لیگ نخبگان آسیا| عملیات غیرممکن استقلال برای عبور از النصر

لیگ نخبگان آسیا| عملیات غیرممکن استقلال برای عبور از النصر

استقلال با سومین سرمربی خود در فصل جاری به دنبال شکست النصر است و البته هدایت تیم کماکان با کادرفنی سابق است.

به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال ایران و النصر عربستان در چارچوب هفته سوم از مرحله گروهی منطقه غرب لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه راشد دوبی به مصاف هم می‌روند. 

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم شرایط یکسانی ندارند. استقلال شروع دور از انتظاری داشت، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران با وجود آنکه تحت مالکیت هلدینگ خلیج فارس قرار گرفت و در فصل نقل و انتقالات فعالیت زیادی داشت اما نمایش ضعیفی ارائه کرد و در ۷ بازی تنها ۸ امتیاز به دست آورده تا در رده یازدهم بایستد. 

آبی‌پوشان با جواد نکونام مستعفی خداحافظی کردند و سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت برابر هوادار برنده زمین را ترک کرد اما در مصاف با ذوب‌آهن یکی از سنگین‌ترین شکست‌های خانگی تاریخ استقلال را برابر این حریف اصفهانی متحمل شد و تیمش ۳ بر صفر بازنده شد. بلافاصله بعد از این شکست همان‌طور که مدیرعامل باشگاه وعده داده بود سرمربی خارجی باشگاه معرفی شد، پیتسو موسیمانه در حالی نفر اول کادرفنی آبی‌ها شده که در بازی امشب روی نیمکت نمی‌نشیند. سرمربی اهل آفریقای جنوبی امشب از روی سکوهای ورزشگاه راشد نظاره‌گر عملکرد تیم جدیدش است و سهراب بختیاری زاده برای آخرین بار هدایت فنی تیم را بر عهده دارد.

استقلال از دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان صاحب اندوخته ۳ امتیازی است و در نیمه بالای جدول است اما از لحاظ روحی در وضعیت نابسامان و بغرنجی قرار دارد. بازگشت سید ابوالفضل جلالی ملی‌پوش خبر خوبی برای آبی‌ها به حساب می‌آید اما روزبه چشمی در این بازی هم غایب است و ناهماهنگی رافائل سیلوا و سامان فلاح در دفاع میانی آبی‌پوشان نگران کننده است، البته بازگشت سید حسین حسینی که جای خالی او برابر ذوب‌آهن به شدت حس شد، خبر امیدبخشی محسوب می‌شود. 

النصر که در لیگ حرفه‌ای عربستان در رده سوم جای گرفته از دو بازی قبلی خود ۴ امتیاز به دست آورده، نماینده زردپوش عربستان در خانه الشرطه عراق بیش از یک امتیاز کسب نکرد اما برابر الریان قطر برنده شد. کریستیانو رونالدو در آمادگی کامل قرار دارد و چهره‌هایی چون سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، آندرسون تالیسکا، مهند علی و آنجلو گابریل آماده هستند تا برای تیم استفانو پیولی بدرخشند. سرمربی ایتالیایی پس از قهرمانی با میلان به عربستان آمده تا تیم پر ستاره النصر را به جام برساند اگرچه رقیبب جدی به نام الهلال دارد که به بردن عادت کرده است. روی کاغذ النصر بخت زیادی دارد تا از سد استقلال بگذرد ولی جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و شاید استقلال بتواند این حریف را ناکام راهی عربستان کند.

خروج از نسخه موبایل