اجتماع

چگونگی حضور مادران باردار در مراکز درمانی در شرایط کرونا

این نگرانی وجود دارد که شیوع کروناویروس و اینکه یکی از خطرناکترین گروه ها یک زن باردار است ، می توان به مراکز پزشکی و بیمارستان ها مراجعه کرد. یکی از جدی ترین نگرانی ها این است که آیا به بیمارستان می روید و به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا می شوید.

گروه های مختلف و جراحی های غیر ضروری در هنگام شیوع تاج به تأخیر افتادند ، اما زایمان طبیعی و سزارین برخی از مواردی بودند که باید با گذشت زمان و بدون تغییر زمان انجام می گرفت.

در این رابطه دکتر آتوسا کریمی – عضو تیم حرفه ای مرکز ناباروری و سقط جنین ابن سینا در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی گفت: “وزارت بهداشت پروتكلی را منتشر كرده است تا احتمال انتقال كروناویروس از افراد آلوده را به حداقل برساند.” در نتیجه ، زنانی که هنگام زایمان به بیمارستان می روند ، می بینند که مشکلات بهداشتی در نظر گرفته می شود. حفظ فاصله کافی بین بیماران هنگام زایمان طبیعی یا در اتاق عمل و استفاده شخصی از قبیل محافظ صورت ، پرسنل مخصوص و چکمه های مخصوص از اهمیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه وی فقط در هنگام مراجعه به بیمارستانها در هنگام زایمان در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس نیست ، افزود: او نمی تواند زمان زایمان ، به ویژه زایمان طبیعی را تغییر دهد. پس از شروع درد ، روند طبیعی زایمان آغاز می شود ، بنابراین انجام زایمان پس از پیوند بای پس عروق کرونا ویروس غیرممکن است.

زنان باردار با تأکید بر اینکه نباید به طور مکرر به کلینیک ها و مراکز پزشکی مراجعه کنند ، اظهار داشت: بهتر است با پزشک مشورت کنید. حتی امروزه ، بیشتر متخصصان زنان از طریق تلفن با بیماران ارتباط برقرار می کنند. زنانی که در حال برنامه ریزی برای زایمان طبیعی هستند ، بهتر است مطابق آنچه در کلاس آموزش زایمان آموخته اند ، به یکی از مراکز پزشکی مراجعه کنند و فقط در هنگام شروع دردهای واقعی زایمان ، از دستورالعمل پزشک پیروی کنند.

کریمی ادامه داد. “همه زنان باردار باید از علائم هشدار دهنده آگاه باشند.” علائمی مانند پارگی مثانه ، فشار خون بالا و غیره از شرایط اضطراری است که باید با پزشک خود در میان گذاشته شود و در صورت تشخیص پزشک مناسب ، باید به بیمارستان بروید. دلیل این امر ممکن است سلامتی شما و سلامت کودک شما در آینده به خطر بیفتد.

“به خانمهای باردار توصیه می شود هنگام ترک خانه بدون استرس ، ماسک و دستکش بپوشند و در موارد غیر اضطراری میزان مراجعه را کاهش دهند.” کلیه کادر پزشکی این بیمارستان در تلاش هستند تا پروتکل بهداشت را برای سالم نگه داشتن بیماران دنبال کنند. بنابراین ، در صورت لزوم از مراجعه به مرکز پزشکی غافل نشوید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا