اقتصادی

واردات محصولات غذایی چین رکورد جدید زد

چین ، بزرگترین وارد کننده محصولات کشاورزی در جهان ، در دو ماه اول سال 2021 خریدهای خود را افزایش داد تا کمبود مواد غذایی داخلی را کنترل کند و قیمت ها را کنترل کند.

به گزارش گزارشگر یک ، آمار تعرفه های چین نشان می دهد که چین در ماه های ژانویه و فوریه حدود 5 میلیون تن ذرت وارد کرده است که بیش از پنج برابر مدت مشابه سال گذشته و ژانویه است.

چین خرید علوفه ذرت و سویا خود را در بازارهای خارجی با نرخ بی سابقه ای برای تغذیه خوک هایی که از بیماری تب خوکی آفریقا بهبود یافته اند ، افزایش داده است. به دلیل کمبود زمین قابل کشت حاصلخیز و افزایش تقاضا از سوی یک جمعیت مرفه ، این کشور با کمبود محصولات کشاورزی روبرو است و در تلاش است تا راندمان تولید را افزایش داده و ضایعات را کاهش دهد.

طبق گزارش بلومبرگ ، بزرگترین اقتصاد آسیا ، چین ، اوایل سال جاری حدود 6 میلیون تن ذرت آمریکایی خریداری کرد و هفته گذشته 2.4 میلیون تن اضافی را اعلام کرد. USDA پیش بینی کرده است که واردات خوراک دام چین در سال بازاریابی امسال بیش از سه برابر شود و به 24 میلیون تن برسد.

به گفته بلومبرگ ، مهمترین واردات محصولات کشاورزی به چین در دو ماه اول سال 2021 عبارتند از:

  • واردات گندم به چین از 1.5 میلیون تن در ژانویه به 2.5 میلیون تن بیش از 3 برابر رسیده است که بالاترین میزان واردات ماهانه در 20 سال گذشته است.
  • واردات گوشت گاو به 400000 تن کاهش یافت که 34٪ بیشتر از 240،000 تن بود که کمترین میزان در ژانویه بود.
  • واردات گوشت خوک در دو ماه نخست امسال 26 درصد افزایش یافت و به 700 هزار تن رسید.
  • واردات سورگوم بیش از چهار برابر بیشتر از 1.4 میلیون تن بود که در مجموع 690،000 تن در ژانویه بود که بیشترین میزان واردات در یک ماه از سال 2017 است.
  • واردات شکر حدود 1 میلیون تن است که در سه ماه نخست امسال سه برابر شده است.
  • با پیشرفت صنعت نساجی چین ، واردات پنبه در ژانویه به 400000 تن رسید که بالاترین میزان واردات ماهانه از سال 2013 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا