ریزش تسلا در چین – گزارشگر یک

تسلا تولید خودرو در چین را با کاهش رشد فروش خودروهای برقی کاهش می‌دهد.

به گزارش گزارشگر یک، تسلا تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه خود در چین را در بحبوحه رشد کمتر در فروش خودروهای انرژی نو و رقابت شدید در بزرگترین بازار خودروی جهان، کاهش داده است.

این خودروساز آمریکایی در اوایل این ماه به کارمندان کارخانه خود در شانگهای دستور داد تا تولید هر دو خودروی اسپرت مدل Y و سدان مدل ۳ را با پنج روز کار در هفته کاهش دهند. خطوط تولید در دو شیفت روزانه ۱۱.۵ ساعته کار می‌کنند که بدون تغییر باقی می‌ماند.

در حالی که فروش کلی خودروهای سواری در چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است و فروش خودروهای انرژی جدید ۳۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تسلا نسبت به سال گذشته کاهش محموله‌ها را ثبت کرد.

داده‌های منتشر شده انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که تسلا در دو ماه اول سال جاری ۱۳۱ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو تحویل داده است که کاهش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

تسلا همچنین به ارائه مشوق‌هایی برای خریداران محلی پس از اعلام افزایش قیمت خودروهای مدل Y خود در تلاش برای افزایش فروش قبل از پایان سه ماهه اول ادامه داده است. رشد فروش خودروهای الکتریکی در چین کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های خودروهای با انرژی نو به نمایندگی‌ها در سال جاری ۲۵ درصد افزایش یابد و به ۱۱ میلیون دستگاه برسد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل