اقتصادی

رقم فعلی وام مسکن پاسخگوی نیاز خریداران نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، بانک مسکن عیسی کاظم نژاد گفت: “این بانک دولتی بیش از 80 سال قدمت دارد و تمام اقدامات و تلاش های مربوط به مسکن در چند سال گذشته خدمات توسط خانواده های کم درآمد و متوسط ​​استفاده شده است.

وی درباره مشارکت بانک مسکن در پروژه های بزرگ ملی افزود: “در این راستا ، این بانک به دلیل تعهدات ذاتی و سیاست های كلان خود ، چندین پروژه بزرگ و ملی را انجام داده است كه یكی از آنها مشاركت در تأمین مالی پروژه های بزرگ است.”

رئیس هیئت مدیره بانک های متخصص در حوزه مسکن با تأکید بر اینکه بیش از 2 میلیون خانه با تأمین اعتبار از بانک های مذکور به آنلاین اختصاص یافته است ، گفت: تعداد کمی از مسکن های آنلاین باقی مانده است. بانک در تلاش بود تا در مورد این اقدام تصمیم بگیرد ، و بخش نیز در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کاظم نژاد در ادامه گفت: “در عین حال ، علاوه بر بانک هایی که سابقه خوبی در زمینه تأمین مالی مسکن آنلاین دارند ، اقداماتی نیز برای تأمین مالی این خانه ها از حوادث غیر منتظره ، خانه های روستایی و بافت های فرسوده انجام شده است. این می تواند یک جامعه باشد.

وی همچنین افزود: “علاوه بر همه این پروژه ها ، با وجود مشکلات مالی ، این بانک در برنامه اقدام ملی مسکن شرکت می کند ، به طوری که پروژه های ساختمانی در چارچوب این پروژه با منابع سپرده گذاری متقاضیان تأمین و ساخته می شود. در مورد منابع داخلی بانک نیز همین امر وجود دارد. “

در مورد برنامه ها و سیاست های آینده این بانک ، رئیس هیئت مدیره بانک مسکن ابراز امیدواری کرد تا سابقه موفق این بانک در زمینه مسکن در سال 1400 “به مسائل قانونی و تعهدات جدا از امور مالی فکر کند”.

وی در ادامه گفت: “طبق مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، در حال حاضر ، بانک ها می توانند با خرید گواهی اولویت که به متقاضیان استفاده از تسهیلات (از جمله 40 میلیون تومان) ” جعاله) حداکثر تا 240 میلیون تومان برای زوجین (از جمله 40 میلیون تومان) جعالهبا توجه به شهری که ملک در آن واقع شده است پرداخت کنید. این مبلغ برای بازار مسکن فعلی کافی نیست ، بنابراین برای رفع موانع قانونی افزایش سقف تسهیلات باید با مقامات مربوطه همکاری کنید.

کاظم نژاد در ادامه گفت: “اما در سیاست استراتژیک امسال ، 450 میلیون تن تسهیلات بانکی در هر واحد در اختیار سازندگان بزرگ و واجد شرایط است که با استفاده از فن آوری های جدید در تهران خانه سازی می کنند.” اگرچه این موسسات در حوزه قضایی بانک قابل اجرا بودند ، اما بسیاری از مسائل و محدودیت های پرداخت تسهیلات نیاز به اصلاح قانون دارند.

وی افزود: “این تاسیسات اخیراً اعلام شده و مطمئناً مورد استقبال سازندگان بزرگ قرار خواهد گرفت زیرا هزینه ساخت واحدهای مسكونی را تأمین می كند.”

رئیس هیئت مدیره بانک گفت: “علاوه بر اعتبارات ساخت مسکن در سال جاری ، این معیار وجود دارد که فقط 150 میلیون توت در هر واحد در زمینه تکمیل و تجهیز واحدهای مسکونی در اختیار سازندگان قرار گیرد.”

دکمه بازگشت به بالا