رقیب منصوری، مرسدس‌بنز کوپه را تبدیل به موشک کرد

امیرمسعود عابدین: در طول سال‌ها شاهد بسیاری از خلاقیت‌های جذاب برابوس بوده‌ایم، اما هیچ‌کدام مانند این خودرو، جذاب نبوده‌اند. رقیب تیونر ایرانی منصوری، مرسدس‌بنز SL را که خودرویی کوپه بوده، تبدیل به خودروی شوتینگ ‌بریک کرده و تغییراتی عظیم در سقف و ستون و انتهای خودرو انجام داده است. این پروژه عجیب راکت GTS نام دارد.

رقیب منصوری، مرسدس‌بنز کوپه را تبدیل به موشک کرد

این شرکت یک بدنه شوتینگ ‌بریک ساخته شده از فیبر کربن را برای راکت GTS طراحی کرده است. سپر جلوی جدید دارای یک اسپویلر برجسته برای کاهش نیروی بالابرنده است. نمای جانبی با ادوات بسیار عضلانی همراه شده است. سقف متحرک نیز تماما از بین رفته‌ و با یک قسمت پشتی برجسته جایگزین شده‌اند که یک شوتینگ بریک دو در را تعریف می‌کند. برابوس یک سپر عقب با طراحی تهاجمی و یک دیفیوزر بزرگ با چهار اگزوز که از جنس فیبر کربن هستند را نصب کرده است.

براساس گزارش motor۱، با فشار دادن پدال گاز، پیشرانه هیبریدی V۸ قدرت بالایی را ارائه می‌دهد. برابوس موتور تویین‌ توربو مرسدس را به ۴٫۴ لیتر افزایش داده و ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در همین حال و در عقب، موتور الکتریکی SL ۲۰۱ اسب بخار دیگر به ترکیب خروجی اضافه می‌کند. همه چیز در نهایت از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود که اندازه آنها در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ است. ترمزها و سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته‌اند.

همه این اعداد و ارقام، خودروی شوتینگ بریک سریع و قدرتمندی را می‌سازند. برابوس ادعا می‌کند که زمان شتاب صفر تا صد ۲٫۷ ثانیه است، کمی سریع‌تر از یک SL استاندارد. حداکثر سرعت نیز به ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده که کمی بالاتر از نسخه استاندارد است.

داخل کابین نیز متحول شده است، اما برابوس آن‌طور که در پروژه‌های دیگر دیده‌ایم دیوانه‌وار عمل نمی‌کند. فیبر کربن و آلکانترا فراوان و همچنین دوخت سفید و نورپردازی آبی، جلوه خاصی به فضای داخلی تیره القا می‌کنند.

برابوس به قیمت‌گذاری یا اهداف تولید برای راکت  GTS اشاره نمی‌کند، اما می‌توان تصور کرد که با قیمتی بسیار بالا و تولید به شدت محدود مواجه خواهیم بود.

۵۸۳۲۱

خروج از نسخه موبایل