لزوم مراقبت از جوامع در برابر پیامدهای روانی همه‌گیری

بدون شک ، “بحران سلامت روان” این روزها ، همراه با بیماری همه گیر COVID-19 ، اپیدمی دیگری است که جهان را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی ها را در مورد افزایش خطر خودکشی ، به ویژه با مشکلات و محدودیت های جوانان افزایش می دهد. در بسیاری از نقاط جهان عمیق تر شده است.

به گزارش گزارشگر یک ، در حالی که مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف تصویری پیچیده از روندهای مختلف اقدام به خودکشی را ارائه می دهد ، بروز افسردگی ، اضطراب و خودکشی در سراسر کشورها تقریباً ثابت بوده است.

داده ها از اپیدمی های گذشته نشان دهنده یک رابطه مستقیم و مهم بین بروز همه گیری و افزایش خودکشی است. به عنوان مثال ، کمیسیون حمل و نقل تورنتو کانادا گزارش داد که در طی هشت ماه اول اپیدمی ، میزان خودکشی یا مرگ تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

عوامل خطر خودکشی مرتبط با بیماری های عفونی عبارتند از:

اضطراب و ترس از آلوده شدن به خانواده

-فشار مالی

-تعاملات اجتماعی با دوستان و فعالیتهای گروهی ، اهداف زندگی و وقفه در فعالیتهای روزمره را کاهش دهید

ناامیدی و درماندگی

-افزایش استرس خانوادگی ناشی از کار در خانه و یادگیری از خانه

-افزایش مشاجرات و اختلافات خانوادگی

از سوی دیگر ، برخی از کشورهای ثروتمند آمار دیگری را در مورد میزان خودکشی در ماه های ابتدایی شیوع بیماری ارائه داده اند تا نشان دهند that تلاش برای خودکشی کاهش یافته است ، اما متخصصان بهداشت روان هنوز هم می گویند که کاهش نرخ خودکشی در طی این همه گیری نمی تواند شرایط عمومی زیر را نشان دهد: من فکر می کنم. بهداشت روان در جامعه.

آنها برجسته می کنند: در حالی که داده های اولیه نشان دهنده کاهش میزان خودکشی ملی در سال 2020 در برخی از کشورها ، از جمله ایالات متحده است ، این کشورها اطلاعاتی را بر اساس داده های جمعیتی ارائه نمی دهند.

کارشناسان می گویند داده ها باید “با دقت” تجزیه و تحلیل و تفسیر شوند زیرا آسیب روانی ناشی از همه گیری ممکن است مستقیماً ارائه نشده باشد.

محدودیت و انزوا ، انزوای اجتماعی و بی ثباتی اقتصادی آسیب های روانی به افراد وارد کرده است و بسیاری تصور می کنند که میزان خودکشی طی سال گذشته افزایش یافته است. با این حال ، داده های اولیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که میزان خودکشی کلی در ایالات متحده تا سال 2020 5.6 درصد کاهش یافته است.

با این حال ، متخصصان خاطرنشان می کنند که هنگام ارائه این آمار ، شما ممکن است قادر به درک تعاملات پیچیده بین اپیدمی و تأثیر آن بر اقتصاد ، امنیت شغلی ، امنیت شخصی و بهداشت روانی نباشید.

متخصصان بهداشت روان تأثیرات منفی این اپیدمی را بر سلامت روان افراد برجسته می کنند ، اما گروهی از متخصصان بر اساس یافته های این مطالعه جدید استدلال کردند که میزان خودکشی در کشورهای پیشرفته طی ماه های اول شیوع COVID-19 پایدار است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله روانپزشکی لانست منتشر شده است ، خودکشی در کشورهای طبقه متوسط ​​و پردرآمد اوایل اپیدمی Covid-19 بندرت تغییر می کند یا کمتر از حد انتظار است.

نویسندگان این مطالعه گفتند: “بسیاری از این کشورها پشتیبانی بیشتری از سلامت روان و شبکه های ایمن مالی ایجاد کرده اند که می تواند به بهبود تأثیرات منفی اولیه اپیدمی کمک کند.”

با این حال ، آنها تأکید کردند که با توجه به “تأثیر دراز مدت اپیدمی بر سلامت روان و عدم اطمینان در مورد تأثیر اقتصادی آن” ، دولت ها باید هوشیار باشند و آماده واکنش به موقع باشند.

این مطالعه شامل داده های ملی 10 کشور و داده های 25 منطقه خاص از 11 کشور بود. در این گزارش هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خودکشی در کشورهای تحت تحقیق یافت نشد. شواهدی وجود دارد که میزان خودکشی در 12 کشور یا منطقه نیز کمتر از حد انتظار بود.

نویسندگان این گزارش دلایل زیادی را برای عدم افزایش میزان خودکشی در ماه های اول شیوع ذکر کرده اند. ممکن است جامعه تلاش کرده باشد تا از افراد در معرض خطر حمایت کند ، افراد ممکن است با روشهای جدید با دیگران تعامل داشته باشند و برخی روابط ممکن است با حضور اعضای بیشتری از خانواده در خانه تقویت شود.

جین پیرکیس ، رئیس مرکز بهداشت روان در دانشگاه ملبورن و نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت: “ما باید بر داده ها نظارت داشته باشیم و نسبت به افزایش میزان خودکشی هوشیارتر باشیم ، به ویژه با پیامدهای اقتصادی کامل این بیماری همه گیر “افزایش خدمات بهداشتی و برنامه های پیشگیری از خودكشی و ارائه یك شبکه مالی امن می تواند منجر به عوارض جانبی بالقوه شود و مدت زمان طولانی طاعون به ایده خودکشی کمک می کند.

وی گفت: “ما می دانیم كه زندگی بسیاری از افراد در طی این اپیدمی به طرز چشمگیری تغییر كرده است و ما همچنان این روند را ادامه می دهیم. باید بدانیم كه خودكشی تنها شاخص تأثیر منفی اپیدمی بر سلامت روان نیست.” سطح اضطراب در جامعه بالا است. و ما باید مردم را وادار کنیم که از آنها پشتیبانی کنند.

محققان همچنین در مورد برخی علائم تأثیر آنها بر میزان خودکشی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​هشدار دادند ، اما داده ها فقط برای تعداد کمی از این کشورها در دسترس بود.

کشورهای دارای درآمد بالا در این بررسی شامل استرالیا ، اتریش ، کانادا ، شیلی ، کرواسی ، انگلستان ، استونی ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، هلند ، نیوزیلند ، لهستان ، کره ، اسپانیا و ایالات متحده هستند. کشورهای بالاتر از متوسط ​​نیز شامل برزیل ، اکوادور ، مکزیک ، پرو و ​​روسیه بودند.

در همین حال ، در ژاپن ، میزان خودکشی پس از یک دهه کاهش در راستای اپیدمی کوید -19 ، به شدت افزایش یافته است.

وزارت بهداشت ، رفاه و بهداشت ژاپن 22 ژانویه سال جاری اعلام کرد. بر اساس اطلاعات اولیه ، حدود 20919 نفر در سال 2020 بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل 3.7 درصد افزایش داشته است.

بیش از یک دهه ، سال گذشته اولین سال افزایش خودکشی در ژاپن بود ، بزرگترین زنان و کودکان.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل