چه زمانی باید برای تعمیر گوشی به متخصصان مراجعه کرد؟

شايد برایتان پیش آمده که درست وسط یک مکالمه مهم کاری، گوشی شما خاموش شود یا موقع ثبت یک لحظه به یادماندنی، صفحه نمایش گوشی بالا نیاید. شايد هم بارها پیش آمده که حین استفاده متوجه کند شدن یا هنگ کردن سیستم شده باشید. اینجاست که با خود می گوییم: “وقتش رسیده گوشی ام را برای تعمیر ببرم.” اما چه زمانی و تحت چه شرایطی باید چنین تصمیمی بگیریم؟ در این مطلب قصد داریم به این پرسش مهم پاسخ دهیم.

آسیب های فیزیکی، زنگ خطر جدی

ضربه، سقوط و شکستن گوشی شايد دلهره آورترین اتفاقی باشد که برای این وسیله محبوب می افتد. اگر یک بار گوشی از دستتان افتاده و جان سالم به در برده، بدانید که خیلی خوش شانس بوده اید! اما متاسفانه همیشه این شانس با ما یار نیست. سقوط از ارتفاع، برخورد با سطوح سخت، فشار بیش از حد یا حتی گیر کردن گوشی لای در می تواند به راحتی به قطعات ظریف داخلی یا صفحه نمایش آن آسیب برساند.

اگر بر اثر نقص فنی یا حادثه، صفحه نمایش گوشی شما دچار ترک یا شکستگی شد، بدنه آن خم یا پوسته پوسته شد و یا اختلالی در عملکرد آن مشاهده کردید، فورا برای تعمیر گوشی اقدام کنید. تاخیر در تعمیر می تواند دامنه آسیب را گسترش داده و هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند.

نفوذ آب و رطوبت، خطری آرام و خزنده

شايد برایتان پیش آمده باشد که گوشی را بالای سینک ظرفشویی یا توالت گذاشته و ناگهان صدای شرشر آب را شنیده باشید! یا حین استفاده در هوای بارانی، گوشی خیس آب شده باشد. بسیاری تصور می کنند در این شرایط با خاموش کردن دستگاه و قرار دادن آن در برنج، مشکل حل خواهد شد. اما واقعیت این است که نفوذ آب و رطوبت به داخل گوشی، خطری جدی محسوب شده و در صورت عدم رسیدگی فوری می تواند به زنگ زدگی، اتصالی و سوختن قطعات داخلی منجر شود.

پس اگر گوشی شما خیس شد، ابتدا آن را خاموش کرده و باتری را در صورت امکان جدا کنید. سپس هرچه سریع تر برای تعمیر گوشی به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. با استفاده از مواد و تجهیزات ویژه می توان رطوبت نفوذ کرده را به طور کامل از بین برد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که هر لحظه تاخیر در این شرایط، احتمال نجات گوشی را کمتر می کند.

مشکلات نرم افزاری، دردسرهای پنهان

علاوه بر آسیب های سخت افزاری، گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری هم گریبان گوشی های هوشمند را می گیرد. اگر با مواردی مانند کند شدن یا هنگ کردن سیستم، خاموش شدن یا ریست شدن مکرر گوشی، عدم پاسخگویی صفحه لمسی، پیغام های خطای متعدد و موارد مشابه مواجه شدید، زمان آن رسیده که به فکر تعمیر گوشی باشید.

برخی مشکلات جزئی نرم افزاری را شايد بتوان با انجام بروزرسانی سیستم عامل، پاکسازی حافظه، نصب آنتی ویروس یا ریست فکتوری برطرف کرد. اما اگر انجام این اقدامات نتیجه ای نداشت، راه چاره مراجعه به یک تعمیرکار واجد شرایط است. با تعمیر تخصصی گوشی، ریشه مشکلات نرم افزاری شناسایی شده و راه حل مناسب اعمال می شود.

پیشگیری بهتر از درمان

همه ما ترجیح می دهیم به جای صرف وقت و هزینه برای تعمیر گوشی، از بروز مشکلات پیشگیری کنیم. با رعایت چند نکته ساده می توانیم احتمال آسیب به گوشی را به حداقل برسانیم:

اما اگر با وجود رعایت همه نکات ایمنی باز هم مشکلی برای گوشی شما پیش آمد، جای نگرانی نیست. خوشبختانه امروزه مراکز تعمیر گوشی متعددی وجود دارند که با بهره گیری از دانش فنی، تجربه و تجهیزات پیشرفته می توانند طیف گسترده ای از ایرادات گوشی ها را تعمیر کنند.

۱۴۲۴، مرکز تخصصی تعمیر گوشی

یکی از بهترین گزینه ها برای تعمیر اصولی و تخصصی گوشی، مراجعه به مرکز ۱۴۲۴ است. ۱۴۲۴ با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات گوشی و تبلت در کشور شناخته می شود. کادر مجرب ۱۴۲۴ متشکل از کارشناسان و تکنسین های زبده ای است که با تسلط کامل بر فناوری روز و با استفاده از قطعات اورجینال، خدمات تعمیر را با بالاترین کیفیت ارائه می کنند. درواقع فرقی نمی‌کند مشکل دستگاه چه باشد از تعویض صفحه نمایش گوشی تا خدمات تعمیر باتری موبایل در ۱۴۲۴ انجام می‌شود.

نکته بارز ۱۴۲۴، دسترس پذیری فوق العاده آن است. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز، با تماس تلفنی یا ثبت آنلاین درخواست، گوشی خود را جهت تعمیر در اختیار متخصصان ۱۴۲۴ قرار دهید. ۱۴۲۴ با شعار “همراه همیشگی شما” تلاش می کند در سریع ترین زمان ممکن و با نازل ترین هزینه، رضایت کامل کاربران را جلب کند.

علاوه بر تعمیر انواع گوشی های هوشمند، ۱۴۲۴ خدمات تعمیر تخصصی تبلت، ساعت هوشمند و حتی سیستم های صوتی مانند اسپیکر و ساندبار را نیز ارائه می دهد. این مرکز با داشتن شعب متعدد در سراسر کشور و ارائه مشاوره رایگان، بهترین انتخاب برای رفع مشکلات دستگاه های دیجیتال شما خواهد بود.

اگر با هر یک از مشکلات ذکر شده در این مطلب مواجه شدید، منتظر نمانید تا اوضاع بدتر شود. با کمی هوشیاری و مراجعه به موقع به مراکز معتبری همچون ۱۴۲۴، می توانید ضمن صرفه جویی در هزینه ها، عمر مفید گوشی خود را نیز افزایش دهید. با داشتن یک گوشی سالم و پرقدرت، از دنیای شگفت انگیز فناوری لذت ببرید و بدون دغدغه با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید.

 

خروج از نسخه موبایل