پوشش خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم از سوی سازمان بیمه سلامت

به گزارش شفاف سعیده صالح غفاری در جلسه مشترک با سازمان بیمه سلامت گفت: “ما از سال 1997 با اعضای خانواده اوتیسم ملاقات کرده ایم و تمام صحبت های ما این است که درمان اوتیسم یک سرویس توان بخشی است ، و این سرویس مزمن و گران است. و طولانی است.” از وقایع مثبتی مانند گفتار فرزند من. زمان آن مشخص نیست ، انجمن اوتیسم ایران هفتمین سال خود را امسال به پایان رسانده است و سال 1399 پررنگ برای ما سال شگفت انگیزی بود. زیرا اگر سازمان های مدنی با بخش دولتی ، اهدا کنندگان و بخش های خصوصی بتوانند تعاملات مثبتی ایجاد کنند ، نتایج خوبی مانند نشست امروز خواهند داشت. به منظور پاسخگویی به این تقاضا در مدت چهار تا پنج سال ، وزارت بهداشت تلاش زیادی را در وزارت بهداشت و بیمه درمانی انجام داده است.

او افزود: “این با ایده آل های ما متفاوت است ، اما ما از این خدمات راضی هستیم. اما این فقط ابتدای ابتلا به افراد در طیف اوتیسم در یک گروه بیماری خاص است. اما با بررسی اعتبار بخش اوتیسم می توان دریافت که چقدر دوستان ما از بخش بهداشت هر ساله هزینه پرداخت می کنند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم تأکید کرد: “سایر سازمان ها و م institutionsسسات باید به استفاده از انجمن ها در سطح تصمیم گیری ، تصمیم گیری و نظارت اعتقاد داشته باشند و مسئولیت این مهم را از دوش دولت بردارند و این را در نظر بگیرند.” ما در مورد آزمایش اوتیسم از طریق شبکه بهداشت شنیده ها حاکی از آن بود که عملیات آزمایشی پروژه آغاز شده است ، اما در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است و سال 1400 برای شروع رسمی این پروژه بسیار مناسب است.

وی افزود: “خدمات دارویی ، پزشکی و دندانپزشکی هنوز عملی نشده است و مقررات و مقررات لازم است خراب و ساختارمند شوند.” مشکل اصلی اوتیسم در ایران این است که این سازمان باید مسئول اوتیسم باشد و اکنون می توانیم در سازمان های بهزیستی ، آموزش های ویژه و وزارت بهداشت در مورد اوتیسم بحث کنیم. نمایندگی انجمن اوتیسم ایران و درخواست واگذاری آن به وزارت بهداشت. اگر وزارت بهداشت در مرحله غربالگری تشخیص زودرس و مرحله ورود به مداخله فاز 1 ، وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد مهم در بخش بهداشت وارد شود ، از سردرگمی در جامعه اوتیسم ایران کاسته می شود. تا آن زمان ، هماهنگی کامل این سه سازمان لازم است. ما به عنوان بخشی از یک برنامه جامع اوتیسم ، دو سال است که آن را دنبال می کنیم. نقش ها و مداخلات هر سازمان با انتشار اسناد ملی مربوطه در سال جاری مشخص خواهد شد.

گزارش شفاف علی اصغر باقرزاده-نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت شورای مسلمانان وی در معرفی خدمات توانبخشی برای افراد مبتلا به اوتیسم گفت: “این انجمن همیشه به سیستم مراقبت های بهداشتی کمک کرده است و در بحث کرونا ، سازمان های غیردولتی بسیار خوش درخشیدند و این کنفرانس دست کمک به سازمان های غیردولتی را دراز کرده است. “

وی گفت ، “با بودجه 1400 ، همه تلاش شده است تا حوزه بهداشت ویژه شود. هنگامی که صحبت از مسائل مربوط به تاج می شود ، ما همه تلاش خود را انجام داده ایم و از برخی بیماری ها غافل نشده ایم.

وی ادامه داد: در حالی که بودجه 1400 به طور رسمی اعلام شده است ، ما شاهد رونمایی از سطوح مختلف توان بخشی برای بیماران هستیم. این نشان می دهد که برنامه ریزی مناسبی انجام شده و جای شکرگذاری دارد.

وی گفت: “ما تمام تلاش خود را برای کاهش نگرانی های بیمار انجام خواهیم داد.” برای بیماری های نادر ، برنامه هایی با همکاری وزارت بهداشت ، سازمان بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و رفاه تدوین شد.

معاون اول رئیس کمیته بهداشت شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم گام بلندی در حل مشکل بیمار برداریم. جدا سازی باید هم در بودجه و هم در قانون انجام شود. اگر این قوانین دست و پا گیر هستند ، باید آنها را خاموش کنید.

خروج از نسخه موبایل