پیش‌بینی برای فروش ۱۲۹ میلیارد دلاری

بر اساس داده های منتشر شده در سراسر جهان ، انتظار می رود درآمد فروش کتاب در سال 2023 به 129 میلیارد دلار برسد ، در حالی که فروش این محصول فرهنگی در سال 2018 122 میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش گزارشگر یک ، آمارهای منتشر شده توسط statista نشان می دهد که بر اساس آمار جهانی انتشار کتاب ، فروش کتاب در سال 2018 122 میلیارد دلار (آمریکا) بوده است و در سال 2023 به 129 میلیارد دلار (آمریکا) خواهد رسید.

البته منبعی که این مبلغ را برآورد کرده بود قبلاً اعلام کرده بود که درآمد چاپ و فروش کتاب تا سال 2021 به 122 میلیارد دلار نخواهد رسید ، اما در حالی که این اعداد مثبت به نظر می رسند ، اعداد را برای پنج سال آینده پیش بینی کرده اند. حدود 1.2 درصد

همچنین به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از این فروش تا کنون به ناشران ایالات متحده اختصاص داده شده است ، زیرا نمودار کشور به کشور از مجموع فروش جهانی بازار نشر کتاب در سال 2017 نشان می دهد که 30 درصد از فروش جهانی کتاب امسال به این اختصاص داده شده است. فروش کتاب سال ایالات متحده آمریکا.

پس از ایالات متحده ، چین (10)) ، آلمان (9)) ، ژاپن (7)) ، فرانسه و انگلیس (4)) ، ایتالیا و اسپانیا (3)) ، هند و برزیل 2 in در سال 2017 به خود اختصاص دادند. یکی از پردرآمدترین کشورها از نظر فروش کتاب است.

این در حالی است که ایالات متحده در سالهای اخیر همواره روند صعودی فروش کتاب را مشاهده نکرده است. بر اساس گزارش انجمن ناشران بین المللی ، ایالات متحده بین سال های 2014 تا 2015 2.49 میلیارد یورو (27.88 میلیارد دلار) افزایش یافته است ، اما در سال های 2013-2014 کاهش یافته است.

این کشور دومین کشور پرفروش در صنعت کتاب در جهان است ، اما تا کنون تنها از 10.6 میلیارد یورو به 10.5 میلیارد یورو کاهش یافته است.

اما وقتی صحبت از فروش میلیاردها دلاری در جهان می شود ، لزوما نباید صف های طولانی پشت کتابفروشی ها را برای خرید کتاب هایی مانند “هری پاتر” به خاطر بسپاریم.

در حقیقت ، فروش کتاب در حال تغییر به سمت فروش آنلاین است. آمارها نشان می دهد که حدود 55 درصد از کل فروش کتاب در ایالات متحده از طریق آمازون انجام می شود. حتی بزرگترین شرکت های انتشارات کتاب در جهان سعی می کنند استراتژی فروش خود را برای دستیابی به مشتریان آنلاین جدید با فروش نسخه های الکترونیکی کتابها و همچنین سیستم عامل هایی مانند Kindle تغییر دهند.

بر اساس لیست BizVibe ، Pearson ، RELX ، Thomson Reuters ، Penguin Random House ، Hachette Livre ، HarperCollins ، Macmillan Publishers ، Bertelsmann ، Scholastic Corporation و McGraw-Hill Education در حال حاضر 10 شرکت برتر در صنعت نشر هستند.

در زیر لیستی از درآمدهای اخیر این شرکت ها آمده است.

اما صنعت نشر ایران از جهاتی شبیه جهان است ، اما شبیه بقیه جهان نیست. فروش کتاب در ایران هنوز با شاخص های جهانی فاصله زیادی دارد ، اما بازار آنلاین در حال حاضر بر بازار کتاب ایران مسلط است. علاوه بر شرکت های نوپایی که به صورت الکترونیکی کتاب می فروشند ، بازارهای مختلف مدت هاست که در کنار سایر محصولات به فروش کتاب می پردازند که این امر وجود شرکت های بزرگی را که به دلیل وضعیت نامناسب بازار کتاب در زمینه فروش کتاب تخصص ندارند ، تهدید می کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل