اجتماع

چرا با وجود احتمال ابتلا به کرونا باید واکسن بزنیم؟

ایمونولوژیست های بالینی توضیح می دهند که چرا عفونت حتی پس از واکسیناسیون رخ می دهد و چرا عفونت ضروری است.

به گزارش گزارشگر یک ، دکتر امیرحسین زرنانی در مورد تفاوت واکسیناسیون پس از کرونا با واکسیناسیون پس از بیماری موارد زیر را بیان کرد: سرخجه و فلج اطفال همچنان واکسن های سالانه آنفولانزا وجود دارد. به همین دلیل است که ما گاهی اوقات با بیماری هایی که واکسینه شده ایم دوباره آلوده می شویم.

وی افزود: “اما به یاد داشته باشید ، به عنوان مثال ، افراد مبتلا به آبله سالم هستند ، اما این افراد زخم دائمی دارند یا افرادی که از آبله بهبود می یابند بینایی خود را از دست می دهند.” کسانی که از فلج اطفال بهبود یافتند توانایی حرکت را از دست دادند … بنابراین ؛ اولین نکته در مورد مزایای واکسن این است که آنها می توانند پاسخی ایمن و محافظتی در برابر تماس مجدد با میکروارگانیسم ها ایجاد کنند که ایمن و بدون عوارض جانبی است.

وی گفت: “ویروسها به طور طبیعی می توانند باعث ایجاد این مصونیت شوند ، اما این آثار از نظر اجتماعی ، اقتصادی و فردی بسیار گران هستند.” هزینه واکسیناسیون حدود 2.5 تا 5 دلار است. اما در مورد بستری شدن و درمان بستری ، هزینه پذیرش در بخش مراقبت های ویژه روزانه میلیون ها تومان است.

زرنانی افزود: واکسن از موارد جدی و بستری شدن افراد جلوگیری می کند. بدن افراد مختلف بر اساس ژن های مختلف به عفونت های طبیعی واکنش متفاوتی نشان می دهد. از طرف دیگر واکسن ها واکنش همگن ایجاد می کنند و بخش های بزرگی از جامعه را ایمن می کنند. شواهد نشان می دهد که افراد واکسینه شده می توانند تا 95 protect محافظت کنند. با این حال ، افراد آلوده به طور طبیعی تا 82 safe ایمن هستند ، در حالی که ماندگاری پاسخ واکسن بیشتر از پاسخ ایمنی طبیعی است.

وی همچنین تاکید کرد: به یاد داشته باشید که در برنامه های ایمن سازی ما حداقل از 2 دوز واکسن و برخی از واکسن ها از 3 دوز استفاده می کنیم. از طرف دیگر واکسن ها دارای عواملی هستند که پاسخ ایمنی را به آرامی و به مدت طولانی تحریک می کنند. پاسخ حاصله طولانی مدت است و از همه مهمتر این که افراد واکسینه شده نسبت به جهش یافته جدید مقاوم تر از افراد مبتلا به عفونت طبیعی هستند.

به گفته کانال تلگرامی وبدا ، وی گفت: “آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه 3800 نوع جهش در بخشی از ویروس ایجاد کرده است که در اتصال به گیرنده های سطح سلول در آزمایشگاه نقش دارد. در سرم افراد به طور طبیعی در آزمایشگاه آلوده شده بود ، و جالب توجه بود که سرم افراد واکسینه شده می توانند این گونه ها و تغییرات آزمایشگاهی را با تفاوت های بسیار زیاد تشخیص دهند: در عفونت طبیعی ، کل ویروس آلوده است ، در حالی که در واکسیناسیون ، سیستم ایمنی جهت پاسخگویی هدایت می شود. به قطعات خاص

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا