طرح بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس آغاز شد

گزارشگر یک/ بوچر عملیات اجرایی طرح بازیافت گاز فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با اعتباری بالغ بر 3 میلیون یورو از روز پنجشنبه 25 آذر 1400 در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

در این مراسم، کمیسر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییر اقلیم در حال وقوع است و تغییرات تنوع زیستی نیز بر همین اساس رخ می دهد و در نتیجه تنوع زیستی و تنوع فرهنگی نیز در حال وقوع است.

علی سلاجقه ادامه داد: تغییرات عجیبی در دنیا در حال رخ دادن است.

او گفت: “بزرگترین خطری که جهان را تهدید می کند، خطر تغییرات آب و هوایی است و در کره، این صنعت کاملاً غیردوستانه با طبیعت است. وضعیت بارندگی ناشی از گازهای گلخانه ای

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با تغییر خاک، پوشش گیاهی و شرایط زندگی، فشار روحی و روانی غیرقابل محاسبه ای را به جامعه وارد می کنیم.

سلاجقه گفت: در شرایط امروز مدیران موفق می توانند به یکی از معیارهای زیست محیطی مانند حمل و نقل تهران برای شهروندان بپردازند.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه بازیافت گاز فلر در مجتمع پتروشیمی زاگرس گفت: به 6000 تن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این طرح همچنین با جلوگیری از تولید 30 هزار تن گاز منوکسید کربن تاثیر زیادی در کاهش آلودگی های محلی خواهد داشت.

سلاجقه گفت: پروژه بازیافت گاز فلر در مجتمع پتروشیمی زاگرس دومین مجموعه کشور که پس از مجتمع بید بلند بلند اقدام به سرکوب فلرها کرده است نقطه عطفی در صنعت و آشتی طبیعت و صنعت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دیدن مشعل ها در حالی که مردم در خیابان ها و بازارها از کنار آنها می گذرند دردناک است و سکوت مشعل ها گامی در جهت ارضای این میل برای منحرف کردن شراره ها است. از نظر ارزش.”

کمیسر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود پیوندهای اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و زیست محیطی، ثابت شده است که ورود صنعتی کیفیت زندگی شهروندان را بهبود می بخشد.

سلاجقه به اهمیت پروژه اطفای حریق فلر اشاره کرد. این پروژه به عنوان اولین گزارش در این زمینه از سوی هیئت وزیران به عنوان یک دستاورد ارزشمند در حوزه محیط زیست ارائه خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس نیز در این مراسم گفت: با آغاز عملیات اجرایی طرح بازیافت گاز فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس، 6 هزار تن در سال به ظرفیت تولید این مجتمع افزوده و 30 هزار تن در سال کاهش می یابد. تن مونوکسید کربن.

متین دیداری افزود: تمامی کارهای طراحی و اجرای پروژه با توان و تلاش متخصصان داخلی به پایان رسید.

وی ادامه داد: با تداوم این رویکرد امیدواریم گام های مهم و ارزشمندی در راستای حفاظت از محیط زیست ایران به ویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برداشته شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل