سلامت و دانش

نشانه های بالا بودن «کلسترول» در پاها

یک شیوه زندگی ناسالم می تواند منجر به عوامل و بیماری های مختلف شود که یکی از آنها کلسترول بالا است.

به گزارش گزارشگر یککلسترول نوعی چربی است که کبد برای ساخت غشای سلولی ، ویتامین D و هورمونهای متعادل تولید می کند. کلسترول ، که در آب نامحلول است ، از طریق ذراتی به نام “لیپوپروتئین” که دارای پروتئین های خاصی در سطح خود هستند ، به سایر نقاط بدن منتقل می شود. لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) نوعی کلسترول بد است.

سطح کلسترول بد خون هنگامی افزایش می یابد که رژیم غذایی فرد دارای چربی های ناسالم زیاد باشد و یک شیوه زندگی بی تحرک داشته باشد. در این شرایط ، لیپوپروتئین های با چگالی پایین در شریان ها تولید می شود که می تواند عروق را مسدود و باریک کند ، که با گذشت زمان می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

علائم کلسترول بالا را در پاهای خود بررسی کنید

خطرناک ترین نکته در مورد تجمع کلسترول این است که تا زمانی که بیماری به سطوح خطرناک نرسد و بر زندگی روزمره فرد تأثیر نگذارد ، علائم آن ظاهر نمی شود.

تنها راه تشخیص و پیشگیری از آن آزمایش منظم خون است. افزایش سطح کلسترول خون می تواند بر تاندون آشیل در پاها تأثیر بگذارد و علائم قابل توجهی را در پاها ایجاد کند.

تایمز آویندیا علائم زیر از کلسترول بالا در پاها را گزارش می دهد:

من در پای خود احساس درد می کنمهنگامی که شریان های پاها مسدود می شوند ، خون غنی از اکسیژن نمی تواند به اندام تحتانی برسد. در این شرایط ، فرد احساس سنگینی و خستگی در پاهای خود می کند. بیشتر افراد مبتلا به کلسترول بالا از احساس سوزش در اندام تحتانی شکایت دارند.

گرفتگی عضلات پاگرفتگی شدید پا در هنگام خواب یکی دیگر از علائم رایج سطح بالای کلسترول است که به عروق اندام تحتانی آسیب می رساند. گرفتگی یا گرفتگی بیشتر در پاشنه یا انگشتان پا احساس می شود. این حالت در شب و هنگام خواب بدتر می شود.

تغییر رنگ پوست و ناخنکاهش جریان خون همچنین می تواند رنگ ناخن های پا و پوست شما را تغییر دهد زیرا کاهش جریان خون باعث کمبود مواد مغذی و اکسیژن در سلول ها می شود.

پاهای سردکلسترول بالا می تواند باعث ایجاد سرما در تمام طول سال ، حتی در تابستان شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا