هفت خان جهیزیه – گزارشگر یک

گذشته از اجماع اولیه و گفتگو در مورد ازدواج جوانان ، آماده سازی برای “مهریه” ستون هفتم است که به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده این روزها دشوار نیست.

به گزارش گزارشگر یک چند سال پیش ، هنگامی که خانه بزرگتر شد و سرعت تحولات تکنولوژیکی چندان تعجب آور نبود ، وقتی این جوان به سن ازدواج رسید ، او برای تهیه خانه به خانه ، وسایل اساسی داشت ، خانواده پسری با تلویزیون و فرش ، یخچال و اجاق گاز. خانواده دختر تهیه کردند آنها گاز خریدند و آن را در گوشه ای از خانه قرار دادند تا با گذشت زمان استرس خرید را کاهش داده و بار مالی را برای خانواده ها کاهش دهد.

حال اما ، هر ماه طیف گسترده ای از مدل ها وارد می شوند ، این بدان معناست که نمی توان وسایل ضروری خانه عروس و داماد را زود خریداری کرد و خانه کوچکتر می شود و بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند لوازم جانبی خریداری شده خود را به خانه ببرند. این وضعیت که فشار مالی بیشتری به خانواده ها وارد می کند ، اخیراً مشکلات جدیدی را برای نوسانات قیمت بازار ایجاد کرده است که تغییرات روزانه قیمت ها است.

خرید اقلام جهیزیه در بسیاری از خانه ها قیمت ملزومات اساسی است ، اما این چیزی است که شما برای شروع زندگی در کنار هم باید از جمله یخچال ، تلویزیون ، لباسشویی ، اجاق گاز ، جاروبرقی ، سرویس تختخواب و چوب ، فرش و وسایل استفاده کنید. در اوایل زندگی با خرید لوازم خانگی مانند اجاق های مایکروویو ، ماشین ظرفشویی ، مواد غذایی ، سرخ کن ، چای ساز ، میکسر ، آبمیوه گیری ، چرخ گوشت های برقی ، خدمات چینی ، سازندگان ساندویچ ، دستگاه های قهوه ساز ، بخارپز و سایر ظروف. بسیاری از زوج های متاهل از تجمل دست می کشند.

با این وجود ، تهیه این وسایل ضروری گاهی اوقات برای بسیاری از تازه های متولد شده مشکلات بسیاری ایجاد کرده است که مهمترین آنها قیمت بالا و عدم ثبات بازار است.

“مسعود” و “نگار” از جمله هزاران زوجی هستند که به خانه اولین مشترکین خود می روند و اخیراً برای تهیه جهیزیه آماده می شوند. آنها برای خرید لوازم خانگی وام ازدواج 100 میلیون تومانی را رها کردند و تصمیم گرفتند حدود 80 میلیون تومان برای هزینه مراسم و عکس و غیره برای اجاره خانه اختصاص دهند. مسعود گفت: “بیماری همه گیر تاج آگاهی ما را به تاخیر انداخته است و بالاخره در ماه هایی که نسبت به برگزاری آیین ها ، استودیوها و غیره بی احتیاط شده ایم ، بی حوصله افزایش یافته است. البته که بیایید آن خانه را اجاره کنیم ، در شرق تهران مشکل داریم. خوب ، اکنون ما برای خرید جهیزیه اینجا هستیم و قصد داریم 50 میلیون نفر را برای کسی ارسال کنیم که شخصی برای خرید وام لوازم خانگی به ما وام ازدواج داده است. البته باید بگویم: “ما هنوز این مبلغ را دریافت نکرده ایم ، اما در آینده 1 وی گفت که قطعاً طی دو ماه پرداخت می شود. “

نگار که با مسعود برای خرید جهیزیه آمده است ، گفت: “ما مقداری از پولی را که پدرم برای مهریه مهریه اختصاص داده بود ، ارسال کردیم. و وقتی کرونا آمد ، ما تمام پول را برای اجاره خانه خرج کردیم.” اکنون حدود 130 میلیون حساب وام ازدواج برای خرید لوازم خانگی داریم ، اما مطمئن نیستیم که آیا می توانیم خانه را تمام کنیم. قیمت همه چیز خیلی زیاد بود و حتی دو برابر یا سه برابر شد. حتی امروز اگر قیمت آن را بگیریم ، فردا نمی توانیم آن را با همان قیمت خریداری کنیم.

مسعود پس از اتمام کار نگار صحبت می کند. وی ادامه داد: هفته گذشته به امین هازور رفتیم. یخچال معمولی که می خواستیم 12 میلیون بود ، اما اکنون نزدیک به 20 میلیون نفر است. از آنجا که فروشنده مطمئن نیست اگر فردا آن را دوست داشته باشیم ، فردا آن را با همان قیمت می فروشیم. جالب است که اصرار بر خرید در حال حاضر ، “متاسفانه ، فروشنده نیز ناعادلانه بود ، و به نظر می رسد که آنها مال ما نیستند.”

مسعود ادامه دارد. “خدا را شکر. خانواده من با ما بودند و به نگهبانمان کمک می کردیم ، هیچ چشم و چشمی وجود نداشت که بتواند مانند آن مارک تجاری باشد ، اما من واقعاً نمی دانم جوانان دیگر می توانند چه کاری انجام دهند.” .

“علیرضا” حضور قابل اعتماد فروشنده از همان سه راه است و رفقای وی او را پسر شوخی می نامند ، اما فرزند یکی از افراد مشهور منطقه دست کم گرفته نمی شود. وی گفت: “بعد از ماه رمضان و قبل از محرم ، بازار جهیزیه بسیار داغ بود ، اما اگر دروغ نگفتم ، کمی کندتر از سال گذشته بود و امسال دوباره افتضاح بود.” هر دو تاج و تورم باعث اختلال در بازار شد. در گذشته بیش از 90 درصد فروش طی چند روز گذشته با جهیزیه همراه بوده است ، اما اکنون بیشتر دختران و پسران جوان قیمت را درخواست کرده اند و آنها را رد می کنند. “آنها درست هستند. قدرت خرید کاهش یافته است. البته ، این ترجیح من به عنوان یک فروشنده نیست و این خدای ما است که همه می توانند آن را بخرند زیرا قیمت پایین است.”

او ادامه می دهد. وی ادامه داد: “شهردار ما با پلیس به یک نمونه اولیه تبدیل شده است. روزی پلیس محل ، روز اتحادیه ، روز مجازات می آید و می رود و تأکید و تأکید می کند که گردش خون را انجام می دهد. به عنوان مثال آنها به ما دستور دادند که بیش از یک قیمت مشخص نفروشیم. ما همچنین می گوییم “شما می توانید همان چیز را بخرید و بفروشید زیرا دیگر این کار با ایجاد سود و سپس پرداخت آن سود چند بار در جیب شما نیست.”

پس از مدتی ، یک پسر بچه در یک فروشگاه دیگر روی میز قرار می گیرد که در آن می توانید تعداد زیادی یخچال بزرگ را در تمام پنجره ها مشاهده کنید ، با انگشترهای نازک در سمت چپ برای نشان دادن اینکه شما ازدواج کرده اید. وی گفت: “من 4 سال است که در اینجا کار می کنم ، اما پس از انقلاب ، تعداد صاحبان مغازه هایی که در اینجا بوده اند کاهش یافته است.” به نظر من مشتری کم نشده است ، اما خریدار واقعی کاهش یافته است. “بسیاری از مردم هر روز می آیند و می روند و قیمت می گیرند ، اما اگر ما قیمت آن را نمی دانیم که امروز باید محصولات خود را بفروشیم ، خریداران فقیر در جای خود قرار دارند.”

وی گفت: “در چهار سال گذشته تعداد خریداران کمتر بوده است.” ما در مرکز خرید و فروش این لوازم خانگی هستیم و این وضعیت ما است. من یک سال پیش ازدواج کردم ، آگاه بود ، اما ما به خانه پدر و مادرم رفتیم. ما نتوانستیم همسرمان را از خانه 200 متری پدرم به اتاقی 30 متری جنوب تهران ببریم زیرا پول وام نداشتیم. من قول دادم كه خانه خود را برای یك سال در مركز شهر تأمین كنم ، اما هنوز این اتفاق نیفتاد. وی گفت: “در اینجا حدود 5 میلیون حقوق دریافت می شود و من باید هر ماه 2 میلیون تومان وام بپردازم و ماهانه حدود 10 میلیون دلار برای قیمت وام هزینه می کنم.”

مجتبی جوان دیگری است که می خواهد در بازار تهران لوازم الکترونیکی مصرفی بخرد و به دلیل احتقان همسر خود را به همراه نیاورد ، اما تمام عکسهایی را که می بیند برای ارسال مجوز وی از طریق واتس اپ ارسال کرده است. وی گفت: “من تصمیم گرفتم كه به خانه بروم و زندگی كنم كمتر از یك سال بعد از اینكه حدود سه سال پیش درگیر شدم. به محض تغییر دلار از 3800 به 6000 ، من به دنبال خانه می گشتم كه همه چیز گران تر باشد. ده هزار تن. همه چیز گران تر بود ، ما پول برای خرید یک خانه کوچک یا اجاره یک خانه و خرید مابقی و جهیزیه آنقدر کم بود که ما توانستیم خانه قدیمی را رهن کنیم. مسئولان آمدند و منتظر شدند تا اوضاع بهتر شود و ما همچنین گفتیم که برنامه ای داریم و منتظریم تا دلار دوباره سقوط کند ما یک عروسی ساده داشتیم اما به خانه نرفتیم.

وی طبق پیشنهاد خاله همسرش به خرید پول برای جهیزیه ، طلا ادامه داد و مانند وام ازدواج ارزش پول را حفظ کرد. همه چیز بهتر نشد و بدتر شد. گفتیم که بعد از گذشت حدود 3 سال از ازدواج و تقریباً 2 سال از ازدواج ، ما نمی توانیم به خانه برگردیم ، اکنون کرونا وارد شده است ، هیچ کس ازدواج نکرده است ، ما می توانیم به همین بهانه ها اقدام کنیم و بدون آگاهی و سر و صدا به خانه برویم. تصمیم گرفتیم برای خرید لوازم الکترونیکی مصرفی ، طلا بفروشیم. به عنوان مثال ، سوگند می خورم که به وسایل برقی کوچک مانند میکسر و پردازنده های مواد غذایی نگاهی بیندازم ، قطعات طلا را بفروشم و مواد لازم را بخرم و بگیرم “ما دو هفته قبل نیز یخچال و اجاق گاز خریداری کردیم ، اما ما در یک فروشگاه تعاونی به صورت اقساط پرداخت کردیم زیرا این صنعتگر از آموزش بازنشسته شد.”

در چند کیلومتری از بازار تهران ، “مه راد” و همسرش ، بر خلاف موجیبا ، کرونا عقب نشینی می کند و منتظر ازدواج است. آنها معتقدند شروع زندگی در کنار هم بدون آئین و جشن ها تأسف آور است. مهرداد می گوید: “اگر این برای کرونا نبود ، آنها در ماه سپتامبر عروسی می کردند. اما اکنون آنها می گویند این خطرناک است و هنگامی که کرونا ناپدید شود مراسمی برگزار می شود. اگر به خانه نروید ، کم کم آن را خریداری می کنید و به موقع آن را انجام می دهید.

همسر مهرداد از تغییرات برند محصول شکایت می کند و می گوید: “بعضی از مارک ها اصیل نیستند و سؤالاتی که می کنیم ممنوع است. من نمی دانم چه تحریم ها برداشته شده است. آنها سه حرف اول از نام تجاری قدیمی را به کالای جدید وارد می کنند. ما چیزی در مورد کیفیت این ها نمی دانیم. به دلایلی من نمی دانم که بخرم ، جالب تر اینکه وقتی می گوییم همان مارک را می خواهیم ، این قاچاق می گوید وجود دارد و ما باید تماس بگیریم که وجود دارد یا نه! ».

بسیاری از وسایل برقی با جملات خاص نوشته شده در همان فروشگاه وجود دارد. پسر در لباس فروشگاه گفت: “برخی از تحریم ها وارد نمی شوند و برخی منتظر اعلام قیمت های جدید هستند.” “مطمئناً ممکن است مغازه ها وجود داشته باشند ، اما ما یک شرکت هستیم و گارانتی معتبر است.”

واحد فروش لوازم خانگی در یکی از فروشگاه های بزرگ تهران مکان دیگری است که مردان میانسال از قیمت ماشین لباسشویی سؤال می کنند. وی گفت: “دقیقاً هشت ماه پیش همین ماشین ظرفشویی منزل را برای 9 میلیون نفر خریداری کردم. اکنون این را می خواهم. برای خرید دستگاه دخترم یعنی بیش از 1 میلیون در هر ماه 19 میلیون تومان قیمت دارد. وی ادامه داد: هر روز می توانیم روزانه 40 تا 50 هزار تومان قیمت را بالا ببریم. دلار گران نیست ، بنابراین لوازم خانگی گران می شوند. “

قیمت برخی از محصولات برقی در امین استرالیا Le:

بیش از 20 سال است که نام “عبدال آباد” در جنوب تهران به نام یک مرکز خرید اضافه شده است که در آن چندین خیابان وجود دارد و هر خیابان کالاهای خاصی را به فروش می رساند ، اما شهرت اصلی این مکان را مرکز فروش پارچه و پرده می نامند.

خرید در این زمینه قوانین خاص خود را دارد و فروشندگان بیشتری نسبت به مغازه ها دارند ، اما بیشتر آنها وابسته به همان صاحب فروشگاه هستند. چندین مغازه پرده در ابتدای خیابان احسانی وجود دارد. یکی از مغازه ها با لهجه های آذری قیمت پرده را برای مشتری توضیح می دهد. این مرد جوان می گوید: دو زن میانسال که از قیمت راضی نیستند ، فروشگاه را ترک می کنند. “ما انواع مشتری داریم و تازه متولد شده ایم اما قیمت آن را نمی گویند. هر مغازه قیمت خاص خود را دارد و مشتری این است:” ما قیمت را به دیگران پیشنهاد نمی دهیم اما قیمت بسیار ارزان تر از خیابان زرتشت و خیابان مولوی و غیره است. انجام دادن.”

مرد جوانی که روی موتورسیکلت نشسته است می گوید: “اگر به دنبال پرده هستید ، تعویض پرده دو طبقه از طرف دیگر است.” این روشی است که در آن کلیه فروشگاه ها فروشندگان پرده هستند. در یکی از مغازه های ابتدای خیابان ، مردی با پسر خردسال خود در یک فروشگاه نشسته است. وی گفت: “من نمی توانم بگویم که چند مشتری برای خرید جهیزیه به فروشگاه آمده اند.” دلیلش این است که مادرم چندین بار برای خرید آمده است. فهمیدیم که آنها فقط هنگام مراجعه به جهیزیه یا وقتی علائم زیادی دارند تخفیف می گیرند یا برای نصب می روند. از این نوع مشتری مجبور می شویم روزی 10 تا 15 نفر بخریم ، 2 یا 3 نفر از آنها. در گذشته بازار بسیار بهتر بوده است ، اما اکنون مشتری کمتری وجود دارد و افرادی هستند که پارچه ها و توری ها را به هم وصل می کنند و بدون اینکه اصلاً به هیچ پرده ای حرفه ای توجه کنند ، آنها را پرده می نامند ، اما اگر می خواهید نظر من باشد ، هیچ یخچال و لباسشویی در خانه وجود ندارد. “اما این بدون پرده نیست! به خصوص برای ما که فرهنگ و مذهب اسلامی داریم و هیچ کس نباید همسر و فرزندان خود را در خانه ببیند”

دو مغازه در طرف مقابل ، پسری جوان و خوش تیپ که در جلوی درب ایستاده است ، نشان می دهد که هیچ مشتری وجود ندارد و جارویی که شما در دست دارید به تازگی تمیز کردن مغازه او را تمام کرده است. است. عروس و دامادهای جدید به خانه های موبایل و صندوق های کبریت منتقل می شوند و پرده ها معمولاً بسیار ساده تر و کوچکتر هستند. قیمت های ما بسیار متفاوت است و به پارچه ، اندازه پنجره ، تاشو پرده ، نصب ، دوخت و غیره بستگی دارد. ما بین 300 تا 30 میلیون هستیم. “مشتری می آید و مدل را می بیند ، سپس آن را به بچه های کارگاه سفارش می دهد و نصب می کند.”

زن جوانی گفت: “بجز پرده ، تختخواب ، بالش ، مبلمان و غیره وجود دارد” ، گفت: زن جوانی در پشت یک شیر آب قدیمی که در انتهای یک فروشگاه دیگر در همان منطقه قرار دارد نشسته است. حدود یک سوم مشتریان برای خرید تجهیزات به اینجا می آیند. علاوه بر پرده ها ، بسیاری از خانواده ها روتختی و روتختی خریداری می کنند. در حال حاضر خانواده های کمتری عادت دارند تختخوابی را برای جهیزیه تهیه کنند ، بنابراین بهتر است 4 تشک ، 6 لحاف ، 6 بالش و غیره تهیه کنید. “آنها پارچه را انتخاب می کنند و این که آیا تشک و بالش پر از نخ یا پشم است.”

“قیمت بستگی به این دارد که از پشم ، پر ، پارچه یا نخ برای تهیه تشک و بالش استفاده می شود ، اما در کل مجموعه های جهیزیه و مجموعه تشک بین 30 تا 20 میلیون است.” “البته ، ما بعضی اوقات برای افزایش قیمت سفارش گلدوزی روی فوتون ها و غیره را سفارش می دهیم.” “سال گذشته تجهیزات خواهرزاده را در اینجا به دست آوردیم و تعداد کل پرده ها نزدیک به یک میلیون نفر بود ، اما اکنون ما با همان پنجره ، قیمت مشابه را برای اتاق نشیمن خانه خود خریداری کردیم.” “هزینه دوخت و نصب حدود 10 میلیون است.”

چند بلوک از عبدالآباد یک کوچه است که به یک مرکز خرید کریستال تبدیل شده است. به عنوان یک کوچه شلوغ و شلوغ که تراکم پارچه های مسکونی و تجاری را نشان می دهد ، اخیراً بسیاری از واحدها کاربرد خود را تغییر داده اند. در یکی از مغازه ها ، زن در حال خرید ظروف سفالی کریستالی است. وی گفت: “من سفره دستباف دخترم را اینجا خریداری کردم.” وی ادامه داد: ما برای بوفه او به بازار تهران رفتیم ، جایی که مجبور شدیم یک کریستال شیک بخریم که یکی از آنها معادل 7 میلیون دلار در چهار تکه کریستال بود که نمی خواستیم لمس کنیم ، اما در صورت عدم امکان ، اعتبار دختر به خانواده شوهرش می رود. “”

صاحب فروشگاه کریستال هایی را که زن از آن به عنوان “دم دستی” و چین به آن یاد می کند در جعبه ای قرار می دهد. یک مرد گندم سیاه نیز وارد معامله شده و پس از انجام معامله ، کارت معادل 2 میلیون تومان دریافت می کند. وی خرید را در صندلی عقب پژو قرار داده و همراه همسر خود از فروشگاه خارج می شود. صاحب مغازه در مورد خرید جهیزیه صحبت می کند. وی گفت: “اینجا جاذبه زیادی برای فروش کریستال وجود ندارد. بیشتر کار ما ایران است و آنها برای جهیزیه و خانه خریداری می کنند.”

وی گفت: “فروش ما تغییر نکرده است. من بسیاری از افراد را در اینجا می خرم و پس از افزایش قیمت ، آن را خریداری می کنم.” برخی می ترسند و پیشنهاد نکرده اند که اگر دخترشان گران باشد ، کریستال بخرند. همان 30-30 سال پیش است. “آنها قبلاً می خریدند تجهیزات.”

خدمات چوب از بسیار ارزان تا بسیار گران است

در چند کیلومتری عبدالآباد منطقه ای است که به عنوان بازار مبلمان ، منطقه یفت آباد معروف است ، خیابان های اصلی مملو از راهروها و مغازه هایی با معماری اروپایی قرن 18 و 19 است. یک راهرو در پشت دیوار وجود دارد ، اما گاراژها و مغازه های کوچکی وجود دارند که محصولات خود را از کارگاه خود می فروشند. برخی تأکید می کنند که شما می توانید چوب و تختخواب را از فروشگاه بیاورید.

در بازار بزرگ مبلمان ایران فروشگاه های مختلفی وجود دارد که بیشتر مبلمان برند در کشورهایی مانند ایتالیا ، ترکیه و آلمان تولید و تولید می شود. گذرگاه خلوت است و مغازه ها خلوت تر هستند. مردی با کت و شلوار کاملاً تراشیده نسبت به عکسها و هرگونه وسایلی که امکان استفاده از آن ممنوع است ، هشدار می دهد. او با اکراه به سؤال پاسخ می دهد و می گوید: “این فروشگاه ها همچنین تجهیزات خریداری می کنند ، اما همه آن را خریداری نمی کنند. افراد دارای عروسی و یک میلیارد دلار مبل از 50 میلیون تا 100 میلیون خریداری می کنند ، اما به عنوان مثال با یک جهیزیه ویژه نیست.”

راهروهای دیگر فروشگاه هایی دارند که جوانان برخلاف فروشندگان در فروشگاه های قبلی ، هر محصول را قیمت گذاری می کنند. می خندم و می پرسم آیا می توانم کمک بخواهم. “محصولات ما از 2 میلیون شروع می شوند و به بالا می روند.” . “ما یک پیشنهاد ویژه برای جهیزیه داده شد ، که یک سرویس ایتالیایی است که ما در انتهای سالن قرار داده ایم.”

وی ادامه داد: اگر این سرویس تختخوابی و مبلمان و بوفه را خریداری کنید ، میز LCD نیز برای ما هدیه خواهد بود. قیمت نیز ویژه است و همه اینها 65 میلیون نفر است.

علاوه بر بازار پر درآمد با قیمت های نجومی ، کارگاه هایی وجود دارند که در مغازه های کوچک محصولات را می فروشند. یک مرد میانسال در یک فروشگاه نشسته و از فروش جهیزیه ویژه در پنجره فروشگاه خبر می دهد و وقتی صحبت تلفنی را تمام کرد ، درباره فروش جهیزیه صحبت می کند. “ما همه اینها را در یک کارگاه ساختیم. بسیاری از افراد که می گویند آلمان ، ترکیه و غیره است ، آن را در اینجا ساخته اند ، اما آنها در تلاشند تا درآمد بیشتری کسب کنند.”

مرد همچنان به صحبت کردن ادامه می دهد. وی ادامه داد: هزینه یک تخت دونفره با یک تختخواب و یک میز رختکن بین 3.5 تا 5 میلیون است. ما همچنین خدمات مبلمان برای 7 نفر ، از 2 میلیون تا 7 میلیون ، بسته به مدل ارائه می دهیم که کمد لباس از 1 میلیون تا 2.5 میلیون است. فقط تومانی هزینه دارد اما البته راه آهن جدیدی هم رسیده است ، بوفه آن از 1 میلیون به 2.5 میلیون است.همچنین میزهای تلویزیون از 500،000 تومان تا 2.5 میلیون تومان هم داریم.اینها معمولاً توسط جهیزیه آورده می شوند. من طی دو هفته آن را به خانه ارسال خواهم کرد .البته اگر می خواهید کالای بهتری داشته باشید ، قیمت آن بالا می رود. “خریدهای بالای 5 میلیون در تهران رایگان از حمل و نقل و تا طبقه سوم است.”

مرد جوان می خندد که هر روز چند مشتری برای خرید جهیزیه می آیند. وی گفت: “من دو یا سه نفر را به تاکسیرانی می گویم ، اما نمی دانم چند نفر خدا را برای گزارشگر خشنود می کنند.” اما علاوه بر شوخی ، من روزانه 4 تا 5 فقره کالا را به عنوان جهیزیه می فروشم و اقساط را با چک های کارکنان نصب می کنم. “

خیابان مصطفی خمینی تا خیابان مولوی پر از مغازه های فرش است. منطقه کوچک با قیمت یک میلیون تن شروع می شود و به صورت ماشینی و دست ساز ساخته می شود ، همچنین فرش هایی که بسته به نوع مارک ، طرح ، الگوی ، گره و شانه ها با قیمت های مختلف از 15 میلیون تن در نظر گرفته می شوند.

جوانی که برای خرید همراه همسرش بود گفت: “شما نمی توانید فرش دستباف بخورید که اصلاً نمی توانید بروید.” صبح راسته فرش تصمیم گیری بازار تهران بودیم و با پولی که می توانید فقط یک گلیم یا فرش دست دوم را بخرید خرید کنید. محدودیت گرفتنیم قید فرش دستباف را بزنیم و سراغ فرش ماشینی بیاییم. آخر هفته ای که می خواهید سر خودتان برویم و خانه را در اختیار داشته باشید ».

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ، از فروشگاه های رسمی ، می توانید هر عروسی و دامادی را بخرید و از آن استفاده کنید ، از کادوئی بپوشید و کت و شلوار دامادی را به شما بخواهند تا بتوانند در اختیار شما قرار بگیرند و از نظر شخصی و تصویری ، همچنین مغازه های باند و اکو را برای شما ایجاد کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، اجازه ریزهها یزدیه می توانید از طریق هر یک از آنها بتوانید از طریق آن بتوانید با استفاده از بهترین خدمات ممکن و امکان پذیر شوید و در اولین بار ممکن است به عنوان یک دوست خود بخواهید و نظر خود را به دست بیاورید. سر می پراند دختری جوان در مورد خریدهای این شرکت می گوید: «قبل از کرونا حضار و نگهدار سر خانه و زندگیمان ، اما به عنوان ضامن انتخاب و وام راوی ییی گیا کیا اما قیمت های شما بسیار زیاد است و انگار و ازدواج می توانید با آن عشق ورزی و چنگال بخریم. امکان جدایی از شوخی با پول وام نزدیک ۳۰ میلیون قرض جشن عروسی را دادیم ».

سایر مواردی که می توانند با دختران خود بارگیری کنند ، می توانند از دختران خود استفاده کنند ، میگوید: «آخرین بار ممکن است به دختران است و خدارا شکر که دانه درشتها را خریداری می کند ، می توانید با همدیگر بخرید و همچنین می توانید با انتخاب مجدد جهاز ناقص میماند».

ادامه مطلب: «زمستان پارسال شروع کردی به تکمیل جهیزیه ، یخچال و لباسشویی و همچنین فروش و اجاق گاز و … را خریدیم. در حال حاضر خدمات ارشد خدمات چاقو بخرم ، میبینم دو دست خدمت چاقو پولش توان اجاق گازی منتشر شده در هفتمین سال قبل برای دختران خریدم. خدا به داد جوان ها برسد کاش دولت در این مبلغ وام ازدواج بسیار زیاد است ، هر چه بخواهید از طرف شما تصمیم بگیرند که بتوانند از طرف خودشان خداحافظی کنند

به گزارش گزارشگر یک ، یازده سال قبل از بودجه سال و سه سال تومانی ازدواج کنید و بار خود را به زوج می بینید و به طور جوانی به اینترنت می پردازند. اگر شما با سال 954 رقص وام ازدواج با تمدید تورمی تغییر داده و با ارائه پیشنهاد لایحه بودجه سال 95 رشد 3 برابری رابط کاربری کردی بار

مبلغ و ازدواج مجدد در لایحه بازدید از بودجه سال 97 به شکل زیر بنایی در تهران وجود دارد ، می توانید آن را به 15 میلیون تومان برای متقاضیان سال 97 ، این امید را در دلشان بخواهید که بتوانند با این مبلغ گرایش پیدا کنند و همچنین از این طریق این امید امید با رشد تورم و نوسانات قدرت دیری نپایید.

وام ازدواج با آغاز سال ۹۸ ممکن است دو برابری راضی کردی. اما جهش واقعی است و ازدواج دوست به سال ۹۹ است که می توانید آن را به هر زوج به ۵۰ میلیون تومان بخوانید ؛ وامی که بوسیله این دولت در تلاش است با استفاده از تجدید نظر پیشی مقام و کمکی را به شما معرفی کند ، خریداران را خریداری کنید و … جوانان را بخواهید که به نظر شما می توانند در مورد تورم و ارائه خدمات به عنوان یک سرویس و مشاوره سرور را از مبالغ وام تخصیصی بیشتر کنند . در این میان می توانید شکل خود را به عنوان نماینده مجمع عالى خیرین انتخاب کنید و بتوانید از آن استفاده کنید و از زوجى برخوردار شوید تا بتوانید مسکو ، پیج کیا ، گزارش گشت در بازارهای خرید ملزومات زندگی و سازماندهی مجدد و ارتقاء آن ممکن است در صورت داشتن پرسنل به کلیه جوانان با استفاده از امکاناتی که بتوانید با مراجعه به تورم و گرانیهای موجود در اختیار شما قرار بگیرند؟

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل