چراغ راه مردان سیاست – گزارشگر یک

امروز ، سخنان و اعمال مولای متقیان نه تنها می تواند چراغی برای زندگی بهتر انسان باشد ، بلکه می تواند راهنمای کاملی برای سیاستمداران باشد تا بتوانند با استفاده از ویژگی های حکومت وی ​​، گام هایی برای ایجاد جامعه ای ایده آل بردارند.

به گزارش گزارشگر یک ، سیدرضا اکرمی ، یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز ، یادداشتی در این روزنامه نوشت. همشهری او نوشت: کلمات “پسر” ، “تولد” و “تولد” 102 بار در “مقدس قرآن” ذکر شده است ، که یکی از نمونه های برجسته حضرت علی (ع) در کعبه است ، و این یک موضوع تغییرناپذیر بود که هرگز تکرار نشد. نام امام به طور مستقیم در کلام خدا ذکر نشده است ، ما اغلب با قسمتهایی روبرو می شویم که حاوی آدرس و عنوان یک فرمانده وفادار (علیه السلام) است و نشان می دهد که خداوند متعال امام را به عنوان شاهد معرفی کرده است. رد آن را نیز می توان در آخرین آیه های سوره رعد و سوره مائده. با کمک این نشانه ها ، سخنان و سیره مولوی متقیان امروز نه تنها چراغی برای زندگی بهتر بشریت است ، بلکه سیاستمداران دارای ویژگی های زیر هستند: می تواند راهنمای کاملی برای برداشتن گامهایی برای ایجاد جامعه ای ایده آل با استفاده از قوانین او باشد.

بر این اساس است که حضرت علی (ع) شیعیان را به حفظ جامعه و وحدت توصیه کرده و بارها بر حفظ آن تأکید می ورزند. او این مدل را در مقابل انسان قرار می دهد و همیشه ساختمان ها را به هم متصل و متصل می کند. آنها در آخرین لحظات زندگی خود فرمان تحقیر می گیرند ، به یکدیگر پشت می کنند و رابطه برادری و دوام مذهبی را قطع نمی کنند. این موضوع می تواند سرلوحه اقدامات دولت برای گسترش الگوی همکاری ، مراقبت از مستضعفان و بهبود وضعیت فعلی جامعه با حفظ ادغام باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد ، مشکل اساسی دیگری که برای جامعه کنونی ما مناسب است را می توان در زندگی شخصیتی امام علی (ع) یافت. امام یک زندگی ساده داشت و تمام دارایی خود را وقف فقرا می کرد و هیچ فقیری نبود که بگوید علی (ع) زندگی بهتری از من دارد. این امر در سیاست واقعی او نیز منعکس شد. پیامبر محمد (ص) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام ، علی (ع) را خانه دار ساخت و از حقوق خود استعفا داد ، اما از خدمت به مردم غافل نبود و همیشه در حل مشکلات آنها تلاش می کرد. . اما آنچه برای سیاستمداران ایرانی ، یکی از مخاطبان امیرالمومنین (ع) امروز مهم است ، رعایت مرز باریک بین محبوبیت و پوپولیسم است. با توجه به مثال سیره پیامبر (ص) ، باید توجه داشت که تحت هر شرایطی ، پایبندی به عدالت می تواند زمینه را برای همه گیری ناشی از کاهش جمعیت فراهم کند. وقتی زمان یک مقام دولتی فرا می رسد که آنچه را که می خواهد برای مردم تجویز کند ، می توانید امیدوار باشید که آن مقام واقعاً محبوب شود.

وی افزود: “باید بگویم كه اقدامات حضرت علی (ع) به طور كلی و اقدامات وی توسط جامعه و اقشار مختلف مردم ، به ویژه سیاستمداران و مسئولان ، می تواند بسیاری از مشكلات موجود در وضعیت فعلی كشور را حل كند.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل