خط قرمزی به‌نام عشق – گزارشگر یک

رفیع افتخار می گوید در ادبیات جوانان به موضوع عشق کمتر توجه کرده است و می گوید عشق خط قرمز است.

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در مصاحبه با گزارشگر یک موارد زیر را در مورد مفاهیم بزرگسالان مانند عشق در ادبیات کودک و نوجوان بیان کرد: من معتقدم که عشق یکی از غرایز ناب و ذاتی انسان است. با تغییرات فیزیولوژیکی نوجوانی ، عشق به عنوان هدیه ای از طرف خدا ظاهر می شود و ظاهر می شود. دیدگاه های متفاوتی در مورد این موضوع وجود دارد و هر کدام بر اساس دیدگاه خود آثار خود را خلق می کنند. افرادی هستند که اصلا به این موضوع اعتقاد ندارند. اما آنچه مسلم است این است که ما نباید با غرایز ناب انسانی مقابله کنیم ، بلکه باید با دید انسانی و فضیلت آمیز به موضوع نگاه کنیم. وقتی این احساسات مسدود شوند ، عشق بدیهی است که دیدگاه متفاوتی خواهد داشت.

او گفت: “بله ، عشق نوعی خط قرمز بود.” اما من کاری با دیگران ندارم. در تمام کارهایی که برای کودکان نوشتم ، همیشه عشق ، محبت و احساسات پاک داشتم و هرگز از پرداختن به این موضوع نترسیده ام. البته می توانید آن را در جایی بنویسید. من رمان جدیدی نوشتم که آن را مرور می کنم. این رمان درباره عشق ، طرح و پیام و محوریت داستان عشق است. من هیچ ارتباطی با نگاه دیگران به عشق ندارم و من همیشه احترام قائل هستم.

افتخار همچنین گفت که باید بین ادبیات کودکان و ادبیات جوانان تمایز قائل شد و مفاهیم فلسفی را توضیح داد و به مسائلی مانند استبداد و آزادی در ادبیات کودکان پرداخت. “دنیای کودک موضوعی متفاوت و متمایز است.” وقتی نوبت به نوجوانی می رسد ، باید گفت که وقتی کودکی به بلوغ می رسد ، به طور خودکار به دنیای بزرگسالی پرتاب می شود. می خواهم بگویم هیچ مرز مشخصی بین ادبیات بزرگسالان و ادبیات جوانان وجود ندارد. من و بسیاری از افراد در کتابهای بزرگسالان نفوذ می کنیم و آنها را به عنوان نوجوان درک می کنیم. الان هم همینطور است. جوانان امروزی نیز از هوش بالایی برخوردارند و فضای مجازی و سایر فناوری ها تفاوت های آنها را برطرف کرده است و ممکن است میزان کتاب ، وسواس آنها در کلمات و رعایت اخلاقی باشد که می تواند تفاوت را ایجاد کند. مرزهای خاص شما می توانید کتاب هایی را برای بزرگسالان منتشر کنید ، اما می توانید از کتاب هایی برای نوجوانان نیز استفاده کنید. درامی که از ساعت 21 پخش می شود مخصوص بزرگسالان است ، اما آیا نوجوانان ما این سریال را تماشا نمی کنند؟ آنها کلمات و معانی سریال را می بینند و استفاده می کنند.

او همچنین توصیه می کند که “برای موضوعات مربوط به جنگ ، خشونت و غیره ، این شرایط باید وارد ادبیات داستانی شود و اگر صحنه ها باید به تصویر کشیده شوند ، باید نرم شوند”. ما جنگهای جهانی اول و دوم و جنگها را پشت سر گذاشتیم. همه اینها بخشی از تاریخ است و ما باید با زندگی مردم خود و سایر کشورها سروکار داشته باشیم و نوجوانان نیز درگیر این مسائل شده اند. برخی می گویند نباید جوانان را با نشان دادن این کلمات و خشونت فریب دهید. درست است. لازم نیست جنایات جنگی را نشان دهید. اما اگر می خواهید در مورد جنگ صحبت کنید ، باید با جنبه هایی مانند طنز و همچنین مشکلات برای کاهش بار خشونت برخورد کنید.

وی در پایان گفت: “من مشکلات آنها را می دانم زیرا من یکی از نویسندگانی هستم که با مخاطب رابطه نزدیک دارم.” کتاب من در دست ناشر نیست و من اطلاعات زیادی در مورد دیگران ندارم ، بنابراین به نظر می رسد که کار من نقدهای خوبی دریافت می کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل