کشف حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در ۲۰۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

مومنی در یک کنفرانس تخصصی درباره اقدامات و دستاوردهای ایران در زمینه همکاری های بین المللی در مبارزه با مواد مخدر افزود: “علیرغم مبارزه با مواد مخدر طی چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش تولید مواد مخدر در جهان هستیم. طی دهه گذشته ، مصرف مواد مخدر دو برابر شده است ، این نشان می دهد که مبارزات بین المللی ناکافی و ناموفق است.

“در بحث های منطقه ای در افغانستان ، ما شاهد افزایش روند مواد مخدر سنتی و صنعتی ، به ویژه در زمان اشغال افغانستان توسط ایالات متحده هستیم و تولید مواد مخدر به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، و کشت مواد مخدر حدود 50٪ افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: “در حالی که ایران با وجود شرایط دشوار و همه گیر بیماری کووید 19 و تحریم های ظالمانه آمریکا با تمام وجود در حال مبارزه با این پدیده شوم است ، جمهوری اسلامی ایران در سال 2020 حدود هزار نفر است.” داروهای یافت شده ، بیشتر آنها در حال انتقال به اروپا هستند ، که 41 درصد بیشتر از سال 2019 است ، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران از تعهدات و کنوانسیون های بین المللی پیروی می کند.

وی افزود: “همچنین بیش از 120 میلیارد تن خسارت مالی به قاچاقچیان مواد مخدر وارد كرد ، اما دستیابی به آن آسان نبود و امسال ما به هزینه 9 شهید و دهها جانباز در جنگ با مواد مخدر در سراسر جهان آسیب دیدیم. “

خروج از نسخه موبایل