سرویس خواب سفید را چگونه تمیز کنیم؟

باید اعتراف کرد که ست اتاق خواب سفید یکی از جذاب ترین انواع دکوراسیون اتاق خواب است که بسیار پرطرفدار است. مبلمان چوبی سفید بسیار ظریف و زیبا به نظر می رسند. با این حال، انتظار داشته باشید که کوچکترین لکه یا کثیفی به راحتی نمایان شود. همچنین، اگر تخت عروسی سفید را انتخاب کردید. بهتر است در نظر داشته باشید که به مرور زمان ممکن است تغییر رنگ داده یا زرد شود. با در نظر گرفتن همه این حقایق، شما هیچ نگرانی ندارید! در این مقاله از سایا دکور سعی می کنیم رازهای تمیز کردن انواع کتانی سفید را به شما آموزش دهیم. فرقی نمی کند تخت دو نفره داشته باشید یا دو نفره! در هر صورت، آماده باشید که مبلمان سفید خود را مانند روز اول تمیز کنید.

در مورد سرویس خواب سفید چه می توان گفت

بیایید ابتدا از خود بپرسیم چه چیزی یک سرویس خواب سفید را جذاب و در عین حال معقول می کند؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ های اکثر مردم دنیاست و استفاده از آن هرگز چشمان شما را خسته نمی کند. با این حال، با استفاده از ملافه سفید، آرامش و نشاط را به خواب خود می آورید. اما این تمام ماجرا نیست!

هنگام استفاده از سرویس خواب با ملحفه یا چوب سفید، همیشه باید مراقب باشید که آرایش صورت خود را پاک کنید. شاید این مشکل چندان جدی به نظر نمی رسد. با این حال بهتر است بدانید که حذف مقدار کمی از لوازم آرایش از ست عروس می تواند انرژی زیادی را مصرف کند. همچنین، اگر عاشق قهوه هستید و دوست دارید در رختخواب دراز بکشید و قهوه بنوشید و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید، باید بسیار مراقب باشید! ریختن قهوه روی تخت به این معنی است که باید آستین های خود را بالا بزنید و تمیز کنید!

اگر برای خرید یک تخت کینگ سفید یا یک تخت عروسی سفید به بازار می روید این موارد نشان می دهد. شما باید خود را برای به روز رسانی منظم (حداقل هر هفته) آماده کنید. اگر کاملاً برای آن آماده باشید؛ بله این نظافت فقط مختص سرویس اتاق خواب نیست و شما می توانید انواع مبلمان را در رنگ های سفید و روشن مانند مبل نئوکلاسیک، چستر، مبل مدرن، مبل راحتی و … خریداری کنید و با مشکلات ناشی از آن مواجه شوید. .. با ما همراه باشید تا به طور حرفه ای تخت های سفید را در سه سوت تمیز کنید. خبر خوب این است که همه چیزهایی که برای تمیز کردن نیاز دارید در ادامه مقاله نیز پوشش داده شده است.

3 مرحله برای تمیز کردن ملحفه های سفید

برای تمیز کردن کامل آماده شوید! برای این کار فقط مراحل ذکر شده در این بخش را به دقت دنبال کنید. این کار سختی نیست و تنها با جاروبرقی و روش هایی که به شما معرفی می کنیم قدرتمندتر با لکه ها مبارزه خواهید کرد. کثیفی های سطحی (مانند گرد و غبار یا کثیفی ناشی از ریختن مواد غذایی روی تخت) را می توان با جاروبرقی یا کمی آب و صابون پاک کرد. البته بهتر است در این زمینه حرفه ای عمل کنید. به یاد داشته باشید که می توانید از این روش برای تمیز کردن مبلمان پارچه ای مانند مبلمان مدرن نیز استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید از شر لکه های سرسخت خلاص شوید؛ کمی سرکه سفید یا پاک کننده های فرموله شده مخصوص این کار را انجام می دهد. در زیر سه مرحله اساسی برای تمیز کردن کتانی سفید را خواهید آموخت.

1- آماده سازی وسایل برای نظافت

در ابتدای کار مواد پاک کننده را آماده کرده و سپس جاروبرقی را روشن کنید. برای عملکرد بهتر جاروبرقی بهتر است یک برس نرم به دست خود اضافه کنید تا حرکات شما به روکش ها و پارچه تخت آسیبی وارد نکند. تمام شکاف ها و گوشه های مبلمان و ملافه را با دقت تمیز کنید. معمولاً آلودگی بیشتری در این مکان ها جمع می شود. مبل هایی مانند مبل های چستر ممکن است تعداد بیشتری از این گوشه ها را داشته باشند و باید زمان بیشتری را صرف پاک کردن کثیفی از گوشه های آن کنید. مراقب باشید که قبل از استفاده از جاروبرقی، از پارچه مرطوب برای حذف گرد و غبار استفاده نکنید. این فقط کار را برای شما سخت تر می کند. ابتدا کثیفی را از روی مبلمان و ملافه پاک کنید تا راحت تر با لکه های عمیق و کثیفی مبارزه کنید.

پس از آن به برچسب روی تخت توجه کنید. معمولاً یکی از مهم ترین کارهایی که باید هنگام خرید تخت دونفره یا تخت عروس انجام داد، بررسی برچسب و کدهای نظافت آن است. روی این برچسب ها کد نظافت تجهیزات مورد نظر درج شده است. این کدها عبارتند از: W، S، WS و X (مثلاً کد W به معنای شستن این تخت فقط با آب است). پس از آن، نقاط را بررسی کنید و ببینید چه شکلی هستند. هر لکه نیاز به روش تمیز کردن خاصی دارد.

2- سطح و هرگونه کثیفی قابل مشاهده را تمیز کنید.

در مرحله دوم اگر معلوم شود که روی سطح مبلمان و تخت خواب آلودگی وجود دارد; از یک دستمال مرطوب بچه استفاده کنید و آن را با کمی مواد شوینده مرطوب کنید. با حرکات ملایم دست، دستمال مرطوب را روی ناحیه مورد نظر بکشید و محل را تمیز کنید. قبل از انجام این کار، بهتر است پاک کننده را در یک منطقه نامحسوس تست کنید. با این حال، جای نگرانی وجود ندارد و بیشتر اوقات شوینده های ملایم به دانه های چوب یا کالاهای سفید آسیب نمی رسانند. به جای شستشوی کودک، می توانید از حوله میکروفیبر، شوینده ملایم (آب معدنی رقیق شده یا آب صابون) و آب گرم استفاده کنید.

در صورت لزوم می توانید روکش های سفید رنگ را در ماشین لباسشویی قرار دهید (البته دستورالعمل این کار باید روی برچسب نوشته شود و استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی به ساختار روکش آسیب می رساند). پس از شستن و از بین بردن کثیفی سطح، لباس را کاملاً در هوای آزاد خشک کنید. همچنین می توانید از یک حوله نرم و خشک برای خشک کردن روکش چوب سفید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رطوبت دشمن چوب است و کفپوش های چوبی نباید برای مدت طولانی خیس بمانند. در نهایت، به مدت 48 ساعت به مبلمان و تخت سفید تمیز شده دست نزنید. از آنجا که می توان آن را مرطوب دوباره لکه.

3- با امتیازهای قدرتمند مبارزه کنید

حالا نوبت پاک کردن لکه است. لکه ها مشکل بزرگی برای لباس عروس هستند. زیرا تمیزی حرف اول را در این نوع تجهیزات می زند. در ادامه به نحوه تمیز کردن 5 مدل لکه های رایج می پردازیم.

1- سوو سوو

بهترین درمان برای لکه های چرب استفاده از آب و صابون است. اگر صابون ندارید می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. بهتر است بدانید که صابون های مخصوص لکه های چرب روی چوب در بازار وجود دارد. مانند صابون روغن مورفی یا صابون روغن فولر! یک اسفنج نرم را در آب صابون آغشته کنید و ناحیه مورد نظر را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پس از آن سطح را کاملا خشک کنید.

2- لکه های رنگ یا جوهر

جالب است بدانید که از خمیر دندان می توان برای مصارف دیگری نیز استفاده کرد. برای از بین بردن لکه های رنگ یا جوهر، مقداری خمیر دندان غیر ژله ای (بر پایه جوش شیرین) را روی یک گلوله پنبه قرار دهید و روی چوب سفید بمالید و تمیز کنید. پس از آن، محل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این خمیر دندان را می توان در هر داروخانه ای پیدا کرد و قابلیت خاصی در رفع زردی لباس های سفید دارد.

3- آثار قلم یا مداد

اگر در خانه تان بچه شیطونی دارید؛ این روش به شما کمک خواهد کرد. تصور کنید فرزندتان یک پیراهن سفید یا تخت مورد علاقه شما را می خراشد. مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و به آرامی روی خطوط بمالید. این کار بیشتر لکه ها را از بین می برد. مراقب باشید زیاد مالش ندهید؛ زیرا می توانید لکه ها را پخش کنید یا به چوب آسیب بزنید.

4- لکه های ناشی از کپک زدن غذا

در صورت مشاهده لکه ناشی از کپک بر روی سرویس خواب سفید عروسی؛ سرکه سفید برای شما مفید است. دشمن اصلی کپک، سرکه سفید مقطر است. کمی سرکه را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و روی محل مورد نظر اسپری کنید. یک ساعت صبر کنید تا این ترکیب اثر کند و سپس محل را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اگر بسیاری از نقاط قوی بودند; از 1 قاشق غذاخوری بوراکس و آب استفاده کنید.

5- لکه های ناشی از آب روی چوب سفید

لکه های آب روی چوب واقعا آزاردهنده هستند. اما آیا می دانستید که می توانید با یک سشوار معمولی از شر آنها خلاص شوید؟ برای این کار سشوار را با هوای گرم به قسمتی که می خواهید منتقل کنید و چند دقیقه صبر کنید تا معجزه سشوار را ببینید. اگر سشوار کار نمی کند، از سس مایونز یا ژله نفتی استفاده کنید. چند قطره روغن لیمو و آب نیز می تواند کمک کننده باشد.

خروج از نسخه موبایل