اقتصادی

راه‌اندازی پرواز مشهد کمترین توقع مردم لرستان است / راه‌آهن یکی از مطالبه جدی مردم است

گزارشگر یک/ لرستان معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: یکی از خواسته های افکار عمومی و مدیران محلی پروژه راه آهن است.

در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه خرم آباد، دکتر احمدرضا دالوند سفر رئیس جمهور به لرستان را از دو جهت مورد علاقه وزارت راه و شهرسازی دانست. حضور وزیر راه و شهرسازی محلی بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل می کند.

وی پروژه های ریلی را یکی از خواسته های افکار عمومی و مدیران استان ها عنوان کرد و گفت: کمتر مرکز استانی در سراسر کشور ارتباط ریلی و ریلی ندارد. این در زمان آغاز پروژه راه آهن است. در سال 92 با لرستان متاسفانه بنا به دلایلی از کار افتاد.

گذر راه آهن مرکزی از لرتان به جنوب کشور فرسوده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بخشی از راه آهن فعلی مرکز به جنوب از طریق لرستان 80 سال پیش ساخته شده و از نظر ساختمانی قدمت بیشتری دارد و ظرفیت تردد بیشتری دارد و در صورت وقوع سیل و زلزله در این مسیر می توان ارتباط را قطع کرد و کشور را به چالش کشید از این منظر مسیرهای ذکر شده بسیار حائز اهمیت است. مهم.

دالوند درباره جهش مسکن گفت: جهش مسکن پروژه موفقی خواهد بود و با توجه به مشکلاتی که لرتان دارد شایسته توجه ویژه اداره راه و شهرسازی است.

در مرکز استان با کمبود زمین مواجه هستیم

وی با بیان اینکه یکی از چالش هایی که در لرستان با آن مواجه هستیم، مشکل تامین زمین است که باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم، گفت: وی گفت: در مرکز استان زمینی وجود ندارد زیرا توپوگرافی خرم آباد به صورت افقی گسترش یافته است. .

سرپرست هماهنگی عمران استانداری لرستان گفت: نیاز به استفاده از زمین مازاد دستگاه اجرایی برای تولید مسکن وجود دارد.

دالوند گفت: خرم آباد دارای 78 هکتار زمین متعلق به ارتش است که فرماندهی کل ارتش آمادگی دارد این زمین را برای تولید مسکن واگذار کند و پیشنهاد امضای تفاهم نامه را پس از این سفر دارد. با واگذاری زمین به خرم آباد و دورود این مشکلات را حل کنید.

شهرستان دورود از نظر کمبود زمین در وضعیت جدی تری نسبت به سایر شهرستان های استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای لرتان کمبود زمین دارند، خاطرنشان کرد: در شهرهای خرم آباد و دورود که این شهرها بیشترین مستاجر را دارند وضعیت بدتر است و باید به نهضت مسکن ملی توجه ویژه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: البته روستایی مرتبط با صنعت دفاعی در دورود وجود دارد که تمامی زیرساخت ها فراهم و آماده واگذاری برای تولید مسکن است.

88000 واحد در لرستان ساخته شده است

دالوند گفت: طی چهار سال باید 88 هزار مسکن در لرتان ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی گفت: پس از این سفر پیشنهاد می کنم در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی وزارت دفاع تشکیل جلسه داده و تفاهم نامه ای برای حل این مشکل اراضی در شهرستان دورود منعقد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه مشکل دیگر وجود کارخانه های سیمان و آلودگی بالای آن است، گفت: یک شهر دفاعی-صنعتی این قابلیت را دارد که یک شهر را به آنجا منتقل کند.

یکی از چالش های استان جاده پلدختر است.

دالوند گفت: یکی از چالش های استان در خصوص چهار راه استان، جاده پلدختر است که در سال 88 در سیل عظیم تخریب شد. بسیاری از زیرساخت های لرتان از جمله این جاده آسیب دیده است. این پروژه سزاوار توجه ویژه است.

وی افزود: کارهایی انجام شده که نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل برخی کارها در چهار خط نورآباد- کرمانشاه- هرسین، بروجرد و کوهدشت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: متاسفانه نقاط حادثه خیز زیادی در ورودی های استان دیده می شود. یکی از این ورودی ها در مسیر کوهدشت است که هر هفته چندین تصادف و نسل کشی در آن رخ می دهد. چالش

شروع پرواز به مشهد کمترین توقع مردم محلی است.

وی با اشاره به پروازهای فرودگاه کرم آباد گفت: شروع پرواز به مشهد کمترین توقع مردم بومی است و باید از خرم آباد به تهران و سپس با هواپیما از تهران به مشهد به صورت زمینی سفر کنند که مشکل وجود دارد. وزارت راه و شهرسازی نیازمند توجه ویژه به این موضوع است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا