در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف کلمات رهبری است.

در بررسی پوستر  تحریف کلمه رهبری

رفع موانع تولید به معنای رفع کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، فرایندها و اهداف ، از جمله تحریم ها است. به عبارت دیگر ، این یک مانع بزرگ در برابر واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، دانش لازم برای سرمایه گذاری و مدیریت تولید از یک سو و صادرات محصولات کارگری به همسایگان و جهان و بازگشت درآمد است. دیگری. بنابراین ، دیوارهای میله ها ، زنجیرها و محدودیت های تولید در دست کسانی است که استراتژی “ضد صادرات” ، “بازگشت پول از تولید نفت و غیر نفتی به کشور” را در قالب تحریم های سرکوبگر اجرا می کنند. کشورهای ممنوعه “
البته تولید باید سر به فلک بکشد ، اما اگر تولید فعلی توانایی صادرات و معاملات مالی را داشته باشد ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد. البته ، مشکل ما تولید با کیفیت تر و متنوع تر است ، اما تولید فعلی به ثروت و ارزش تبدیل نمی شود ، به دنبال مبادله باشید.

ما “تولید برای تولید” نداریم. البته این مورد اتحاد جماهیر شوروی سابق است. کالاها تولید شده بودند ، اما ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی نداشتند. تولید “در بازار” و “برای بازار” نیست زیرا اتحاد جماهیر شوروی کمونیست آن را قبول نمی کرد. این یک جهان به خودی خود بود و در حقیقت بدون نگرانی در مورد “تولید برای بازار جهانی” قادر به “حفظ” و زنده ماندن آن بود و در نتیجه محصولات بی کیفیت برای مصارف خانگی تولید می شد.

با این حال ، در ایران امروز ، تولید برای تولید معنی ندارد ، تولید برای بازار معنی دارد و بازار یک مفهوم ملی ، فراملی ، منطقه ای و جهانی است.
ترسیم نقاشی از این مانع که وظیفه حصار را به عهده دارد ضروری است. رفع موانع تولید به معنای برداشتن دیوارهای دوتایی است که توسط تحریم ها و خودتحریمی های اطراف آنها کشیده شده است ، نه “حصارهای نمادین”. به جای نرده های نمادین برای جلوگیری از تولید ، دیوارهای واقعی وجود دارد که اگر دولت آنها را تخریب کند ، باید تخریب شود.
رفع موانعی مانند رفع موانع بانکی و رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد کشور با حذف موانع سیستم مالی جهانی ایران ، استفاده از زنجیره ارزش و تدارکات است.
این یک رقابت یک به یک نیست که در آن یک نفر بدود و دیگری برخلاف این تصویر ساده تولید ، موانع را از سر راه خود بردارد و او مطمئناً در این رشته پیروز می شود ، زیرا در نهایت هیچ رقیبی وجود ندارد.

* ارسال در کانال شخصی نویسنده

خروج از نسخه موبایل