اجتماع

کاهش ۴۰ درصدی فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس اداره مرکز کنترل بیماری های عفونی سلامت اعلام کرد که اجرای پروژه شهید سلیمانی باعث کاهش 40 درصدی مرگ تاج می شود.

به گزارش گزارشگر یک ، دکتر محمد مهدی گویا وی افزود: “برنامه ارزشمند شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کوید 19 و گسترش برنامه های پیشگیری از آن در سراسر کشور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.”

او اضافه کرد: “در مدت زمان كوتاه ، برنامه اجرا شده در این پروژه نشان داده است كه چقدر موفق بوده است. در مدت كوتاه كمتر از یك ماه ، تلفات این بیماری حدود 40٪ كاهش یافته است.

گویا ادامه داد: “همکاری نزدیک بین سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای بهداشتی تاکنون دستاوردهای ارزنده ای برای کشور داشته است.” این زمانی است که ایران با سخت ترین ، ناعادلانه ترین و تحریم های سرکوبگرانه آمریکا روبرو است. برای بسیاری ممکن است باورکردنی نباشد که اجرای چنین طرحی برای ایران دشوار است.

رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی افزود: “هدف اصلی این پروژه استفاده از ارتش Dongwon و داوطلبان محبوب برای مدیریت و کنترل اپیدمی Covid 19 از طریق مشارکت عمومی ، همکاری بین بخشی است.

گویا افزود: “شاید پیرترین فرد در وزارت بهداشت باشد و بیشترین تجربه همکاری با بسیج را در کنترل و پیشگیری از بیماریهای عفونی داشته باشد.” با همکاری نیروی مقاومت بسیج طی سالهای گذشته در زمینه ریشه کن سازی فلج اطفال ، به خانه های مردم رفتیم و داروهای فلج اطفال را برای کودکان زیر 5 سال در اختیار همه افراد در مناطق شهری و روستایی سراسر کشور قرار دادیم.

وی افزود: ثمرات این همکاری در چند سال اول به ثمر رسیده است و از سال 2000 تاکنون هیچ موردی از فلج اطفال به ویروس وحشی آلوده نشده است و ایران در مجاورت دو کشور جهان یعنی افغانستان است. و این پاکستان است که هنوز از این بیماری رنج می برد.

رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی ادامه داد: “سال گذشته توانستیم از سازمان بهداشت جهانی یک گواهی ریشه کن کردن سرخک دریافت کنیم.” این گواهی به این معنی است که بیش از 3 سال است که هیچ موردی از سرخک و سرخچه در کشور ما گزارش نشده است.

“به استثنای جمهوری اسلامی ایران و دو کشور کوچکتر در منطقه مدیترانه شرقی ، هیچ یک از کشورهای شرق مدیترانه به این موفقیت نرسیده اند ، اما سال گذشته شیوع سرخک در اروپا و منطقه ما بیداد می کرد.”

او اضافه کرد: “دریافت چنین گواهی در چنین شرایطی باورنکردنی است. این کار مهم از سال 2003 با همکاری و مشارکت نیروهای بهداشت و بسیج ، واکسیناسیون 33 میلیون نفر در کمتر از یک ماه برای مبارزه با سرخک به پایان رسیده است. است.

گویا خاطرنشان كرد كه جهان نه تنها به ایران ، بلكه به این دستاوردها كه حاصل چنین مشاركتی است ، افتخار می كند. اکنون ما اقدامات مهم زیر را برای کنترل بیماری کووید 19 انجام داده ایم. برخلاف رسانه های خارجی و رسانه های ضدانقلاب که هر روز علیه ما تظاهر و گسترش می یابند ، این بیماری در همه کشورهای جهان در حال شیوع است و فقط تعداد کمی از آنها زنده مانده اند.

وی افزود: “شیوع این بیماری در هفته های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان در حال افزایش است و این غیر قابل انکار است و ما شاهد موج شدید این بیماری در سراسر جهان از جمله کشورمان هستیم.” برخی از رسانه های مخالف ادعا می کنند که این بیماری در سراسر جهان در حال گسترش است و تنها ایران در کرونا 19 نقش دارد.

گویا ادامه داد: ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت تا از طریق همکاری بین مردم و سازمان بسیج مستضعفین و هماهنگی بین سایر دستگاه ها برای کنترل بیماری ، اقدام به افزایش اطلاعات کند.

رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیر گفت: هفت راهکار برای این کار انتخاب شده است. اولین استراتژی تقویت نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اجرای قانون است. استراتژی دوم افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در مناطقی است که فکر می کنیم می توانیم بیماری را به طور موثر کنترل کنیم. مناطقی وجود دارد که فکر می کنیم بسیاری از افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب بدون علامت یا بسیار خفیف هستند. این به ما کمک می کند تا بیماری را سریعتر تشخیص داده و درمان کنیم و هیچ کس مانع انتقال ما به بیمارستان نمی شود.

وی افزود: ما به طور فعال موارد بدون علامت و بدون علامت را شناسایی و مدیریت می كنیم ، بنابراین تلاش می كنیم هرچه سریعتر شناسایی ، مدیریت ، جداسازی و قرنطینه انجام شود تا این افراد بیماری را به دیگران ، به ویژه سایر اعضای خانواده یا همكاران منتقل نكنند. . .

رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی ادامه داد: “طرح شهید سلیمانی با آموزش ، اطلاع رسانی و ردیابی هوشمندانه بیماران در مناطقی انجام می شود که افراد قاچاق بیشتر و بیشتر مشکوک به آلودگی به بیماری کوید 19 هستند.”

گویا افزود: استراتژی بعدی این پروژه آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. Covid 19 زندگی افراد و جوامع را تغییر داده است. با نگاهی به سال گذشته ، بسیاری از نگرش ها ، رفتارها و عادت های ما تغییر کرده است. بیشتر این تغییرات ممکن است سالها یا حتی یک عمر ادامه داشته باشد.

وی گفت: “استراتژی بعدی حمایت از گروه های آسیب پذیر است.” همکاری سه جانبه وزارت بهداشت ، بسیج و داوطلبان مردمی برای ارائه خدمات به کسانی که به دلیل بیماری های زمینه ای یا سایر مشکلات ، به ویژه افراد مسن و آنها قادر به مراجعه به مرکز درمانی نیستند. در این استراتژی ، ما خدمات را به محیط وارد می کنیم و از آنجا شروع به کنترل و جلوگیری از Covid 19 می کنیم.

“ششمین استراتژی ما ایجاد مجموعه ای از محدودیت ها با مشارکت خود مردم است. یعنی مردم باید باور داشته باشند که این محدودیت ها برای سلامتی خود ، خانواده و کسانی که با آنها زندگی می کنند ، است.”

رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی گفت: “اگر در تعطیلات به مسافرت نروید یا بشنوید که شب یلدا وقت ندارید ، ابتدا باید توجیه کنید تا مردم بتوانند همکاری کنند.” یکی از مهمترین استراتژی ها هدف گذاری محدودیت ها و اعتمادپذیری بیشتر آنها نزد مردم بود.

وی افزود: “استراتژی نهایی درمان سرپایی و جلوگیری از مراجعه آنها به مراکز درمانی و بیمارستانهای بیهوده است.” مراکز خدمات ویژه خدمات را برای کسانی که به خدمات پیشرفته بیمارستان نیاز ندارند و در خانه درمان نمی شوند ، ارائه می دهند. به عنوان مثال ، برخی از افراد به بیماری مبتلا هستند و علاوه بر دارو به اکسیژن نیز نیاز دارند. بنابراین برای تأمین نیاز اکسیژن خود به بیمارستان مراجعه نکنید.

گویا افزود: من موظف شده ام به مناطق سه کشور از جمله مناطق غربی کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و همدان مراجعه کرده و فعالیت های فعلی پروژه شهید سلیمانی را رصد کنم.

او اضافه کرد: “هماهنگی بین نیروهای بهداشتی ، دانشکده های پزشکی ، هلال احمر و بسیج در منطقه با حمایت خوب استاندار به خوبی شکل گرفته است.” سازمانها و دفاتر شعبه مختلفی از غرب وارد سایت شده و این طرح را به خوبی اجرا می کنند.

گویا گفت: “این بهتر از چیزی است که فکر می کردیم.” تقسیم بندی به خوبی انجام شد و هیچ مشکلی از نظر فنی وجود نداشت. در اجرای پروژه ، تهیه برخی تجهیزات آزمایشگاهی و تخصیص بودجه فقط مشکلاتی وجود داشت. رویه های مراقبت های سرپایی به خوبی مشخص شده اند و با داشتن شاخص های ثابت ، ایالات متحده غربی در حال حاضر به اهداف زیادی رسیده است.

گویا افزود: نتایج برخی از شاخص ها با گذشت زمان به دست می آید. با این حال بیماران سرپایی و تشخیص به موقع بیماری در این منطقه چهار برابر شده اند و این همان چیزی است که ما بدنبال آن هستیم.

وی افزود: “طبیعی است که با انجام معاینه در مقیاس بزرگ ، تعداد تشخیص سرپایی افزایش می یابد و تعداد مراجعه به م institutionsسسات پزشکی کاهش می یابد.” یافته های سرپایی به معنای گسترش بیماری نیست ، بلکه فعالیت موثر همکاران ما را نشان می دهد که قبلاً قادر به شناسایی بیماران بودند.

رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی ادامه داد: “یک شاخص بسیار مهم میزان مرگ و میر است که حدود 40٪ در سراسر کشور کاهش یافته است و استان غربی (منطقه 3) کمترین میزان مرگ و میر را از Covid 19 دارد. در 10 روز گذشته ، این تعداد در برخی از استان ها کمتر از تعداد انگشتان است.

به گزارش روابط عمومی نماینده بهداشت و درمان پیام ، وی گفت: “ما خواهیم دید که برنامه های شهید سلیمانی نیز به همین ترتیب پیش خواهد رفت و در آینده ای نه چندان دور روزی می رسد که اعلام می کنیم مرگ ها به حد قابل قبولی رسیده و بیماری کوید تحت کنترل کامل است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا