پیشرفت ۷۵ درصدی در بازگشایی مسیر خط تهران – کرج

شهردار تهران صبح امروز از پیشرفت ۷۵ درصدی بازگشایی خط مترو تهران – کرجی از زمان وقوع این حادثه خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاحیه چهارراه توحید خط 7 مترو تهران گفت: با تشکر از دوستانی که تمام تلاش خود را کردند تا این فرصت را در اختیار مردم تهران قرار دهند. امروز در تهران صحبت از سختی‌های مختلف است، از جمله مشکلاتی که از قبل به سلامت در حوزه حمل‌ونقل آسیب می‌زند، مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و ذرات معلق. ما باید مشکل سلب آسایش و آرامش مردم را حل کنیم و برای حل مشکلات و افق های آینده به جهاد مشترک نیاز داریم.

وی با بیان اینکه مترو ستون فقرات بخش حمل و نقل است، افزود: در سال 1420 مترو بیش از 30 درصد را برای ترکیب سفرهای شهری به مترو اختصاص داد و با تکمیل تمام خطوط و امکانات اضافی، 10 میلیون مسافر سهم مترو 1420 خواهد بود. . زمانی که این برنامه ها راه اندازی شد، امروزه امکانات بسیار کمی داشتند، به طوری که امروز 10 شرکت و مجتمع وجود دارد که می توانند در بخش مترو فعالیت کنند. امروز در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم و بر اساس خوداتکایی عمیق خود در این زمینه‌ها گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

شهردار تهران در ادامه گفت: تکمیل 153 کیلومتر و 137 ایستگاه باقیمانده مترو فرصت های بسیار خوبی را برای مردم فراهم می کند. با کوتاه کردن این دوره 20 ساله و افزایش سرعت گشایش، می تواند شرایط مساعدی را برای صلح در ایران و مردم آن فراهم کند. اگر مترو به ظرفیت 10 میلیون مسافر در روز برسد و هوشمندسازی تعداد سفرهای شهر را در آینده کاهش دهد، سهم مترو بیش از 33 درصد افزایش می یابد.

زاکانی در سخنانی دیگر با تاکید بر اینکه تهران از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار خوبی دارد، گفت: وقتی در تهران می بارد می توان گفت که هوا چگونه است اما مشکلات موجود زندگی را برای مردم سخت می کند. بنابراین تاکید بر حمل و نقل عمومی برای ما روشن است. اتوبوس و مترو و تاکسی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در تهران به هر سه نیاز دارید اما سهم مترو خاص است اما امکانات گران است اما میزان خدمات ارائه شده نشان می دهد که بهترین سرمایه گذاری است.

وی در ادامه گفت: باید فاصله 20 ساله تکمیل مترو را تا جایی که می توانیم کاهش دهیم. ساخت 1 کیلومتر مترو 1.2 تریلیون تن هزینه دارد که 60 درصد آن تجهیزات است. مشارکت شهروندان می تواند طرحی را دنبال کند که به طور جدی بر گسترش توسعه مترو تاکید دارد. در حال حاضر برای هر خط مترو به 1500 واگن اضافی نیاز است و باید در مبدا چهار خط باقی مانده یعنی خطوط 8، 9، 10 و 11 که ساخت خط 10 آغاز می شود، امکانات جدید فراهم شود. ما باید این روند را تسریع کنیم و در یک بازه زمانی محدود توسعه دهیم. ما سقف شش ساله ای را برای انجام این کار با مشارکت مردم و امکاناتی که مترو فراهم می کند در نظر گرفتیم.

زاکانی ادامه داد: در اتوبوس ها و تاکسی ها با خرید اتوبوس و بازسازی برخی واحدها تا پایان سال بخشی دیگر از معضل ترافیک تهران را حل خواهیم کرد زیرا بر نوسازی و بازسازی تاکید داریم.

وی افزود: خط 7 مترو شمال به جنوب، خط 4 شرق به غرب و منابع 2، 6، 10 و 11 از ایستگاه توحید بهره مند خواهند شد. ایستگاه تقاطع توحید در مترو و خط 5 که مسافران از کرج به تهران می آیند، منافذ جدی را برای توزیع مسافر در شمال، جنوب و شرق تهران ارائه می دهد.

شهردار تهران در سخنانی دیگر به حادثه امروز خط 5 مترو اشاره کرد و افزود: اولا به لطف خدا این حادثه با کمترین خسارت اتفاق افتاد و در نهایت طبق گزارش های اخیر با دو نفر برخورد دقیق تری صورت گرفت که یکی ترخیص و دیگری ترخیص شد.

وی گفت: نکته دیگر رعایت امنیت در بالاترین سطح در مترو است. خط 5 هم اکنون 75 درصد باز است و 100 دستگاه تاکسی تک نفره و اتوبوس دو نفره برای جابجایی مسافران از وردآورد به صادقیه، 30 مسافر از کرج و 150 مسافر برای مسافران در حال برگشت اختصاص داده شده است. . بسیج این همه امکانات برای جبران این حادثه نیاز به مترو و توسعه آن را به ما نشان داد. بنابراین احساس می کنیم وظیفه داریم امنیت خود را تامین کنیم و از این حادثه درس های زیادی گرفته ایم و باید تمام تلاش خود را برای جبران آن انجام دهیم.

وی افزود: باید توسعه مترو را تسریع کنیم و تسهیلات ویژه برای خط 5 و سایر خطوط فراهم کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل