پروفایل ویزیت اینستاگرام و تأثیر آن بر تصمیم‌گیری دنبال‌کنندگان: چگونه محتوای خود را بهینه‌سازی کنیم؟

اگر برند شما مانند برندهای کایلی جنر، شیک شک، ایربی ان بی معروف نیست چگونه باید صفحه اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید؟شاید بخواهید از این برندهای معروف تقلید کنید. با افزایش چشم گیر تعداد مخاطبان اینستاگرام تعداد برندها نیز در این محیط روبه روز در حال افزایش است و همه در حال رقابت برای موفقیت هستند.خیلی از افراد گاهی نا امید می شوند و از برنامه اینستاگرام زیبا خداحافظی می کنند و به برنامه فیس بوک می پیوندند و در آن فعالیت خود را شروع می کنند.

بنابراین برای موفقیت در اینستاگرام استفاده از عکس های تصادفی، فیلترهای سریع، چند هشتگ و ایموجی کافی نیست و نیاز به تلاش بیشتری دارید. در حالی که باید به بهینه سازی اینستاگرام  اهمیت دهیم و این را هم بدانیم که تعداد کاربران اینستاگرام از 500 میلیون به 800 میلیون کاربر افزایش یافته است و با فضایی رقابتی و سخت رو به رو هستیم.اگر می خواهید در اینستاگرام مخاطبان زیادی داشته باشید باید سعی کنید با هدف شما و برند شما با اینستاگرام یکی باشد همچنین یکی از راه های اسان دیگر شما میتوانید با خرید بازدید استوری اینستاگرام  این امکان را برای خود مهیا کنید که پیجتان رشد چشم گیری داشتته باشد.

1- مشتریان را به سمت خود جذب کنید.

برندهای موفق با مخاطبان خود در ارتباط هستند و در جریان موفقیت ها، لایک ها، نفرت ها، سبک ها و زمان حضور یکدیگر در اینستاگرام هستند. برندهای هوشمند و موفق شخصیت خریداران را می سنجند و در صورت نیاز مخاطبان محصول را در اختیار آن ها می گذارند و این امر هرگز متوقف نمی گردد.خریداران شما با توجه به ابزار علاقه به محتوای شما و دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما مورد توجه قرار می گیرند. به نظر می رسد توجه به خریداران اولین گام برای بهینه سازی همه شبکه هایی اجتماعی  از جمله اینستاگرام است. این نتیجه تفاوت بین پیدا شدن مخاطبان توسط شما و پیدا کردن برند شما توسط مخاطبان را نشان می دهد.

دیوید میرمن اسکات نویسنده ی معروف می گوید: مشتریان یک قدم اساسی در جذب مخاطبان از طریق شبکه های اجتماعی است و از این طریق به بهینه سازی اینستاگرام کمک می کنید.  اغلب بیشتر برندها برای دستیابی سریع به نتیجه و تحقق نیازها و خواسته های مخاطبان خود عجله می کنند.حال شما اگر دارای  مشتری و حساب کاربری اینستاگرام هستید باید چکار کرد؟

2- از نام کاربری مناسبی در اینستاگرام استفاده کنید.

دیگر مانند گذشته استفاده از نام کاربری خلاقانه و خنده دار کاربری نیست. امروزه باید نام کاربری متناسب با نام برند تجاری و واقعی خود داشته باشید و در بهینه سازی اینستاگرام گام مهمی بردارید. نام کاربری شما یکی از مواردی است که کاربران آن را در اینستاگرام جستجو می کنند.

3- ازلوگو مناسبی استفاده کنید.

ایا شما می خواهید به درستی  برند شما را بشناسند؟ اگر این گونه است باید شما از تصویری متناسب با برند تجاری خود استفاده کنید و در اقدام بهینه سازی اینستاگرام کوشا باشید. لوگوها بهترین تصویر برای پروفایل کسب وکار شما است. این تصویر می تواند یک تصویر به اندازه 110*110 باشد.به عنوان نمونه، social fresh برای خود لوگوی افقی در نظر گرفت و آن را تبدیل به یک رسانه دوستانه اجتماعی کردند که در فید اینستاگرام فعالیت می کند.

4- استفاده از استوری های هوشمندانه

بیش از یک سال است که کاربران اینستاگرام از ویژگی استوری استفاده می کنند و اکنون بیش از 250 میلیون کاربر دارد و با اسنپ چت در حال رقابت است. شما می توانید با استفاده از استوری ها و اضافه کردن موقعیت مکانی یا هشتگ برند خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید و بهینه سازی اینستاگرام را در برنامه کسب وکار خود قرار دهید.

حساب کاربری شما به عنوان صفحه ای جدید در بالای جستجوی فیدها نمایش داده می شود. مخاطبان شما استوری هایی را در یک مکان فیزیکی مشاهده می کنند که توسط هشتگ جستجو شده اند.استوری های به اشتراک گذاشته شده در حساب های کاربری عمومی در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. چنانچه هشتگ یا استیکر موقعیت مکانی به استوری خود اضافه کنید ممکن است بتوانید آن ها را در صفحات هشتگ یا مکان اینستاگرام مشاهده کنید.

5- لینک دوست داشتنی

برخلاف بیشتر شبکه های اجتماعی قابلیت استفاده از لینک ها محدود است. با توجه به تعداد فالوورهای خود می توانید دو گزینه برای لینک های قابل کلیک داشته باشید:

– در قسمت بیوگرافی اینستاگرام خود

به جای اینکه لینک صفحه اصلی وب سایت یا وبلاگ خود رادر بیوگرافی قرار دهید می توانید تجربه کاربری خود را بهینه سازی کنید و آن را تبدیل به لینک با ارزشی بکنید. قرار دادن یک کتاب رایگان، وبینار، مشاوره، دستورالعمل یا راهنمایی رایگان برای دنبال کنندگان ایده های خوبی هستند و کمک شایانی به بهینه سازی اینستاگرام می کنند.

آرایشگر مد و دوست دار اینستاگرام، هیلاری راشفورد می گوید: به کاربران خود کمی جایزه بدهید تا از پروفایل شما بازدید کنند و صفحه شما را دنبال کنند.لینک موجود در بیوگرافی به شما این امکان را می دهد تا کاربران را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید و در ازای جایزه های رایگان آن ها را خوشحال کنید.

به عنوان مثال پالئو هکز برند تجاری مختص به سرخ پوستان دستورالعمل ها، راهنمای رایگانی را برای سرخ پوستان مبتدی قرار می دهد که در حال حاضر بیش از 56000 فالوور، لینک هایی در استوری دارد و به آسانی می تواند مشتریان زیادی را جلب نماید. آن ها روزانه دستورالعمل های را در قسمت استوری صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارند.

ویزیت اینستاگرام به چه معناست؟

ویزیت از پروفایل همان بازدید کردن از صفحه یا حساب کاربری شماست و مانند بازدید واقعی مشتریان از فروشگاه شما در دنیای واقعی عمل می کند. تنها فرق این دو در این است که شما در دنیای مجاری مشغول به فعالیت هستید و بازدیدکنندگان خود را نمی بینید. زمانی که شما یک حساب کاربری در اینستاگرام اقدام می کنید یعنی صاحب یک حساب کاربری یکتا و منحصر به فرد خودتان هستید.

هنگامی که شخصی وارد پروفایل شما شود این یک بازدید برای پیج شما محسوب می شود. اگر فردی بیشتر از یک بار از پروفایل شما دیدن کند، به تعداد دفعات ورود او به صفحه آمار بازدید پیج شما افزایش می یابد و  به همان تعداد ورود او ویزیت محسوب می شود. فرقی نمی کند که مخاطبان از کجا وارد  پیج تان شده اند. این بازدید از هر طریقی که انجام شود یک پروفایل ویزیت برای پیج شما ثبت خواهد شد.

بررسی میزان بازدید از پروفایل اینستاگرام

برای حساب های تجاری به راحتی می توانید تعداد بازدیدکنندگان پروفایل خود را مشاهده کنید اما اگر حساب شما شخصی باشد این امکان برای حساب شما وجود ندارد. شما می توانید حساب خود را از طریق گزینه switch to business account به حساب بیزینسی تبدیل کرده و سپس آمار بازید را طبق روشی که در زیر بیان کردیم مشاهده کنید.

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. روی تصویر پروفایل یا همان بخش نمایه حساب کاربری ضربه بزنید.
  3. در وسط صفحه باز شده 5 دکمه نمایان است که شما باید گزینه Insights را انتخاب کنید.
  4. در این بخش آمار بازدید از حساب شما طی یک هفته اخیر ظاهر می شود .
  5. طی به روزرسانی های اخیر قابلیت مشاهده آمار بازدیدهای صفحه به طور روزانه امکان پذیر نیست و فقط به طور هفتگی نمایش داده می شود.

نکته: برای اینکه از بازدید های روزانه مطلع شوید باید به شبکه اجتماعی مراجعه کنید و از بخش استودیوی سازندگان آمار روزانه را مشاهده کنید.

نکاتی راجب ویزیت پروفایل در اینستاگرام

در این بخش نکات مهمی راجع به پروفایل ویزیت اینستاگرام به شما گوشزذ می کنیم تا بتوانید دید بهتری نسبت به آن داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

  • هر شخصی که وارد حساب شما شود و بازدید صورت بگیرد یک بازدید برای پشج شما حساب می شود و مدت زمان ماندگاری او در پیج شما مهم نیست.
  • فقط کاربران دارای حساب های تجاری می توانند میزان پروفایل ویزیت را از بخش Insights مشاهده کنند.
  • بازدید های طی یک هفته اخیر در بخش ردیابی اینستاگرام قابل مشاهده است.
  • تعداد دفعاتی که شخصی وارد حساب شما شود فقط بار اول ورود او به پیج شما محسوب میشود نه به هر تعدادی که وارد شود و این یک آمار منحصر به فرد است.
  • الگوریتم های اینستاگرام بازدید هایی که توسط چند پروفایل  متصل به یک حساب را جز امار به حساب نمی آورد.

نتیجه پایانی

ارتقای نام تجاری در اینستاگرام امری غیرممکن نیست. شما امروزه می توانید با تمرکز بر استراتژی های بهینه سازی اینستاگرام  به نتیجه مطلوبی دست یابید. استفاده از تصویر مناسب برای حساب کاربری، لوگو، لینک در بخش استوری ها از جمله مهم ترین روش های بهینه سازی صفحات اینستاگرام هستند.

خروج از نسخه موبایل