وقتی سهم عوارض آلایندگی عسلویه یک شبه کم می‌شود!

گزارشگر یک / بوچر نحوه توزیع تأثیرات آلاینده صنایع مستقر در شهر عسلویه سالهاست که مورد بحث و اختلاف و مناقشهات بین مقامات محلی و محلی در عسلویه بوده است ، در این مدت برخی از مقامات تفسیر قوانین ، تأثیرات و لابی های سیاسی را انجام داده اند. عسلویه نباید در این اعتبار حق واقعی بگیرد.

نگاهی گذرا به توزیع اثرات آلودگی در عسلویه نشان می دهد که به دلیل توزیع آلودگی در پارس های اولیه و جنوبی ، بیشتر این صندوق ها در استان بوشهر غیر حرفه ای و غیر حرفه ای هستند. قوانینی در سوابق شهرها و شهرداریهای منطقه بوچر واریز شد و با وجود اعتراضات ساکنین و مقامات محلی شهر عسلوئی ، هیچ توجهی به اعتراضات آنها صورت نگرفت. با توجه به این سهل انگاری ، شهرداری عسلویه به دادگاه شکایت کرد و خواستار استرداد اساسنامه محلی در رابطه با توزیع مالیات های آلودگی شد. این کار در بهمن ماه سال گذشته انجام شد و دیوان عدالت اداری تصمیم به لغو ولسوالی گرفت. اما این پایان ماجرا نبود که عسلویه به حق واقعی خود رسید!

عسلویه در مجاورت شهر جنوبی استان فارس و غرب هرمزگان قرار دارد ، جایی که مسئولان و نمایندگان آنها اصرار بر تأثیر آلودگی صنایع مستقر در عسلویه دارند. دادخواست با واکنش شدید ساکنان بوچر مطرح شد. با این حال ، مقامات و نمایندگان شهرهای همسایه دست از این کار برنداشتند و با پیگیری (لابی) بخش قابل توجهی از تأثیر آلودگی صنعت مستقر در عسلویه را به دست آوردند و عسلویه بار دیگر حق خود را بدست نیاورد.

20 مارس 2009 – در آخرین روز تعطیلات عمومی !، آژانس برنامه ریزی و بودجه کشور نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان بوچر نوشت و با شهرستان های عسلویه و کنگان ، نسبت شهرهای صدور صورتحساب به عنوان شهر میزبان صنعت است. اصرار. South Pas اعلام کرد. درصد منتشر شده برای مردم عسلویه سوال برانگیز است. با امضای پارلمان و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه ملی ، سهم چهار شهر جم ، لا ماد ، مر و پارسیا با نسبت 11.9 درصد اعلام شد که برای همه افراد عقل سلیم شناخته شده است. محیط جغرافیایی منطقه می داند که چهار شهر ذکر شده دارای شرایط محیطی و جغرافیایی یکسان نیستند (توپوگرافی ، دما ، مسافت ، جهت باد عمومی و غیره). این نشان می دهد که درصد ها مبتنی بر نظرات متخصص و واقعی نیستند.

با این حال ، نکته ای در این نامه وجود داشت که فکر دیگری را برانگیخت ، و این باعث ظن شد. در تاریخ 20 مارس 2008 ، این نامه نه تنها به نامه نامه ای که به گروه برنامه ریزی مدیریتی Buschers ارسال شده بود ، بلکه به نامه دوم و نامه های بعدی 777735 نامه 19 مارس 2010 ارسال شده است. در، درب در واقع ، سازمان برنامه و بودجه کشور ، دو نامه با نسبت های مختلف را به بوشر ارسال کرد.. طبق اسناد موجود ، سهم عسلویه در 24 ساعت از 58.3 درصد به 31.3 درصد کاهش یافته است! آیا جدا از لابیگری و تأثیرگذاری بر وقایع ، آیا چنین کاهشی می تواند ایجاد شود؟

برخلاف تصمیم کمیته توزیع آلودگی مورخ 8 نوامبر 2010 ، آقای نوبخت با حضور دکتر نوبخت ، مدیر سازمان ملی برنامه ریزی و بودجه ، معاون مدیر سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست انسانی ، مدیر ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر کل من مخالف تصمیم کمیته توزیع آلودگی مورخ 8 نوامبر هستم. امور مالیاتی و مدیران گروه حفاظت از محیط زیست استان های بوشهر ، فارس و هرمزگان برگزار شده ، وتو داده شده و تصمیمات دیگری نیز گرفته شده است.

در نامه ای به تاریخ 20 مارس ، مجلس سازمان برنامه و بودجه و دپارتمان های توسعه منطقه ای صریحاً به معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی شرشیان خطاب کردند. “به دستور دکتر نوبخت” ، جدول توزیع آلودگی در سال 1998 “اصلاح” خواهد شد. این لقاح عسلویه و کسانی را که سالها به دنبال تنفس هوای تازه در زیر یک مشعل هستند آسیب می رساند.

حال با توجه به درخواست تجدیدنظر شورای اسلامی عسلویه برای نسبت منتشر شده ، لازم است بدانید که مسئولین باید برای تجدید نظر در سهام در عسلویه اقدام کنند یا ساکنان عسلویه باید مجدداً از طریق دادگاههای اداری به دنبال حق باشند.

* یوسف صفری / فعال محیط زیست و ساکنان عسلویه

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل