ذبح صنعت دامپروری زیر تیغ مشکلات

گزارشگر یک / چهارمحال و بختیاری در سالهای اخیر صنعت دام در بحث تأمین ، قیمت خوراک و رکود بازار با مشکلات بسیار جدی روبرو شده است. خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی در سال زراعی جاری نیز تأثیر منفی بر این صنعت داشته است. برای دامدار در شرایط فعلی ، و این باعث می شود که دامهای مولد در خط کشتار قرار بگیرند.

به گزارش گزارشگر یک ، با وجود این مشکلات ریز و درشت ، اوضاع دامداری ها خوب نیست و اگر در آینده نه چندان دور چاره ای برای حل مشکلات فعالان این حوزه پیدا نشود ، این واحدها تعطیل و بیکاری کارگران شاغل در این واحد در خطوط ورشکستگی.

لبنیات و گوشت قرمز یکی از ملزومات اساسی سبد کالاهای خانگی است. افزایش و کمبود این محصول در بازار می تواند برای سبدهای غذایی خانگی مشکلات جدی ایجاد کند و تعطیلی مزرعه مانند کاهش تولید و در نهایت کمبود گوشت است. و محصولات لبنی در بازار.

چهارمحال و بختیاری یکی از گاو بازی های کشور است ، اما این روزها دامداران و واحدهای دامی از وضعیت خوشی برخوردار نیستند و میزان نارضایتی این گروه به اوج خود رسیده است ، اما به نظر می رسد آنها به نیازهای این گروه یا ایالت و ایالت گوش نمی دهند. مقامات محلی برنامه های بسیار کمی دارند. آنها نیازی به حمایت از این ردیف ندارند.

کشاورزان در دردسر

محمود علائی ، یکی از مدیران مدیریت پارک های دام چهارمحال و بختیاری ، در مورد مسائل دامی این ایالت به گزارشگر یک گفت: واحدهای اصلی دام فعال در این کوچ ، کوچک و متوسط ​​هستند که فقط یک دام بزرگ دارد. واحدهای استان ، معمولاً هزینه تولید ، در این مزرعه بسیار بیشتر از مزارع بزرگتر است.

“از آنجا که اندازه واحد دامداری کم است ، کشاورزان برای تأمین نیازهای خود باید هزینه بیشتری بپردازند زیرا سرمایه محدود است و تعداد کارگران شاغل در واحد کوچک بیشتر از واحد بزرگ است.” این همچنین باعث افزایش هزینه بگذارید برود.

علایی با اشاره به اینکه دام های مزارع کوچک به طور کلی نسبت به واحدهای بزرگ دام کارایی کمتری دارند ، اظهار کرد: متوسط ​​تولید شیر به ازای هر واحد واحد کوچک دام حدود 32 کیلوگرم در روز است اما در مزارع بزرگ هر دام حدود 42 کیلوگرم شیر تولید می کند. او هست.

“دولت حدود 60٪ از ورودی مورد نیاز دام را با قیمت مصوب تأمین می كند. خوشبختانه وضعیت تخصیص نهاده نسبت به گذشته بهتر است ، اما اختلافات خشك سالی باعث افزایش قیمت خوراک و كاه گندم و جو شده است.” به عنوان مثال ، کاه سال گذشته به ازای هر کیلوگرم 800 تن فروخته می شد ، اما اکنون قیمت آن سه برابر شده و حداقل با 2500 تاه در حال تهیه است.

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت خوراک و خوراک ، قیمت شیر ​​افزایش چندانی نداشته است. وی افزود: با افزایش قیمت خوراک و ادامه کمبود دام ، کشاورزان مجبورند دام های تولیدی را بکشند و این امر منجر به تولید محصولات لبنی کمتر می شود. گوشت در تولید و کشور وجود خواهد داشت و اشتغال پایدار ایجاد شده برای روستاییان از طریق این مزارع از بین خواهد رفت.

علایی افزود: آزادسازی صادرات محصولات لبنی مانند شیر و کره را راهی برای حمایت دولت از کشاورزان توصیف کرد. “این همچنین مشکل نفت خام را حل می کند. همچنین لازم است تعرفه های صادراتی شیر خشک را حذف کنید. در حال حاضر ، این تعرفه حدوداً 16000 تومان برای هر کیلوگرم است.

این کشاورز گفت: “از آنجا که تولید یونجه خوراک و ذرت اکنون به دلیل کاهش بارندگی کاهش یافته است ، دولت می تواند خوراک و یونجه خشک را برای تولید آب مجازی وارد کند و مشکلات کشاورزان را برای تأمین مورد نیاز خود حل کند. خوراک ، همچنین این امر باعث افزایش تولید شیر و گوشت کشور می شود.

خوراک و ورودی ناکافی و زیاد ، گاوها را به کشتارگاه ها می فرستد.

محسن رضایی ، مدیرعامل مجتمع دامداری دیگری در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با گزارشگر یک ، در مورد وضعیت موجود دام در این ایالت اظهار داشت: در سال های اخیر دولت دامداران کشور را به بحث گوشت و دامپروری سوق داده است. سرمایه گذاری در این مجموعه. تولید لبنیات. صنعت دام به جایگاه فعلی خود رسیده است و امروز ایران یکی از کشورهای صادر کننده دام به کشورهای خارجی است.

“متأسفانه ، بی تدبیری اخیر ، کمبود نهاده ها و قیمت بالای خوراک باعث ایجاد مشکلات زیادی در صنعت دام داخلی و در نتیجه چهارمحال و بختیاری شده است. اگر راهکاری برای بهبود شرایط کشاورز در نظر گرفته نشود ، کشور در آینده برای تهیه گوشت قرمز و شیر از خارج از کشور به آن نیاز خواهد داشت.

آقای رضایی گفت که در شرایط فعلی نگهداری دام در مزارع دامداری برای کشاورزان سنگین نیست. “کشاورزان گاوها را به کشتارگاه می آورند. دولت از بحث ها پشتیبانی کرده است ، اما این حمایت کافی نیست. قیمت خوراک تولید شده در کشور بالا است.”

متأسفانه ورودی هایی که با ارز دولتی به کشور می ریزد توسط دلالان در بازار آزاد فروخته می شود ، در حالی که گوشت و شیر تولید شده توسط دامداران با قیمت مناسب خریداری می شود. » و بارها واسطه ها توسط بازار عرضه می شوند. قیمت

وی در ادامه گفت: “شیر تولیدی دامداری با قیمت پایین در کارخانه خریداری می شود و هزینه آن طی چند ماه پرداخت می شود ، اما قیمت محصولات لبنی در این واحدها هر روز تغییر می کند. به طور کلی ، تولید کننده سود زیادی از این کار ندارد فرآیند. واسطه انجام می دهد. “

رضایی تأکید کرد: برای قطع دست دلالان و نظارت بر قیمت لبنیات و گوشت ، نهادهای نظارتی باید اطمینان حاصل کنند که وارد عرضه نمی شوند و به کشاورزان آسیب نمی رسانند.

کمبود خوراک مشهود است / خوراک وارد خواهد شد

یحیی حسین پور ، رئیس دبیرخانه عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی باعث افزایش قیمت خوراک شد. “به دلیل کمبود خوراک در مراتع ، سازمان امور عشایر قصد دارد خوراک عشایر و دامداران را در خارج از کشور تهیه کند. مشکلی نیست.”

وی گفت: “مراتع ضعیف شده و تغذیه نامناسب دام باعث بیماری آنها شده و تولید محصولات لبنی و گوشت قرمز را کاهش می دهد.”

حسین پور با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری یک و نیم میلیون راس دام وجود دارد ، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در بحث عشایر ، عشایر 20٪ گوشت چرب ، 35٪ مواد اولیه صنعت فرآوری و 37،000 تن شیر تولید می کنند. و محصولات لبنی.

دبیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری توضیح داد: دستور کار اطمینان از خرید دام عشایر مازاد برای حمایت از کشاورزان است که تصمیم به خرید یک میلیون دام عشایر در کشور با قیمت هر کیلوگرم 45000 تومان گرفتند.

دولت قصد دارد از دامداران حمایت کند

سام مردانی ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با گزارشگر یک ، اظهار داشت: کمبود ورودی ، خشکسالی و افزایش قیمت خوراک عمده ترین مشکلات دامداران در شرایط فعلی است. انتظار می رود.

“افزایش حق بیمه ، داروها ، نیروی کار ، آب و برق باعث نارضایتی کشاورزان شده است ، هزینه های لبنیات و گوشت قرمز نیز در حال افزایش است و اکنون قیمت شیر ​​و لبنیات باعث تولید حاشیه ای شده است.” سود زیادی برای کشاورز ندارد و ضرر می کند.

مردانی افزود: وی افزود: وقتی تولید مزرعه بی فایده باشد ، تقاضا برای كشتار دام در كشتارگاه ها افزایش می یابد و عرضه زیاد گوشت قرمز در بازار باعث می شود كه قیمت گوشت به طور موقت كاهش یابد ، اما با كاهش عرضه ، قیمت دوباره كاهش می یابد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مزارع مزارع برای حمایت از دامداران و تعدیل قیمت ها در بازار دام از طریق کمک های دامی خریداری و ذخیره می شوند. زمانی تهیه می شود که کمیاب باشد. “

“اداره جهاد الکترونیکی جهاد هزینه تسهیلات و ورودی های مورد نیاز برای خرید خوراک برای حمایت از دامداران را در دستور کار قرار داد. همچنین اعتبار تأخیر در دریافت تسهیلات را تأمین کرد تا آنها بتوانند آن را دریافت کنند. در برابر وضعیت فعلی مقاومت کنید.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل