صلاحیت ۳۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس استان کرمان تایید شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، رحمان جلالی صبح دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست ستاد انتخابات استان و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۶۷.۷ درصد داوطلبانی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان کرمان ثبت‌نام‌نهایی انجام داده بودند، مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آمار تفکیکی ۹ حوزه انتخابیه گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۶۶.۷ درصد، حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی ۸۱.۸ درصد، حوزه جیرفت و عنبرآباد ۶۵ درصد، حوزه رفسنجان و انار ۸۰ درصد، زرند و کوهبنان ۷۱ درصد، سیرجان و بردسیر ۴۷.۸ درصد، شهربابک ۷۶ درصد، کرمان و راور ۶۵ درصد و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان ۵۳ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی تأیید شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا ۲۵ بهمن ماه برای تغییر حوزه‌های انتخابیه فرصت دارند.

جلالی ادامه داد: تأیید تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان یک فرآیند پنج روزه است و قبل از شروع رسمی تبلیغات نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی، زمان تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند ماه اعلام و تصریح کرد: تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۳ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند ماه ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تجمیع و آماده شدن لیست امکانات ادارات و نهادهای دولتی استان برای تبلیغات انتخاباتی نمایندگان خبر داد و اضافه کرد: امکانات براساس عدالت انتخاباتی در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد.

جلالی از برگزاری دومین مانور انتخاباتی در روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه در سراسر کشور خبر داد و افزود: در این مانور خطاها و ایرادات احتمالی در فرآیند برگزاری انتخابات برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: قرارگاه مرکزی انتخابات شامل ۵ میز تخصصی در حوزه‌های مشارکت، امنیت، سلامت، اجرایی و رقابت نیز شکل گرفته و فرمانداران اقدامات، برنامه‌های خود را در ارتباط با میزها بیان می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان عنوان کرد: ۹۶۰ صندوق سیار و ۹۲ صندوق مربوط به مناطق صعب‌العبور هستند، بیشترین شعب با ۴۶۸ صندوق در حوزه انتخابیه کرمان و راور و کمترین مربوط به شهرستان گنبکی با ۲۵ صندوق است.

جلالی گفت: ما امانتدار مردم در برگزاری انتخابات هستیم و باید بستر را برای برگزاری انتخابات صحیح فراهم کنیم. هر فردی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته برای ما محترم است و هیچکدام از فرمانداران و مدیران حق دخالت شخصی در انتخابات را ندارند.

خروج از نسخه موبایل