زنان یا مردان؛ کدام سرمایه‌گذاران بهتری هستند؟

بررسی تحلیل‌ها نشان می‌دهد زنان به عنوان سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان مالی می توانند شکل بازارهای مالی را تغییر دهند.

به گزارش گزارشگر یک، زنان به عنوان سرمایه‌گذار و از درون موسسات مالی کلیدی این قدرت را دارند که اساساً خدمات مالی و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری را تغییر دهند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه زنان به طور کلی سرمایه‌گذاران بهتری هستند و هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مالی، بازده بالاتری به دست می‌آورند.

بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، زنان ۲۶ درصد کمتر از مردان درآمد از سیستم بازنشستگی دریافت می‌کنند. برای بسیاری از زنان در سراسر جهان بسیار مهم است که مشارکت آنها در بازارهای مالی را به عنوان سرمایه گذار بهبود بخشند و این شکاف سرمایه‌گذاری جنسیتی را از بین ببرند.

زمان آن فرا رسیده است که نقش زنان در شکل دادن به بازارهای مالی را به عنوان سرمایه‌گذار و به عنوان کارمند در مؤسساتی که این بازارها را فعال نگه می‌دارند، بررسی کنیم. فرصت کافی در هر دو جبهه، برای ارائه پیشرفت اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی وجود دارد.

زنان؛ تغییردهنده بازارهای مالی

باید از خود بپرسیم که زنان به عنوان سرمایه‌گذار چه نقشی دارند و چگونه می‌توان مشارکت آنها را بیشتر تشویق و حمایت کرد؟ پاسخ به این سوال می‌تواند فرصت درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری را برای شرکت‌هایی که به طور موثر به مشتریان زن خدمات می‌دهند، باز کند.

پرداختن به شکاف دستمزد جنسیتی برای باز کردن پتانسیل کامل زنان به عنوان سرمایه‌گذار بسیار مهم است. زنان اغلب مراقبت‌های بدون مزد و کارهای خانه را انجام می‌دهند که منجر به از دست دادن ترفیع و کار پاره وقت می‌شود. در نتیجه، زنان ممکن است ظرفیت کمتری برای درآمدزایی از طریق اشتغال و ایجاد ثروت از طریق سرمایه‌گذاری داشته باشند.

تخمین زده می‌شود که اگر زنان به همان میزان مردان سرمایه‌گذاری کنند ۳.۲۲ تریلیون دلار سرمایه اضافی در سطح جهان ایجاد شود . علاوه بر این، زمانی که فرصت داده می‌شود، سرمایه‌گذاران زن عملکرد خوبی دارند و سالانه ۱.۸ درصد از مردان بهتر عمل می‌کنند. فراتر از بازده مالی، زنان دو برابر احتمال دارد که عوامل راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و شرکتی را در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود بگنجانند.

طبق گزارش ویفروم، زنان همچنین از طریق کمک‌های بشردوستانه در جوامع خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و فعالیت‌های خیریه آنها با افزایش درآمدشان افزایش می‌یابد.

با این حال، در میان این چالش‌ها، شواهد قانع کننده‌ای از تأثیر مثبت افزایش مشارکت زنان وجود دارد. صندوق‌های تامینی که توسط زنان اداره می‌شوند دو برابر میانگین صندوق‌های تامینی بازدهی داشته‌اند و مشتریان زن و شرکت‌هایی که توسط زنان تأسیس شده‌اند به طور متوسط ‌۱۰ درصد بیشتر از شرکت‌های مردانه در طول یک دوره پنج ساله درآمد ایجاد می‌کنند.

شرکت‌هایی که دارای هیئت مدیره‌های متنوع‌تر هستند، احتمالاً اخلاق تجاری و امتیازات شهروندی شرکتی بالاتری را نشان می‌دهند، در جذب و حفظ استعدادها بهتر عمل می‌کنند و راهبردهای قوی‌تری دارند.

افزایش حضور زنان در راس یک چالش پیچیده است

ما باید با زنان برای تغییر شکل صنعت خدمات مالی، در طول زندگی آنها تعامل داشته باشیم، حمایت و منابعی را برای ارتقاء سواد مالی و توانمندسازی آنها به عنوان ثروت آفرینان و تصمیم گیرندگان فراهم کنیم.

از بین بردن شکاف جنسیتی در خدمات مالی می‌تواند ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد را باز کند و آینده زنان در سراسر جهان را تضمین کند. با ترویج برابری جنسیتی در صنعت، پتانسیل بسیار زیادی برای تأثیر مثبت وجود دارد. علاوه بر این، با تقویت یک فرهنگ فراگیر و پاسخگو در آن مؤسسات خدمات مالی، می‌توانیم راه را برای آینده‌ای هموار کنیم که در آن زنان نقشی اساسی در شکل‌دهی و تأثیرگذاری بر بازارهای مالی ایفا کنند و در نهایت منجر به رفاه بیشتر برای همه شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل