عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف کلمات رهبری است.

در بررسی پوستر  تحریف کلمه رهبری

رفع موانع تولید به معنای رفع کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، فرایندها و اهداف ، از جمله تحریم ها است. به عبارت دیگر ، این یک مانع بزرگ در برابر واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، دانش لازم برای سرمایه گذاری و مدیریت تولید از یک سو و صادرات محصولات کارگری به همسایگان و جهان و بازگشت درآمد است. دیگری. بنابراین ، دیوارهای میله ها ، زنجیرها و محدودیت های تولید در دست کسانی است که استراتژی “ضد صادرات” ، “بازگشت پول از تولید نفت و غیر نفتی به کشور” را در قالب تحریم های سرکوبگر اجرا می کنند. کشورهای ممنوعه “
البته تولید باید سر به فلک بکشد ، اما اگر تولید فعلی توانایی صادرات و معاملات مالی را داشته باشد ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد. البته ، مشکل ما تولید با کیفیت تر و متنوع تر است ، اما تولید فعلی به ثروت و ارزش تبدیل نمی شود ، به دنبال مبادله باشید.

ما “تولید برای تولید” نداریم. البته این مورد اتحاد جماهیر شوروی سابق است. کالاها تولید شده بودند ، اما ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی نداشتند. تولید “در بازار” و “برای بازار” نیست زیرا اتحاد جماهیر شوروی کمونیست آن را قبول نمی کرد. این یک جهان به خودی خود بود و در حقیقت بدون نگرانی در مورد “تولید برای بازار جهانی” قادر به “حفظ” و زنده ماندن آن بود و در نتیجه محصولات بی کیفیت برای مصارف خانگی تولید می شد.

با این حال ، در ایران امروز ، تولید برای تولید معنی ندارد ، تولید برای بازار معنی دارد و بازار یک مفهوم ملی ، فراملی ، منطقه ای و جهانی است.
ترسیم نقاشی از این مانع که وظیفه حصار را به عهده دارد ضروری است. رفع موانع تولید به معنای برداشتن دیوارهای دوتایی است که توسط تحریم ها و خودتحریمی های اطراف آنها کشیده شده است ، نه “حصارهای نمادین”. به جای نرده های نمادین برای جلوگیری از تولید ، دیوارهای واقعی وجود دارد که اگر دولت آنها را تخریب کند ، باید تخریب شود.
رفع موانعی مانند رفع موانع بانکی و رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد کشور با حذف موانع سیستم مالی جهانی ایران ، استفاده از زنجیره ارزش و تدارکات است.
این یک رقابت یک به یک نیست که در آن یک نفر بدود و دیگری برخلاف این تصویر ساده تولید ، موانع را از سر راه خود بردارد و او مطمئناً در این رشته پیروز می شود ، زیرا در نهایت هیچ رقیبی وجود ندارد.

* ارسال در کانال شخصی نویسنده

دکمه بازگشت به بالا