معرفی بهترین مارک و برندهای شربت سکنجبین در ایران

اگر بخوایم قدیمی ترین و اصیل ترین نوشیدنی  سنتی ایرانی که در زمان های قدیم به اسم شربت شاهانه هم شناخته می شد رو معرفی کنیم، باید بگیم که اسم این نوشیدنی خوشمزه و بی نظیر، شربت سکنجبین  هست. این شربت در کنار قدرت خنک کنندگی بالا، دنیایی از خواص فوق العاده رو داره.

حتما شما هم این شربت سنتی خوش عطر و طعم رو تو یخچال خونه مادر بزرگاتون دیدید. خیلی از ما تو بچگی وقتی تو خونه اونا بودیم و تو کوچه کلی شلوغی و بازی کردیم و تو خسته ترین و تشنه ترین حالت ممکن خودمونو انداختیم خونه، مامان بزرگامون با این شربت دلنشین و خنک از ما پذیرائی کردن و نوشیدن اون روح و جسم مونو تازه کرده. حتی ممکنه یکی از خاطره های خوب بچگی خیلی از ما همون روزا و نوشیدن شربت سکنجبین تو اون خونه باصفا و قدیمی باشه.

انواع شربت سکنجبین: مقایسه طعم، خواص و برندهای محبوب

شمارنده نوع شربت سکنجبین کاربرد
1 شربت سکنجبین عنصلی یا اسقیلی

 

شربت گیاهی سکنجبین عنصلی، حاوی عنصل (پیاز دشتی) است و عمدتاً برای درمان سرفه‌های مزمن، تقویت قلب و کمک به دفع بلغم به کار می‌رود.

 

2 سکنجبین افتیمونی

 

شربت سرکه انگبین افتیمونی، از ترکیب  گیاه افتیمون و بسفایج تهیه می‌شود و بیشتر برای درمان مشکلات سوداوی مانند افسردگی، بیماری‌های عصبی و پاکسازی بدن از سودا کاربرد دارد.

 

3 سکنجبین سفرجلی شربت سکنجبین بهی یا سفرجلی، حاوی آب  به و سرکه است و برای تقویت قلب و معده و همچنین تسکین بعضی از سردرد ها استفاده می شود.

 

4 شربت سکنجین رمانی برای درست کردن این شربت خوشمزه، از آب انار و تمرهندی استفاده می شود. برای درمان تب و بیماری های کبد و معده استفاده می شود.

 

5 شربت سکنجبین انبر باریسی به دلیل استفاده از گیاه انبر باریس (زرشک) در آن، بیشتر برای تقویت کبد و کمک به مشکلات کبدی و صفراوی استفاده می‌شود​.

 

6 شربت سکنجبین عنابی شربت سکنجبین عنابی از سایر انواع سکنجبین‌ها از نظر ترکیبات و خواص متمایز است. در حالی که شربت‌های سکنجبین معمولاً از سرکه و شیرین‌کننده‌هایی مانند شکر یا عسل ساخته می‌شوند، سکنجبین عنابی با افزودن عصاره عناب تهیه می‌شود که خواص متفاوتی به آن می‌بخشد.

 

ویژگی‌های بهترین شربت سکنجبین ایرانی، نوشیدنی جذاب نوستالژیک

همونطورکه گفته شد،شربت سکنجبین یکی از نوشیدنی‌های قدیمی و معروف ایرانیه که هم به عنوان نوشیدنی خنک و هم به خاطر خواص درمانی‌اش مورد توجه قرار گرفته.اما وقتی به دنبال بهترین شربت سکنجبین ایرانی هستیم، باید ویژگی هایی مانند استفاده از مواد اولیه طبیعی و سالم، طعم متعادل و اصیل،تهیه شده به روش سنتی،عدم وجود مواد افزودنی و بسته بندی مناسب رو در نظر بگیریم.

فواید سکنجبین براساس کتاب قرابادین صالحی و کبیر
« سکنجبین، شربتی با خواص فراوان است. رطوبتی را که با سرفه به‌دشواری بیرون می‌‌آید، به‌آسانی از بین می‌برد و سده اندام‌های داخلی را می‌گشاید.

