مدیریت روحی و روانی ورزشکاران المپیک

من بیش از 30 سال است که با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از نقاط مختلف جهان سروکار دارم و از نگرانی آنها در مورد جمع آوری تحقیقات (مدال) برای مدارک بالاتر (پایان نامه و پایان نامه دکتری) آگاه هستم.

بیشترین علاقه من ، به ویژه پس از تحقیق ، طراحی فنی و مهندسی سازه ها در سالهای اخیر ، انعطاف پذیری در برابر زلزله ، سازگاری شرایط و رفتارهای انسانی با مفاهیم و فرمولهای ریاضی و مهندسی است. شاید این علاقه از سالها تحقیق درباره علل آسیب پذیری سازه ها در برابر حوادثی مانند زلزله ، آتش سوزی ، انفجار و غیره ناشی شده باشد. دانستن علت دقیق می تواند به شما در طراحی یک استراتژی مقابله ای بسیار خوب کمک کند. در واقع شباهت های مفهومی بین آنها از نظر مهندسی در مطالعه شکنندگی بین سازه ها و انسان ها وجود دارد که باید در مقاله دیگری به نام خدا بخواهد مورد بحث قرار گیرد.

در این میان ، من بارها یا بسیار نزدیک شرایط فنی بسیار نزدیک به شرایط و رفتارهای انسانی (ناملایمات) برای معیارهای سازه ها (باد ، زلزله ، آتش سوزی ، …) را دیده ام! اگر اتصالات سازه ای منطبق با فرمول در برابر عواملی مانند زلزله آسیب پذیر شوند ، اگر زلزله در طراحی به درستی لحاظ شود ، اتصالات به خوبی کار می کنند و سازه بدون آسیب باقی می ماند. به عبارت دیگر ، ساختارها در شرایط وحشتناک پیروز می شوند. زمین لرزه! من فکر می کنم همین مفهوم باید در ورزش استفاده شود.

اکنون ، با توجه به این مقدمه مختصر ، این بدان معناست که انسان بدون شک مسیری را طی می کند که از پله های بالاتر می پرند ، حتی به مکانهایی که بسیار دشوار و دشوار است ، اما رسیدن به آنجا به این معنی است که شرایطی وجود دارد که برای رسیدن به آن (در ورزش) وجود دارد. به .حداقل باید باشد. آنها باید دائماً این را به آنها یادآوری کنند. بله ، با تلاشهای قبلی خود ، شما از قبل تمام شرایط لازم برای نوشتن پایان نامه دکتری را دارید. شما اینجا هستید ، بنابراین اگر این کار را نکنید ، می توانید آن را به پایان برسانید. شما اینجا هستید.

در المپیک اخیر ، به آنها گفته شد که آنچه را که جهان قبل از سفر انتخابی خود گفته بود ، دنبال می کردند و آنها طبق قوانین بین المللی اینجا هستند و مانند دیگران در توکیو حضور ندارند. بنابراین اینجاست. شروع کردن ، گذشته اکنون هدیه ای به شما ندارد. خوب اینجا.

مربیان نیز باید آموزش دهند و صحبت کنند. از این به بعد ، او نمی خواهد شما تمرین کنید و استراتژی داشته باشید. او می خواهد شما در کنارش باشید و قلب او را تقویت کنید. این رشته شما است ، زن یا مرد ، به دنبال آن باشید. به میدان بروید و مدال هایی را کسب کنید که به دلیل حضور در اینجا به دست می آورید و من می دانم که آنها نیز نگرانی های مشابه شما را دارند. بسیاری از آنها ممکن است حتی بلیطی برای آمدن به توکیو نداشته باشند ، مانند مشکلات دیگر ، شاید مشکلات مالی یا بیماریهای خانوادگی ، روسای احمق فدراسیون مانند شما ، عدم آموزش و تجهیزات کمپینگ … اما اگر بدانید که هستید در اینجا اکنون و با همان شرایطی که دیگران انجام می دهند ، رقابت آغاز می شود. اول اینجا !؟

اگر مراقب باشیم بازیکنان ما معمولاً به حریف خود می بازند مگر اینکه تساوی در بازی اول بد نباشد. این “ادامه” ضربه یا حرکت یک پیروزی داخلی است که توسط قهرمان و المبیک انتخاب شده است. در داخل کشور معمولاً مشکل از بازی دوم شروع می شود که همان کاهش مربیگری را نشان می دهد. ورزشکارانی که به وضعیت دیگران نگاه می کنند ، به وسایل تمرینی خود نگاه می کنند ، مربیان بدنسازی و تناسب اندام و صدها امکانات بهتر را می بینند ، ناگهان درست جلوی چشمانشان کوچک می شوند! اینجاست که مربی یا روانشناس تیم باید بخندد و بگوید: “بچه ها ، ما اینجا هستیم. ما از آنها بهتر هستیم و آنها وضعیت را بهتر می دانند.”

نقش روانی مربیگری و تروما و ضربه ورزشی در ورزشکاران و اهداف سنتی (کشتی ، وزنه برداری ، کاراته و …) در مقایسه با سایر ورزشکاران به خوبی قابل ردیابی است. آنها کمتر براق (مشت دار) هستند و مدال ها بالاتر هستند. این امر در بازی های پارالمپیک نیز اهمیت دارد. این برای مسئولان ورزشی مدال آور کشورمان مهم است و مهم است ، زیرا ورزشکاران پارالمپیک نسبت به ورزشکاران آزاد تحمل بالاتری برای کسب مدال دارند.

در روند تحقیق و نگارش پایان نامه ، به ویژه دانشجویان دکتری ، حتی زمانی که با دانشجویان برای ارائه پایان نامه خود در یک کنفرانس بین المللی دانشگاهی (کارکنان آن زمان) سفر می کنند ، با فراز و نشیب هایی روبرو می شوند. به محض رسیدن به اتاق کنفرانس ، انگار از درخشش می ترسیدند ، بلافاصله عمل کردند و گفتند: “با کار گروه خود مقایسه کنید!” بروید و نشان دهید. مهم نیست که چقدر خوب انگلیسی صحبت می کنید. مهم نیست که کارت ها را به هم وصل کنید. کارت ها در سطح جهانی مهم هستند. سرانجام در اینجا با سایر مدعیان از سراسر جهان. زمان دریافت کارت خود بین Defend International است.
حالا از نظر کلمات کوتاهی می کنم ، اما مشکل ما در المپیک علاوه بر کاستی های موجود ، ضعف مربیان و روحیه روانی بازیکنان بود. جای تأمل دارد ، زیرا این نقاط ضعف در آن زمان بیش از هر زمان دیگری نمایان بود و به طور اساسی در این مسابقات نشان داده شد.

* استاد برجسته مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران در ایران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران

خروج از نسخه موبایل