دسته سیم تقویت کویل سمند ef7 همراه با رله

نرم کننده کلاچ مبتکران تا ۷۰ درصد نرمی بیشتر کلاچ

در چند سال اخیر موتور Ef7 بر روی خودروهای مختلفی در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

خودروهای سمند – سورن – دنا درحال حاضر از این موتور استفاده میکنند و بازدهی مناسبی نیز داشته است. برای تهیه بست کمربندی پلاستیکی کلیک کند.

 

۱–  صدای لق لق موتور EF7 به هنگام استارت اولیه:

بعلت وجود آشغال های بسیار ریز در استکان های فیلر به هنگام خاموش شدن موتور باعث خالی کردن روغن می شود.

اگر در حرکت این مشکل (صدای لاق لاق دادن و لرزش موتور) به قوت خود باقی بود احتیاج به تعمیر دارد

در غیر اینصورت از انجام دادن هزینه های اضافه خودداری کنید .به این صورت که ۱۶ عدد استکانی در فیلرها وجود دارد

که با تعویض آنها مشکل حل خواهد شد ….البته تعویض فیلرها به همراه باز کردن استکانی ها کاری بسیار وقت گیر و طاقت فرسا هست

که از حوصله اکثر مکانیک ها خارج است. و اما علت بوجود آمدن آشغال های  ریز در کاسه های فیلر و خرابی آنها:

۱دیر عوض کردن روغن
۲دیر عوض کردن فیلتر روغن

به این صورت که با کارکرد بالای روغن و افزایش غلظت روغن و کثیف شدن روغن ،آشغال های روغن ، در کاسه های فیلر باقی می ماند .

  پس همیشه دوستان سعی کنید روغن موتور رو در کارکرد بسیار پایین تر از استاندارد کارخانه تعویض نمایید

مثلن بجای  ۱۰۰۰۰ تا کارکرد شما بزرگواران ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نسبت به تعویض
روغن اقدام نمایید.
زیرا که روغن کثیف در موتور که حکم قلب تپنده خودروی شما را دارد مانند خون پر چربی می باشد

و به بروز سکته در موتور شما منجر میگردد.

۲رفع مشکل کپ سمند EF7

در صورت وجود شدت زیاد کپ شدن سمند شما اقدامات زیر رو انجام بدید :
۱یکی از انژکتورها عمل پاشش سوخت را بدرستی انجام نمیدهد نسبت به رفع ایراد آن توسط مکانیک مجرب اقدام نمایید
۲دریچه گاز گرفته است و بخوبی باز و بسته نمی شود که این ایراد بیشتر موقع تعویض دنده ها نمایان می شود
۳استفاده از شمع NGK سوزنی ایریدیوم میتونه تا ۹۰ درصدر این مشکل رو برطرف کنه .

در نهایت پس از انجام اقدامات بالا اگر بازهم مشکل شما وجود داشت اقدامات زیر را انجام دهید :
۱سوزن ژیگلور را تعویض نمایید
۲تعویض سنسور میل سوپاپ یا سنسور اکسیژن

روشهای دیگر حل مشکل کپ کردن سمند:

۳علت افت قدرت موتور به هنگام کولر زدن سمندEF7

با روشن نمودن کولر چندین اتفاق می افتد که باعث افت شدید ولتاژ برق در خودرو میشود :
۱کمپرسور کولر سمند EF7 نسبت به مدل های موتور پژویی کمی متفاوت میباشد و بزرگتر طراحی و دارای قدرت بیشتری میباشد در نتیجه با روشن کردن کولر برای تولید برق اضافه دینام به باطری و از باطری به کوئل و از کوئل به دلکو ها که وظیفه برق رسانی به سیلندر های موتور را دارد تا زمان بندی مورد  نیاز برای جرقه زنی شمع ها را فراهم کند ،دچار افت شدید ولتاژ  میشود و موتور ضعیف تر کار میکند و شما احساس افت قدرت یا کمبود کشش موتور میکنید. بنابراین با فشار بیشتر بر روی پدال گاز و در نتیجه تولید برق  بیشتر توسط دینام و کوئل این کمبود برق برطرف میشود.
۲با زدن کولر دو عدد فن جلوی رادیات شروع به گردش میکنند و همزمان فن باد کولر در خودرو نیز روشن می شود در نهایت با روشن کردن کولر :
۱کمپرسور کولر
۲فن های رادیات
۳فن دمنده هوای اتاق همزمان با هم روشن میشوند که باعث مکش بار شدید الکتریکی در خودرو شده و باعث کاهش عمر زود هنگام باطری می شود و به بروز چنین جریانی منجر می شود که عادی هست و اصلا جای نگرانی نیست .
موارد تشدید کم گاز خوردن:
۱سنسور اکسیژن نیم سوز یا تنظیماتش بهم ریخته
۲خرابی کوئیل
۳خرابی دلکو
۴خرابی دینام
۵گرفتگی صافی بنزین

