در کافی شاپ ها چه چیزهایی سرو میشود؟

امروزه مردم تمایل بیشتری به نوشیدن انواع قهوه دارند، بنابراین کافه محل مناسبی برای جلسات کاری و دوستانه است. در طول سال ها، کافه های زیبا با سرو نوشیدنی های باکیفیت پذیرای بازدیدکنندگان شهرهای مختلف بوده اند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام سفارش نوشیدنی گیج شده باشید یا نام برخی از نوشیدنی های موجود در کافه را ندانید.

در این مطلب شما را با نوشیدنی های سرد و گرم کافی شاپ آشنا می کنیم.

نوشیدنی های گرم کافی شاپ

اکثر افرادی که به کافه می روند دوست دارند قهوه، چای یا چای بنوشند. در ادامه با انواع قهوه در کافه و انواع نوشیدنی های گرم آشنا شوید.

اسپرسو؛ ساده و ضخیم

این یک نوع قهوه غلیظ است که با استفاده از دستگاه خاصی آب جوش را از میان دانه های قهوه می فرستد و عصاره آن را به قهوه اسپرسو تبدیل می کند.

اسپرسو پایه اصلی اکثر قهوه های ترکیب شده با شیر و خامه است. کیفیت این قهوه به نوع دانه و دستگاه استفاده شده بستگی دارد. قهوه اسپرسو موجود در کافی شاپ ها به دلیل فشار بخار موجود در دستگاه، کف خاصی دارد. می توانید با استفاده از ظرف کوچک و ارزان قیمتی به نام موکاپوت در خانه اسپرسو درست کنید.

قهوه ترک؛ اصلی و خوشمزه

قهوه ترک نوشیدنی سنتی و اصیل ترکیه به حساب می آید و به اندازه قهوه اسپرسو بزرگ و قوی است. قهوه ترک در منوی کافه ها قرار دارد و بسیار محبوب است. در مقاله معروف بوقلمون در مورد طرز تهیه آن صحبت کردیم.

کافه

قهوه فرانسوی؛ کاربردی و در دسترس است

طرفداران قهوه اصیل فرانسوی وجود دارد. نسبتا تلخ است و بهترین انتخاب برای کسانی است که به کافئین زیادی نیاز دارند.

اگر سردرد دارید و به دنبال نوشیدنی برای تسکین درد هستید، به کافی شاپ مورد علاقه خود بروید و یک فنجان فرنچ پرس سفارش دهید. می توانید آن را در مقاله معروف نوشیدنی های فرانسوی بخوانید.

کاپوچینو؛ ساده و پرطرفدار

کاپوچینو یک قهوه اصیل ایتالیایی است که با نصف اسپرسو و نصف فنجان شیر کف کرده درست می شود. نسبت شیر ​​و قهوه برابر است. ابتدا شیر کف شده را داخل فنجان ریخته سپس اسپرسو را کم کم اضافه می کنیم تا کف شیر از بین نرود.

برخی آن را با خامه تزئین می کنند. این قهوه با شکر شیرین می شود، بنابراین برای کسانی که طعم تلخ قهوه را دوست ندارند، خوشمزه است. این قهوه را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

کافه لاته؛ سبک و دلنشین

لاته یک قهوه ایتالیایی واقعی است. ترکیبات آن شبیه کاپوچینو است. تفاوت آنها در میزان شیر و اسپرسو است. یک لاته اسپرسو کمتری دارد و بسیار سبک است.

معمولا برای صبحانه در کنار کیک می تواند انتخاب جالبی باشد. دو سوم لیوان را با شیر کف کرده پر کنید. سپس یک سوم فنجان قهوه غلیظ را کم کم به آن اضافه کنید تا کف شیر غنی از بین نرود.

لاته آرت این نوع قهوه است که هنگام سرو در فنجان طرح زیبایی بر روی آن ایجاد می کند.

بسیاری از کافه ها در کنار خلاقیت خود انواع لاته های طعم دار را در منوی خود ارائه می دهند.

لاته زنجبیل، چای لاته، لاته کارامل و غیره. آنها با افزودن طعم های مختلف مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند.

قهوه

موکا شکلاتی و جذاب

موکا یک نوشیدنی ایتالیایی بر پایه اسپرسو است که طعم بهتری نسبت به سایر قهوه ها دارد. به دوستداران شکلات توصیه می شود قهوه موکا را انتخاب کنند.

موکا ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. این نوع قهوه معمولا در یک لیوان یا لیوان بزرگ سرو می شود. در ترکیب این قهوه از نصف فنجان اسپرسو، نصف فنجان شیر و نصف فنجان شکلات داغ استفاده شده است. قهوه موکا معمولا با خامه و پودر کاکائو تزئین می شود.

آمریکایی ها؛ نازک و خوشبو

این نوع قهوه آمریکایی از مخلوط کردن نصف فنجان اسپرسو با آب جوش به دست می آید. در مقایسه با قهوه های دیگر، رقیق تر است اما حاوی کافئین بیشتری است و کمی تلخ است.

این قهوه طرفدارانی دارد و عطر مطبوع آن به کیفیت قهوه بستگی دارد. قهوه آمریکانو از دانه های قهوه بو داده تیره استفاده می کند.

ماکیاتو; طراحی و کیفیت

این نوع قهوه نیز ایتالیایی بوده و ظاهری جذاب دارد. ماکیاتو به معنای طرح دار است. در این قهوه از اسپرسو غلیظ با شیر کف کرده استفاده می کنند.

ابتدا در فنجان های بلند شیر می ریختند و سپس با قهوه تزئین می کردند. لاته ماکیاتو قهوه دیگری است که ممکن است در منوی کافی شاپ پیدا کنید.

این قهوه از ترکیب لاته و ماکیاتو تهیه شده و طرفداران زیادی دارد.

کافه

شکلات داغ؛ گرم و خوشمزه

هات چاکلت در منوی اکثر کافه ها دیده می شود. یک نوشیدنی فریبنده برای گرم کردن و انرژی بخشیدن به شما در یک بعد از ظهر سرد پاییزی.

برای تهیه این نوشیدنی از شیر و شکلات استفاده می شود. طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه را می توانید در مقاله نوشیدنی های لوکس یاد بگیرید.

انواع چای و دمنوش

اگر دوست دارید در یک روز سرد پاییزی در کافه های شهر قدم بزنید و عاشق قهوه نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم دمنوش های گیاهی مختلف و خوشمزه ترین دمنوش ها را امتحان کنید.

نوشیدن یک چای آرام بخش مانند یک فنجان قهوه می تواند به شما انرژی بدهد. اکثر کافی شاپ ها چای سیاه، چای سیب، چای بابونه، زنجبیل، دارچین، برگ بو و غیره را ارائه می دهند.

نوشیدنی های سرد در بار

کافه

در طول تابستان، کافه های شهر اغلب میزبان مهمانی ها و گردهمایی های غیررسمی هستند. در هوای گرم، بسیاری از مردم تمایل به خوردن بستنی یا نوشیدنی های سرد از کافی شاپ ها دارند. منوی نوشابه ها تنوع زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انواع قهوه سرد از کافه

دوستداران قهوه آن را در هوای گرم سرد می نوشند. آب سرد طعم و عطر قهوه را حفظ می کند. از قهوه در میلک شیک و اسموتی نیز استفاده می شود. در زیر به محبوب ترین قهوه های سرد اشاره می کنیم.

سرد؛ قهوه سرد

این نوع قهوه با آب سرد دم کرده و به مدت 24 ساعت در آب سرد نگهداری می شود.

قهوه دم شده با آب داغ ممکن است پس از سرد شدن طعم تند یا ترش داشته باشد، اما قهوه سرد از ابتدا با آب سرد دم می شود و طعم آن ثابت می ماند.

کلد دم طعم قوی دارد و در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. در مورد طرز تهیه آن در مقاله معروف نوشیدنی های فرانسوی صحبت کردیم.

قهوه

لاته سرد؛ باحال و متفاوت

مواد اصلی یک لاته یخی همان لاته داغ است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد می کند. برای تهیه لاته یخی از شیر جوشانده و کف استفاده می شود، اما در صورت مخلوط شدن با یخ، کف آن از بین می رود.

برای تهیه یک لیوان بلند، نصف فنجان اسپرسوی قوی را با شیر آب پز و سرد ترکیب کنید و هنگام سرو مقداری یخ روی آن اضافه کنید. آیسد لاته انتخاب دوستداران قهوه در هوای گرم است.

غرق شد؛ صحرای کافه

آفوگاتو پیشنهاد ویژه ما برای دوستداران بستنی است. این نوشیدنی در واقع نوعی دسر است. آفوگاتو برای اولین بار در ایتالیا از ترکیب بستنی اسپرسو و وانیلی تهیه می شود. از آن زمان تاکنون در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفته است.

در روزهای گرم تابستان، نصف فنجان اسپرسوی قوی را با یک یا دو پیمانه بستنی وانیلی مخلوط کنید و از طعم جادویی آن لذت ببرید.

شیک قهوه فراپه

فراپه برای اولین بار در یونان تهیه شد. این نوشیدنی در واقع نوعی اتاق است. برای تهیه آن پودر قهوه فوری یا نسکافه را با شکر و کمی آب در یک لیوان بلند بریزید.

خوب مخلوط کنید سپس شیر سرد یا آب و یخ را اضافه کنید. برای تزئین از خامه فرم گرفته استفاده کنید. برای نوشیدن فراپه معمولاً نی می گذارند.

