علی رغم تصویب ها و اطلاعیه های مختلف دولت و ستاد ملی کرونا در مورد الکترونیکی شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه های ملی ایستگاه های عوارض و عوارض الکترونیکی خود را از مردم دریافت می کنند.
به گزارش گزارشگر یک ، 27 بزرگراه در سراسر کشور وجود دارد که شامل بزرگراه های اخیراً افتتاح شده از جمله بزرگراه های شرق اصفهان ، همت کرج ، تبریز – ارومیه ، بزرگراه های غدیر و فاز اول بزرگراه تهران – شمال است که فقط 8 عوارض آن است. بزرگراه تهران – قم ، تهران – ساوه ، کرج – قزوین ، قزوین – زنجان ، همت – کرج ، قطعه 4 ارومیه – تبریز شرق اصفهان ، بندرعباس – رجایی الکترونیکی است و مابقی محورهای موجود پرداخت می شود. ایستگاه های پولی که به صورت دستی از مردم جمع شده و همچنان پابرجا هستند.
جالب اینجاست که محور جدید بزرگراه که در اخبار نویدبخش اخذ عوارض الکترونیکی اعلام شد ، سرانجام به عوارض دستی و عوارض مختلف تبدیل شد و اجرای طرحی را که با دستورات و مصوبات بسیار موظف بود ، رد کرد. البته به گفته بسیاری از سرمایه گذاران ، دلیل این امر این است که افرادی که از بزرگراه عبور می کنند و رانندگان علی رغم مهلت یک هفته ای عوارض پرداخت نمی کنند ، این امر بازگشت سرمایه را برای سرمایه گذاران دشوار می کند ، در حالی که سایر محورهای بزرگراه مورد نیاز است. نگهداری و بازسازی مورد نیاز است و هزینه آن نیز از همین عوارض حاصل می شود.
با این حال ، مشکل این است که با شیوع و شیوع ویروس کرونا در کشور ، ستاد ملی ضد کرونا و دولت بارها و بارها عوارض الکترونیکی را به عنوان عوارض الکترونیکی مانند سایر پرداخت های عمومی سفارش داده اند ، گذشته را اداره می کنند و تمام عوارض را در سال 1400 و جایگزین کردن آنها با دوربین های پلاک. اما این اتفاق نیفتاد.
زیرا به گفته محمدپور تیموری (مدیر اداره نظارت بر عملیات بزرگراه سازمان ملی راهداری و حمل و نقل جاده ای) ، عوارض بزرگراه ها باید تا پایان سال گذشته الکترونیکی باشد.
دسامبر گذشته وی در مورد عوارض الکترونیکی به گزارشگر یک گفت: “پس از تأیید کمکهای ما به سرمایه گذاران توسط ستاد ملی کرونا ، ما به همه آنها اعلام کردیم که باید سیستم عوارض الکترونیکی را در بزرگراه تا انتها فعال کنند. هزینه های عملیاتی نیز برطرف شده و می توان آنها را در جای دیگری مانند نگهداری هزینه کرد. .
پور تیموری گفت: “هر سرمایه گذار از دیجیتالی شدن عوارض بزرگراه ها استقبال کرده است ، زیرا اجرای این طرح می تواند به بازده سریعتر و کیفیت بهتر بزرگراه ها کمک کند.” بنابراین ، ما اجرای طرح الکترونیکی را تسریع کردیم.
با این حال ، به نظر می رسد که تصمیم ستاد ملی ضد کرونا نتوانسته است عوارض را در دو حالت دستی و الکترونیکی خارجی کند و اجرای این طرح ، اما هنوز ناشناخته ، به یک تصمیم جدی جدی و یک برنامه حساب شده نیاز دارد.
انتهای پیام