سکنجبین ساده ترکیبی از سرکه و قند است و اگر این اجزا به نسبت مساوی باشند، طبیعتی مایل به سردی دارد و مفتح سده و رافع تشنگی و قاطع صفرا است و در تب‌های گرم و بیماری‌های طحال و جگر و معده مفید است و اگر نسبت سرکه بیشتر شود سرد و تلخ و اگر قند دو برابر باشد طبیعت سکنجبین معتدل است.»

معرفی بهترین روش های تهیه شربت سکنجبین

با توجه به خواص شربت سکنجبین، بعضی از افراد معتقدند که با کم و زیاد کردن مواد اولیه این شربت، می توان خاصیت آن را چند برابر کرد و بعضی از متخصصان طب سنتی ،حکیمان و آشپز های معروف، طرز تهیه و رسپی خاصی برای درست کردن شربت سکنجبین دارند. از معروف ترین روش های طرز تهیه این نوشیدنی می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

درطرز تهیه شربت سکنجبین تبریزیان نیز اصول مشابهی رعایت می‌شود، اما به ترکیباتی همچون گلاب یا شیره انگور توجه بیشتری شده تا اثرات متفاوتی مانند تقویت قلب و پاکسازی عروق را ایجاد کند. در دستورات تبریزیان، استفاده از عرق نعناع به‌طور گسترده‌تر دیده می‌شود.

طرز تهیه شربت سکنجبین دکتر خیراندیش به این صورت است که این شربت خوشمزه بیشتر با ترکیب عسل و سرکه تهیه می‌شود که به آن «سرکه انگبین» نیز می‌گویند. شربت سرکه انگبین دکتر خیراندیش معمولاً با عرقیات گیاهی همچون نعناع یا کاسنی ترکیب می‌شود و خواص مختلفی مثل پاکسازی کبد و کاهش چربی خون را دارد.

شربت سکنجبین خیراندیش مخصوصاً برای افرادی با مشکلات کبدی و سنگ صفرا بسیار توصیه می‌شود و دارای طبعی ملایم هست که برای اکثر افراد مناسبه.اما استفاده از کاسنی، طبع آن را بیشتر به سردی متمایل می‌کند.

روشی که حکیم رازی آذر برای درست کردن شربت سکنجبین توصیه می کند، عمدتاً به پاکسازی کبد، دفع صفرا، و خنک کردن بدن توجه دارد.این نسخه از شربت سکنجبین حکیم رازی آذر، بیشتر برای کاهش حرارت بدن و مشکلات پوستی،پاکسازی مجاری ادراری و دفع سنگ‌های کلیوی مفید است.

شف طیبه یکی از آشپزهای معروف هست. در شربت سکنجبین  شف طیبه، تأکید بیشتری بر استفاده از مواد ارگانیک مانند عسل به جای شکر وجود دارد که باعث می‌شود این شربت از نظر قندی سالم‌تر باشد. همچنین،  در طرز تهیه شربت سکنجبین شف طیبه، برای طعم دهی بیشتر به شربت، می توانید از افزودنی‌هایی مانند آب لیمو استفاده کنید.

شربت سکنجبین رزا منتظمی به سبک سنتی ‌تر تهیه می‌شود و در طرز تهیه این نسخه معمولاً از هیچ افزودنی طبیعی دیگری استفاده نمیشود. این روش،بیشتر روی سادگی و طعم کلاسیک سکنجبین تمرکز دارد.

طرز تهیه شربت سکنجبین ساناز سانیا را می‌توان با افزودن موادی مثل خیار یا خاکشیر با طعم‌های متفاوت آماده کرد، که این نوع افزودنی‌ها یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ آن با سایر دستورهای تهیه سکنجبین است.

اگر نمیدونید کدوم شربت سکنجبین با مزاج شما سازگارتره و نیاز به یک مشاوره تخصصی و رایگان دارید، همین الان با ما تماس بگیرید تا کمکتون کنیم.شماره مونم اینه: 03155584424

معرفی بهترین برند و مارک شربت سکنجبین؛ تجربه اصالت و کیفیت در یک محصول

در ادامه، سعی کردیم تا شما رو با بهترین و معتبر ترین برندهای تولید کننده انواع شربت سکنجبین اصل و طبیعی  آشنا کنیم:

1.     شربت سکنجبین آبگین: طعمی اصیل با خواص شگفت‌انگیز برای سلامتی

شربت سکنجبین برند آبگین یکی از گزینه‌های عالی برای کسانی هست که به دنبال طعم اصیل و طبیعی سکنجبین هستن. این برند با استفاده از سرکه طبیعی و نعناع تازه، شربتی تولید می‌کنه که هم از نظر طعم و هم از نظر کیفیت حرف‌ نداره.

جالب اینه که آبگین ، تنوع زیادی از انواع شربت سکنجبین رو داره و هر نوع از شربت های سکنجبینی که در بالا اشاره کردیم رو داره و میتونید متناسب با سلیقه و مزاج خودتون اونا رو بخرین. اگر دنبال شربت سکنجبین با کیفیت و خوش‌طعمی هستید که خاطرات کودکی شما رو زنده کنه، برند آبگین می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌ها باشه.

نظرات کاربران در مورد شربت سکنجبین آبگین:

  • طعمش خوب بود. صدیقه امینی.
  • خیلی ممنون از محصول خوبتون و گلابی هم که فرستادید عااالی بود… ان شاءالله خدابهتون برکت بده.نجمه معینیان
  • شربت ‌بسیارخوب ‌دست‌ فروشنده ‌دردنکنه. مرتضی توکلی
  • از طعم و مزش راضی بودم و خوشحالم که اعتماد کردم, ممنون

راه های ارتباطی با آبگین

آدرس: کاشان، خیابان شهید زیارتی، خیابان شهید رحمانی

تلفن تماس:03155584424

اینستاگرام :   aabgin.ir@

تلگرام:  aabgin@

واتساپ:   09013122124

وبسایت: https://aabgin.com/

2.     شربت سکنجبین مادلین : طعمی اصیل و کاملا طبیعی

شربت سکنجبین مادلین به‌طور خاص، برای تسکین مشکلات گوارشی و بهبود هضم طراحی شده است.شربت‌های گیاهی مادلین علاوه بر سکنجبین، در چهار طعم‌ نعنا، گلاب، بهارنارنج و بیدمشک نیز  تولید می شوند.

نظرات کاربران در مورد شربت سکنجبین مادلین:

  • خوب و خوشمزه. کاربر دیجی کالا
  • همه نوشیدنی هاتون به کنار، شربت سکنجبین هم که جای خود دارد. بسیار بسیار عالی و خوشمزه البته با یخ کافی و خنک. محمد حاجی

آدرس:  تهران، خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ملت، خیابان کاج آبادی، پلاک 89، طبقه دوم

3.     شربت سکنجبین سحر خیز: تجربه طعمی اصیل با خواص درمانی فوق‌العاده

شربت سکنجبین سحرخیز که تولیدی شرکت سحرخیز می باشد، به‌عنوان یک داروی گیاهی برای تسکین مشکلات گوارشی و بهبود عملکرد معده استفاده می‌شود. این شربت با ترکیبات طبیعی مانند سرکه و گیاهان دارویی به کاهش التهاب و تقویت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

نظرات کاربران در مورد شربت سکنجبین سحرخیز

  • در فصل تابستان بسیار خوشایند و عالی بود. حجمش فقط کمه و زود تمام شد. کاربر دیجی کالا
  • بسته بندی مناسب کیفیت مورد نظر. علیرضا دولت یار
  • شربت فوق العاده خوش طعمی بود، حتما توصیه می کنم. واله ابراهیمی

آدرس: پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی

4. شربت سکنجبین کامبیز

شربت سکنجبین کامبیز، این نوشیدنی طبیعی روح افزا، بدون مواد نگهدارنده، صد در صد طبیعی و خالص و در بسته بندی های کاملا بهداشتی تهیه شده است. این شربت در کنار رفع تشنگی،سبب کاهش غلظت خون،تنطیم آنزیم های کبد، کنترل کلسترول خون ، تری گلیسیرید و غیره می شود.

نظرات کاربران در مورد شربت سکنجبین کامبیز:

  • با کیفیت و قیمت مناسب است . دامون نادری مقدم
  • شربت سکنجبین خوب و خوش عطر و خوش طعم ولی گران معصومه آقا بیگی
  • من‌ خیلی تو شربت سکنجبین وارد نیستم اما طعمش رو دوست دارم و کلا از بیشتر محصولات کامبیز راضیم. کاربر دیجی کالا

آدرس: ملارد، صفادشت، خیابان تختی

5. شربت سکنجبین سمیه

شربت سکنجبین سمیه، شربتی گوارا،  غلیظ، خوشرنگ و شفاف،طعمی لذت بخش همراه با عطر نعنا می باشد. شربت سکنجبین شرکتی سمیه ، پاستوریزه می باشد و موفق به کسب آخرین استاندارد های کیفی شده است.

نظرات کاربران در مورد محصولات شرکت سمیه:

  • بد نبود. حسین بلند قامتی
  • شیرینیش مناسبه دل ادمو نمیزنه و خیلی هم خوشمزه است. مصطفی محمودی
  • عطر و طعم خوب ، کمی رقیق است، در کل خوب. مهرناز خلعتبری

آدرس: ایران، تهران، بلوار جنت آباد مرکزی، خیابان مخبری (35 متری گلستان)، پلاک 215

6. شربت سکنجبین سن ایچ

برند سن‌ایچ یک برند تجاری محبوب در ایران است که انواع نوشیدنی خنک و سنتی را عرضه می‌کند. شربت سکنجبین سن ایچ  از ترکیب سرکه، شکر و نعنا تهیه می‌شود. این محصول معمولاً به صورت غلیظ تولید شده و باید قبل از مصرف با آب مخلوط شود.

نظرات کاربران در مورد شربت سکنجبین سن ایچ:

  • خیلی خوشمزه و دلپذیر برای تابستان بخصوص سکنجبین خیار. کاربر دیجی کالا
  • قشنگ یاد سکنجبین های قدیمی افتادم. مجتبی مباشر امینی
  • شربت سکنجبین سوپر مارکتیه خوبیه، البته با شکر درست میشه، اگه با عسل بود عالی میشد. کاربر دیجی کالا

آدرس: تهران،خیابان خردمند شمالی،خیابان دوازدهم، پلاک 15

7. شربت سکنجبین گریوه

شربت سکنجبین گریوه که با نام گل بهشت هم شناخته می شود، محصولی از شرکت فرآورده های گیاهی فیض کاشان می باشد.شربت سکنجبین گل بهشت ، برای کمک به هضم و تصفیه بدن استفاده می‌شود و معمولاً با آب یا یخ مخلوط می‌شود. برند گل بهشت سعی کرده تا این شربت را با حفظ کیفیت سنتی آن تولید کند.

راه های ارتباطی با گریوه (شرکت فراورده های گیاهی فیض کاشان)

آدرس: کاشان، برزک، بلوار سردار شهید قاسم سلیمانی، فرعی سوم، مجمتع صنعتی برزک، مجتمع فرآورده های گیاهی فیض کاشان

8.     شربت سکنجبین شیررضا

شربت سکنجبین شیررضا یک نوشیدنی سنتی ایرانی است .این شربت هم مانند بقیه شربت های سکنجبین از ترکیباتی مانند سرکه، نعناع و شکر تهیه می‌شود همچنین حاوی ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی کبد کمک می‌کند​.

نظرات کاربران در مورد شربت شکنجبین شیر رضا:

  • محصولات خوب و با کیفیت در نوع خود. مجتبی نیکو کلام
  • کیفیت فوق العاده و تنوع فوق العاده و رقیب و دوست خوبمون . سیاوش کشاورزی
  • کیفیت خوب محصولات در کنار تنوع. حسین محمدی

آدرس: یزد، شهرک صنعتی یزد، بلوار لادن، خیابان لادن 3.

نتیجه گیری:

شربت سکنجبین یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین شربت های سنتی هست که آوازه ای دیرینه دارد و بخشی از فرهنگ مردم ایران به حساب می آید.این نوشیدنی در کنار طعم فوق العاده، سرشار از خواص خیره کننده است و با گذشت سال ها و حتی قرن ها، این نوشیدنی همچنان شاه و صدر نشین نوشیدنی های ناب ایرانیست.

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل، شما را با انواع شربت سکنجبین، انواع روش های تهیه و همچنین برترین و محبوب ترین برندها و شرکت های تولید کننده این معجون سلامتی آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

خروج از نسخه موبایل