عرضه مینی‌کوپر برقی با احتمال ورود به بازار ایران/ عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌مینی کوپر برقی جدید با ظاهر جذاب و امکانات به‌روز وارد بازار شد. این خودرو با توجه به برقی و ساخت چین بودن و همچنین قرارگیری در محدوده قیمتی زیر ۴۰ هزار یورو، می‌تواند یکی از گزینه‌های آینده برای ورود به بازار ایران باشد.

مینی برقی ساخت چین دارای طول ۳۸۵۸ میلی‌متر، برد ۴۵۶ کیلومتر و ۲۱۴ اسب بخار قدرت است. فروش آن از ۶ جولای با محدوده قیمتی ۲۸۹۰۰ تا ۳۷۱۵۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تا دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان) آغاز خواهد شد.

عرضه مینی‌کوپر برقی با احتمال ورود به بازار ایران/ عکس

مینی کوپر الکتریکی جدید در چین توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰-۵۰ بین بی ام و و GWM که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، ساخته شده است. نام این همکاری Spotlight Automotive است. مینی کوپر الکتریکی اولین محصول از این همکاری به حساب می‌آید. با این حال، آینده Spotlight Automotive به دلیل تعرفه‌های ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا، به تعویق انداختن ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در بریتانیا و تعدیل سیاست OEM چین، مبهم و نامعلوم است.

مینی کوپر جدید به‌تازگی با رنگ بدنه زرد در نمایندگی‌ها دیده شد. این خودرو از زبان طراحی متمایز این برند با چراغ‌های گرد، جلوپنجره‌ای بیضی‌شکل و یک زبان طراحی قابل‌تشخیص پیروی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری مینی برقی می‌توان به دستگیره‌های مخفی درب‌ها و ستون‌های سیاه‌رنگ اشاره کرد. در نمای پشتی، چراغ‌های مثلثی شکل با یک قطعه مشکی‌رنگ براق با نوشته «کوپر» به هم متصل شده‌اند.

این خودرو از رینگ‌های هفت پره R۱۷ با لاستیک‌های گودیر استفاده می‌کند. ابعاد مینی کوپر برقی جدید ۳۸۵۸/۱۷۵۶/۱۴۵۸ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۵۲۶ میلی‌متر است.

در داخل، مینی کوپر برقی با یک صفحه‌نمایش ۹.۵ اینچی دایره‌ای شکل OLED، از ظاهر اصیل این برند پیروی می‌کند. این نمایشگر روی سیستم‌عامل Mini OS ۹ اجرا می‌شود. یک نمایشگر هدآپ پشت فرمان سه پره قرار می‌گیرد.

این خودرو دارای یک موتور الکتریکی ساخت بوش با قدرت ۱۸۱ اسب بخار است که توسط یک باتری سه‌تایی NMC SVOLT با ظرفیت ۵۱٫۵ کیلووات ساعت کار می‌کند. مینی کوپر برقی با یک بار شارژ می‌تواند تا ۴۵۶ کیلومتر مسافت را طی کند.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲

خروج از نسخه موبایل