قهوه

اسموتی و انواع کوکتل

به غیر از نوشیدنی های قهوه، کافی شاپ ها انواع آب میوه های طبیعی، میلک شیک و اسموتی ها را نیز سرو می کنند. اسموتی نوشیدنی جذابی است که با میوه های مختلف درست می شود.

اسموتی ها اغلب با میوه های یخ زده تهیه می شوند و به عنوان نوشیدنی سرد سرو می شوند، اما در زمستان می توانید اسموتی های سالم و مغذی نیز درست کنید. برای آموزش طرز تهیه لطفا به مقاله ما در مورد اسموتی های زمستانی مراجعه کنید.

تفاوت اسموتی ها و میلک شیک ها در این است که معمولاً ماست یا شیر در اسموتی ها استفاده نمی شود، اما میلک شیک ها بر پایه شیر، بستنی یا شیر هستند.

میلک شیک ها را نیز می توان شیرین کرد. برخی از رایج ترین انواع شیک در منوی کافه ها عبارتند از شیک بادام زمینی، شیک موز و شکلات، وانیلی و شیک نارگیل.

موهیتو؛ سرد و معطر

موهیتو یک نوشیدنی سنتی کوبایی است. در تابستان محبوب است و می خورد. اگر به دنبال مکانی خوب برای خواندن و نوشیدن چیزی سرد در یک بعد از ظهر گرم تابستان هستید، موهیتو بهترین انتخاب است.

موهیتو از ترکیب آب گازدار، یخ، برگ نعناع و شکر تهیه می شود. می توانید میوه های مختلفی را به این ترکیب ها اضافه کنید. محبوب ترین انواع موهیتو لیمو و نعناع، ​​موهیتو هندوانه و موهیتو توت فرنگی است. برای اطلاعات بیشتر مقاله طرز تهیه موهیتو توت فرنگی را مطالعه کنید.

dlo سم زدایی; dlo سم زدایی

شاید در منوی کافی شاپ آب سم زدایی پیدا کرده باشید. این نوشیدنی واقعا خنک یک آب سالم با طعم میوه است. کسانی که طعم آب میوه ای را دوست ندارند می توانند این نوشیدنی را همراه با غذا بنوشند.

برخی از کافه ها آب سم زدایی و آب معدنی گازدار با تکه های یخ نیز ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم آب معدنی گازدار چیست را بخوانید.

کافه

IS T; سرد هم

نوشیدن چای سرد ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در شرق آسیا است. این بار قبل از قضاوت در مورد کافه بهتر است یک فنجان چای سرد سفارش دهید.

شاید از طعم متفاوت این چای لذت ببرید. چای سرد در کافه ها با طعم های مختلف لیمو، نعناع، ​​دارچین یا توت فرنگی سرو می شود.

برای تهیه، کافی است یک چای کیسه ای را در یک فنجان آب جوش خیس کنید و بگذارید کاملا خنک شود. چای سرد تازه با میوه مورد علاقه شما.

شربت سنتی ایرانی

خوشبختانه در ایران انواع شربت های ترش و شیرین بخشی از فرهنگ غذایی ماست. در گذشته این نوشیدنی ها در کانتینا و رستوران ها نیز سرو می شد.

امروزه این نوشیدنی های خوشمزه در کافه ها نیز موجود است. اگر به زعفران و بید مشک علاقه دارید.

از شربت چغندر لذت ببرید و از عطر و خنکی آن لذت ببرید. شربت خاکشیر، زعفران، سکنجبین خیار و شربت تخم مرغ در تابستان رایج است.

قهوه

آخرین کلمه

در این مطلب سعی کردیم محبوب ترین نوشیدنی های سرد و گرم کافی شاپ ها را به شما معرفی کنیم. این راهنما به شما کمک می کند نوشیدنی مناسب با خلق و خوی خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

البته، برخی از افراد خلاق تر می توانند منوی کامل تری به شما ارائه دهند. انواع مختلفی از نوشیدنی های مخلوط وجود دارد. بهتر است یک تجربه طعم جدید را از دست ندهید.

سوالات متداول:

نوشیدنی های کافه چیست؟

اسپرسو، قهوه ترک، قهوه فرانسوی، کاپوچینو، قهوه لاته، قهوه موکا، آمریکانو، هات چاکلت، ماکیاتو و انواع چای و چای.

نوشیدنی های سرد در کافه چیست؟

کلد برو، فراپه، آیس لاته، آیس تی، آفوگاتو، اسموتی و انواع شیک، موهیتو، دتاکس واتر و شربت های سنتی ایرانی.

اسپرسو چگونه تهیه می شود؟

با دستگاه مخصوص آب جوش از دانه های ریز قهوه عبور داده می شود و عصاره آن سرو می شود. می توانید با موکاپوت در خانه اسپرسو درست کنید.

اکنون قصد داریم بهترین کافی شاپ شیراز در پی جو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تمامی این نوشیدنی ها را در آن بیابید.

خروج از نسخه موبایل