اقتصادی

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

گزارشگر یک/ قم وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از کشورهای پیشرو در نهضت ملی مسکن است و خوشبختانه قم از سهم تعیین شده برای این کشور در فاز اول پیشی گرفته است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم و قدردانی از مجموعه استانداری قم در مراسم افتتاحیه مسکن نهضت ملی مسکن گفت: 40 هزار مسکن در استان قم راه اندازی شده است. می تواند امید و آرامش را برای مردم به ویژه جوانان و افراد بی خانمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: امروز بیش از 50 درصد هزینه سبد خانوار برای بی خانمان ها در ایران هزینه اجاره خانه است و وظیفه ماست که نهضت ملی مسکن را رونق دهیم و این افراد را صاحبخانه کنیم. به عنوان یک تلاش جهادی تا پایان دولت.»

قاسمی گفت: نهضت ملی مسکن یکی از نیازها و نیازهای مردم، وعده های دولت و قوانین مصوب مجلس است و فرصت مغتنمی برای خانه دار شدن مردم است و نهضت ملی مسکن یکی از آنها. او در روزهای اول نقش اصلی را بازی می کرد.”

وی افزود: اکنون سهمیه هر استان در مرحله دوم با 2 میلیون واحد شتاب ملی تعیین شده است.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت بیش از 41 هزار واحد مسکونی در استان قم خبر داد و متعهد شد:

امروز با اقداماتی مانند الحاق زمین برای شهر حدود 50 درصد از تعداد ثبت‌نام‌های قم زمین فراهم شده است و بیش از 89 هزار نفر در قم ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد افزایش می‌یابد، بنابراین بسیاری از زمین‌های مورد نیاز آن‌ها لغو شده است. قاسمی گفت: مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: این زمین در حال حاضر در اختیار نهادها و مؤسساتی است که در صورت عدم استفاده از زمین بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قرارداد با شرکت زمین و مسکن کره، موظفند زمین را به دولت بازگردانند. زمین است و ساختمانی وجود ندارد.» این خانه ای است که می توان از آن استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم مجموعه هایی که مالک این زمین هستند و مازاد دارند بازگردانده شوند. آینده.”

قاسمی در پایان گفت: حدود 1000 هکتار از اراضی در اختیار این مؤسسات آموزشی و دانشگاهی است که در مرحله دوم باید سهم دولتی از زمین تأمین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا