همکاری سازمان ثبت اسناد با سازمان جهانی مالکیت معنوی

همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهانی مالکیت معنوی برای تقویت اکوسیستم‌های نوآوری و مالکیت فکری کشور و حل و فصل دعاوی مالکیت فکری گسترش می‌یابد.

به گزارش گزارشگر یک، سیامک اسلامی، سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با “مارکو آلمان” دستیار مدیرکل در بخش اکوسیستم‌های نوآوری و مالکیت فکری در مقر سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو، برنامه‌های مشترک برای توانمندسازی اقتصاد، کسب و کارها، نهادهای دادرسی و داوری و میانجیگری ایران با محوریت مالکیت فکری را مورد تبادل نظر و پیگیری قرار داد.

در این دیدار وضعیت مراکز پشتیبانی از نوآوری و فناوری و راهکارهای توسعه ارزش افزوده شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری سازی اختراعات از طریق تدوین نقشه استراتژیک زنجیره ارزش مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم با اشاره به دستاوردهای بین المللی دادرسی خصوصی مالکیت فکری، برنامه‌های مرکز مالکیت معنوی برای استقرار راه حل‌های غیر قضایی حل اختلاف در دعاوی مالکیت فکری را از طریق داوری و میانجیگری مطرح کرد و توجه به مسائل مربوط به داوری پذیری اختلافات مالکیت فکری در انطباق با قوانین و مقررات را ضروری دانست.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه‌قضائیه، “مارکو آلمان” با تأکید بر تنوع اکوسیستم‌های نوآوری، آمادگی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) را برای ارائه مشاوره فنی در راستای افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌های مالکیت فکری در ایران اعلام کرد.

 انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل