در رویدادهایی از هند و چین گرفته تا ایران ، عراق ، مصر و شمال آفریقا می توانید پیامهای اصلی جنبش و همچنین چاپ های فرهنگ ، هنر و ادبیات این جوامع را مشاهده کنید. این عقل عاشقان حسین بود که پیام کربلا را منتقل می کردند و از اصول عزاداری این حماسه بزرگ محافظت می کردند ، به پیام اصلی منسجم در هنجارهای قابل قبول جامعه و پوشاک اجتماعی مطابق با الزامات زمان و مکان. آنها آنرا به نسل بعدی منتقل کردند. با این حال ، این همیشه در ذهن دانشمندان دینی بوده است که آگاهی فرزندان باید همیشه پیام را منتقل کنند و ایدئولوژی ژوزه اینی را زنده کنند و ارزش «ایدئولوژی خوزه اینی» همان چیزی است که ایدئولوژی “خوزه اینی” را زنده نگه می دارد.
با شیوع coronavirusus در سراسر جهان ، این موحارم سایت جدید آزمایش را برای این رویکرد هوشمندانه و آگاهانه در مورد دوستداران خوزه اینی افتتاح کرده است. امسال دوباره باید وفاداری خود را به حسین بن علی (ع) قول دهیم و روح خود را با خاطراتی از راه ها و آرمان های حسین (ع) تازه کنیم. امسال مجدداً جامعه مسلمان باید رنگ و بوی حسین (ع) بوی دهد و به نام حسین (ع) باید ظلم ، عصیان و تحریف دین را برای قدرت به وجود آورد. اما در عزاداری های امسال ، شما نمی توانید به شیوه های سنتی گذشته محدود شوید. حقوق بشر برای حسین (ع) گرانبها بود و زندگی گرانبهایی برای محافظت از آنها قربانی شد. بنابراین ، راه عزاداری برای حسین (ع) نمی تواند نسبت به زندگی دیگران در وضعیت شیوع تاج بی تفاوت باشد. او حاضر است جان و دست خود را فدای تسلیت حسین (ع) و حسین (ع) کند. با این حال ، او به دلیل سهل انگاری خود حاضر به ایجاد بیماری ، رنج و مرگ برای دیگران نیست. یک عزادار آگاه و باهوش اباعبدالله (ع) که آماده است تمام ثروت و زندگی خود را برای عزت عزاداری مراسم عزاداری حسین بگذراند ، افراد شرور می گویند ابا عبدالله (ع) تسلیت و این آیین دوست داشتنی و قابل احترام من هرگز واقعیت محکوم کردن شیوع بیماری را نمی پذیرم. آن را به قلب شیعیان و مسلمانان ، و همچنین به قلب همه انسانهای آزاد و پرستشگرهای خدا ، بدنامی و شرارت را معرفی می کند.
بنابراین مأموریت عزاداری امسال “نوآوری به روشی سوگواری” است. شما باید شیوه جدید عزاداری را انتخاب کنید ، نه عزاداری. ما باید یک مراسم عزاداری داشته باشیم ، اما این باعث سوگواری عزیزانمان نشد. قابلیت های جدید فضای مجازی نه تنها می تواند حیاط سوگواری ابا عبدالله (ع) را به صحنه جهانی باز کند ، بلکه می تواند محل ابتکاری باشد که می تواند راه ویروس های بیماری و تهمت را مسدود کند. اینگونه است که می توانیم حسینی را “آگاهی” داشته باشیم و نسبت به “ایدئولوژی” حسینی ایمان داشته باشیم. به این ترتیب حسینی را “شور” زنده نگه می داریم و حسینی را “هوشیاری” نشان می دهیم. حسین بن علی (ع) و پدر و فرزندان نجیب وی معلمان بزرگ “حکیم به ایمان” بودند. امسال ، موحارم صحنه ای است که “خرد وفادار” در بزرگداشت این حماسه بزرگ انسانی ظاهر می شود. بیایید با تأکید بر “ایدئولوژی خوزه اینی” “آگاهی خوزه اینی” را تماشا کنیم.
* دوازدهمین معاون رئیس جمهور اقتصاد دولت
* منتشر شده در روزنامه ایران. ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
2727