سلامت و دانش

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق یک گزارش شفاف به نقل از Medical Express ،گریگوری مارکوس ، استاد دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “ما شواهد کافی برای ممنوعیت نوشیدن قهوه در افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم. قهوه ممکن است در برخی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این موارد نادر است.

مطالعه ای که در شماره 19 ژوئیه از طب داخلی JAMA منتشر شد نشان داد که هر فنجان قهوه به طور متوسط ​​3٪ خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افرادی كه از آریتمی قلبی رنج می برند می توانند از قهوه لذت ببرند و حتی بعضی از آنها ممكن است خطر آریتمی قلبی را نیز كاهش دهند.”

وی افزود: “قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است.” با این حال ، پزشکان به دلیل خاصیت محرک آن ، نوشیدن آن را به افراد مبتلا به بیماری قلبی ممنوع کرده اند.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و همکاران داده های 386000 نفر را بررسی کردند.

17000 نفر از این افراد در طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر زاخاری گلدبرگر ، استادیار قلب در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، گفت: “این مطالعات نشان می دهد که قهوه باعث آریتمی قلبی نمی شود ، اما لزوما از آنها جلوگیری نمی کند.

برای بررسی تأثیرات قهوه بر قلب و توانایی محافظت در برابر آریتمی های قلبی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه دارای خواص ضد التهابی است و التهاب نقش مهمی در آریتمی های قلبی دارد.” کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا