قدم های ایران در تعیین قهرمانان فرمول یک، شکست همیلتون در ورستافن، اتهامات به سازمان دهندگان فرمول یک، نارضایتی مرسدس بنز از ردبول و ورشتپین و اخباری از این دست اخیرا جنجالی را در میان ایرانیان به راه انداخته است.من به مسابقه یاس مارینا علاقه مند شدم. در حال توسعه است. آهنگ در ابوظبی. در پنجاه و سومین دور مسابقات همیلتون و ورشتاپن، یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فرمول یک در تاریخ، نیکلاس لطیف راننده ایرانی کانادایی ویلیامز با ماشین گران قیمت خود به دیوار کناری برخورد کرد. ظاهر یک اثر باکیفیت، وضوح جت لگ و اتفاقات عجیب و غریبی که منجر به پیروزی ورستافن شد، چیزی نبود، در حالی که فرمول از زاویه ای متفاوت، قلب همه را به لرزه درآورد.
سود و هزینه در چنین رقابت سخت و خفه کننده ای چیست؟ سازمان جهانی فرمول یک زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی فعالیت می کند، اما یک نیروی مستقل است. درآمد این سازمان عجیب است. کشورهای سراسر جهان به معنای واقعی کلمه برای میزبانی این رقابت ها می جنگند. امارات موافقت کرده است که حدود 100 میلیون دلار برای میزبانی دور نهایی مسابقات فرمول یک هزینه کند. این تیم مایل بود تا سال 2020 بیش از 300 میلیون دلار برای رقابت قوی هزینه کند، اما در سال 2021 با سقف هزینه ای 157 میلیون دلاری روبرو است. حالا از این بهانه برای بررسی هزینه شرکت در فرمول یک یا درآمدی که تیم کسب کرده است استفاده کنید.
حداکثر هزینه تیم: 157 میلیون دلار
حداکثر درآمد تیم: 350 میلیون دلار
قیمت ماشین فرمول یک: 15-20 میلیون دلار
بالاترین دستمزد: 53 میلیون دلار – لوئیس همیلتون
هزینه بنزین: حدود 500000 دلار (21 مرحله مسابقه)
هزینه هر نوار لاستیکی: 2700 دلار (هر جایزه بزرگ به طور متوسط به 13 لاستیک نیاز دارد که در مجموع بیش از 7 میلیون دلار در 21 گرند پری ضرب می شود)
سقف قیمت بلیط: 6000 دلار
سرعت 0 تا 200: 2.5 ثانیه
حداکثر سرعت ثبت شده در پیست: 378 کیلومتر
میانگین زمان تعویض هر تایر: 3 ثانیه
رکورد تعویض لاستیک: تیم ردبول 1.82 ثانیه
میانگین وزن راننده: 65 کیلوگرم (به دلیل فضای کم کابین)
حداقل وزن خودرو: 724 کیلوگرم
دوام لاستیک: 120 کیلومتر
قیمت موتور: 10.5 میلیون دلار
قیمت سفارش: 50 تا 100000 تومان
قیمت بدنه فیبر کربن: 650000 دلار
گیربکس: 440000 دلار
هزینه تعمیر سالیانه: 550000 دلار
251 41