طعم و بوی آب همدان بهتر می‌شود/سلامت کامل آب همدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر محرابیان صبح امروز در بازدید از تصفیه خانه شیخی جان افزود: میزان آرسنیک آب همدان در حد صفر است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آب شهر همدان دارای استاندارد ۱۰ _۵۳ است و بالاتر از استاندارد بهداشت جهانی است تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که آب همدان در آزمایشگاه‌های فنی با دقت بررسی می‌شود و مشکلی از لحاظ آشامیدنی ندارد.

محرابیان تصریح کرد: میزان استاندارد سختی آب در حد یک‌هزار است و میزان سختی آب همدان حدود ۴۰۰ است که کیفیت قابل قبولی به شهروندان ارائه می‌کند درحالی که حد مجاز ۱۰۰۰ است و آب همدان کمتر از حد مجاز سختی آب دارد همچنین آب همدان از لحاظ کیفیت و کمیت مطمئن و بهداشتی است و مردم با خیال راحت این آب را استفاده کنند و بیاشاماند.

وزیر نیرو گفت: اکنون با استقرار دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه آب در آزمایشگاه به صورت دائمی نمونه‌گیری و بررسی و عناصر مضر دائم رصد می‌شود.

وزیر نیرو افزود: پیش از این، آب همدان از سد اکباتان و چاه‌های اطراف تأمین می‌شد که پس از کاهش ذخایر آب این سد، تأمین آب این شهر با مشکلاتی مواجه شد.

وی گفت: آب سد تالوار که پس از سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت با همت و تلاش دولت سیزدهم ۷۰ درصد باقیمانده انتقال آب در چند ماه به سرانجام رسید.

محرابیان تاکید کرد: با بروز خشکسالی آب سد اکباتان تمام شد و شرایط سختی برای شهروندان همدانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به وجود آمده بود.

وی گفت: در قالب یک طرح اضطراری و ایجاد صدحلقه چاه آب و اجرای ده‌ها کیلومتر خط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن آب را برای همدان تأمین کردیم.

خروج از نسخه موبایل