۴روش تشخیص سمند معمولی از EF7

برای تشخیص سمند EF7  از سمند معمولی با موتور پژویی XU7  تنها سه راه وجود دارد:

۱توجه به علامت کنار درب راننده با آرم cvvt 1.7

 ۲مدل دنده که حالت مستطیلی می باشد  ولی در سمندهای موتور XU7 بصورت توپی می باشد

۳توجه به خود موتور CVVT سمند EF7

۵مشکل کم کردن روغن در موتورEf7

۱واشرهای سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.
۲رینگهای پیستون موتور ممکن است فرسوده شده باشد
۳رینگ پیستون دچار سائیدگی یا چسبندگی شده اند
۴موتور Ef7 هم به صورت طبیعی نباید تو هر ۱۰۰۰ تا بیشتر
از ۱۰۰ سی سی کم کنه.مگه اینکه روغن ریزی داشته باشه و یا روغن نامرغوب باشه

۶مصرف سوخت Ef7 زیاد می باشد

معمولا چند عامل باعثش میشه که نسبت به رفع آن اقدام نمایید:
۱سنسور اکسیژن
۲سنسور کیلومتر
۳سنسور دمای آب
۴خراب شدن کوئیل
۵کثیف بودن فیلتر هوا
۶کثیف بودن انژکتورها
۷بهم ریختن برنامه ایپرام ECu
هر سه سنسور بالا عامل افزایش مصرف سوخت میتونند باشد و ذکر علمی آن هم در اینجا خارج از حوصله شما می باشد.

۷موتور کشش کافی ندارد و تاپ اسپید کم شده

قبل ازینکه راه های رفع ایراد رو مطرح کنم به چندتا توصیه برای سمند خودتون حتمن توجه داشته باشید و انجاموشون بدید:
۱همیشه برای EF7 بنزین سوپر استفاده کنید
۲تا میتوانید روغن موتور را کیلومتر ۶۰۰۰ یا نهایتن همان ۷۰۰۰ هزار عوض کنید.
۳پس از هر تعویض روغن حتمن فیلتر های هوا و روغن را هم عوض کنید.
۴تنظیم باد چرخ ها را همیشه مد نظر داشته باشید و تا حد امکان بیشتر بزنید.
برای برطرف کردن مشکل خود موارد زیر راچکاپ کنید:
۱ممکن است صفحه کلاج شما تمام شده
۲عمر شمع ها به پایان رسیده
۳وجود آشغال فیلتر بنزین
۴تعویض فیلتر هوا،بنزین،روغن و صافی بنزین
۵اطمینان از سالم بودن فن رادیاتور و ترموستات رادیاتور که باید آمپر آب در وسط روشن کند.
۶اطمینان از آب کافی درون رادیاتور
۷اطمینان از رسوب نکردن کچ در رادیاتور
۸سالم بودن سنسور اکسیژن
۹سالم بودن مبدل کاتالیست
۱۰سوزن ژیگلور را تعویض نمایید
۱۱دسته سیم باید تعویض کنید.

۸کولر به اندازه کافی خنک نمیکند

عدم سرما سازی مناسب توسط سیستم، می‌تواند به دلایل بسته شدن منافذ کندانسور توسط گل و لای و حشرات و عبور ضعیف هوا

، نفوذ رطوبت به داخل مدار گاز سیستم و یا کمبود گاز مبرد باشد. اگر تصور می‌کنید رطوبت باعث ایجاد اشکال در سیستم شده است،

مطمئن شوید تا قبل از شارژ گاز ، سیستم کامل  وکیوم شده باشد (بهتر است عمل وکیوم توسط دستگاه انجام شود)

تا اگر رطوبتی در داخل مدار وجود دارد از آن خارج شود. از آنجا که سیستم کولر از جریان‌ها و رله‌های الکتریکی استفاده می‌کند،

بهتر است تا کلیه فیوزها را قبل از بردن اتومبیل نزد مرکز تعمیرات، کنترل نمائید.

مشکل شما می‌تواند چیزی به سادگی سوختن فیوز سوئیچ کنترل فشار باشد که این اتفاق باعث می‌شود کل سیستم از کار بیافتد

۹سه کار کردن موتور سمند EF7

سه کار کردن ماشین هیچ ارتباطی با مدل شمع ندارد
برای بر طرف کردن ایراد خود اقدامات زیر را بررسی و چکاپ کنید:
۱عوض کردن شمع ها یا پیدا کردن شمع سوخته
۲وایر شمع ها سوخته و از بین رفته است
۳شکستکی پایه سوپاپ
۴فیلرها به طرز فزاینده ای تنظیم نیستند
۵یکی از انژکتورها عمل پاشش سوخت را انجام نمیدهد
۶دریچه گاز گرفته است و بخوبی باز و بسته نمی شود
۷نسبت به تعویض کلیه فیلترها از جمله بنزین و روغن و هوا اقدام فرمایید.
۸احتمال نیم سوز شدن واشر سر سیلندر هم میباشد.

۱۰گیجی در فرمان سمند EF7

معمولا گیجی در فرمان عوامل زیادی می تونن باعثش بشه .حتی ممکن هست

با تعویض اقلام بالا بازهم شما گیجی در فرمان را داشته باشید بعلت ضربه به شاسی
خودرو و کج شدن شاسی که ارتباط صدرصد و مستقیمی داره با گیجی فرمان داره.

اگر منظورتون گیجی فرمان هست که هیچ ارتباطی با فنرها ندارد و اون یک مغوله کاملن جدا هست .از موارد دیگر هم میتونه::
۱بالانس نبودن تایرها
۲تایرهای جلو از یک مارک نمی باشد و مختلف بوده
۳تاب داشتن سگ دست
۴گرفتگی در بلبرینگهای سگ دست
۵تاب داشتن یکی از رینگ ها
۶ضربه خوردن به چپقی و تاب دار بودن آن
۷ایرادات داخلی خود جعبه فرمان
۸ایراد در چهار شاخ فرمان.

علائم خرابی قطعه

از جمله اولین نشانه های خرابی رله دوبل، عدم روشن شدن خودرو می‌باشد. اگر خودروی شما پس از استارت زدن روشن نمی‌شود، ممکن است این قطعه دچار مشکل شده باشد.

اگر پس از باز کردن سوئیچ، چراغ چک خودرو روشن نشود، می‌تواند نشانه‌ی خرابی رله دوبل باشد.

هنگام باز کردن سوئیچ، برای دو الی سه ثانیه صدای پمپ بنزین شنیده می‌شود. اگر این صدا پس از باز کردن سوئیچ شنیده نشود، می‌تواند دلیل بر خرابی رله باشد.

پس از باز کردن سوئیچ، صدای تیک ماننده خفیفی از خودرو شنیده خواهد شد که در صورت خرابی رله، این صدا شنیده نمی شود.

از آنجا که این قطعه برق مثبت قطعات سیستم انژکتوری را تامین میکند لذا با خرابی آن برق مثبت قطعات تامین نشده و خودرو روشن نمیشود.
چنانچه رله دوبل خراب شود علائم زیر مشاهده میشوند؛

۱- خودرو استارت میخورد ولی روشن نمیشود.
۲- با باز کردن سوئیچ صدای پمپ بنزین شنیده نمیشود.
۳- با استارت زدن جرقه سر شمع نمی آید.

خروج از نسخه موبایل