گیاهان دارویی برای بهبود سلامت مفاصل

سرکه سیب

دمنوش دکتر بیز: سرکه سیب سرشار از مواد معدنی از جمله: کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. مصرف سرکه سیب تاثیر خوبی در کاهش درد آرتروز دارد. سرکه سیب موجب کاهش تجمع سموم در مفاصل و بافت‌های همبند می‌گردد.

طریقه مصرف سرکه سیب:

زنجبیل

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: زنجبیل یکی از گیاهان رایج در طبیعت است که به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی طبیعی نقش مهمی در درمان آرتروز دارد.

طریقه مصرف:

زردچوبه

دمنوش رازیانه دکتر بیز: مصرف منظم زردچوبه موجب کاهش التهاب می‌شود. زردچوبه گیاهی است که حاوی ماده‌ای به‌نام کورکومین بوده و خاصیت ضدالتهابی دارد. کورکومین تاثیر خوبی در درمان بیماری آرتریت روماتوئید دارد. می‌توانید 1  لیوان آب زردچوبه تازه و یا ترکیب 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه در 1 لیوان شیر گرم را قبل از خواب میل کنید.

دارچین

دارچین به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی که دارد تاثیر به‌سزایی در کاهش درد آرتروز دارد.

طریقه مصرف:

زیره سیاه

زیره سیاه به دلیل ترکیبات فلاونوئید و آنتی اکسیدان‌ها، یک ادویه ضدالتهابی بسیار موثر است. اسید سالیسیلیک موجود در زیره سیاه موجب تسکین درد می‌شود. طریقه مصرف زیره سیاه:

رازیانه

فیبرهای غذایی موجود در رازیانه این گیاه را به یک ادویه برتر با خاصیت آنتی‌اکسیدانی تبدیل کرده است. آنتول که ترکیب اصلی موجود در روغن رازیانه است به کاهش التهاب کمک شایانی می‌کند.

ویتامین C موجود در رازیانه، رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و مانع درد و تحلیل مفصل‌هایی می‌شود که دربیماری‌های استئوآرتریت و آرترید روماتوئید مشاهده می‌شوند. ویتامین‌C  همچنین موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

گنجاندن ادویه رازیانه در وعده‌های غذایی مزایای فراوانی برای سلامتی شما دارد. دمنوش رازیانه را تهیه کنید وعلاوه‌بر کاهش درد و تورم ناشی از آرتروز از طعم دلنشین آن نیز لذت برید.

2 تا 3 بار در طول روز می‌توانید این دمنوش را میل کنید.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین و ترکیبات دیگری چون آهن، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین C، فسفات، فلانوئید و آلکالوئید است. به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی تخم‌های شنبلیله، این گیاه معمولا برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز و نقرس مصرف می‌شود. به روش‌های مختلفی می‌توان تخم‌های شنبلیله را برای درمان آرتروز مصرف کرد.

طریقه مصرف:

ماساژ با روغن خردل

ماساژ با روغن خردل تاثیر به‌سزایی در تسکین درد  و التهاب ناشی از آرتروز دارد. این روغن کاملا طبیعی و گیاهی بوده و موجب تحریک و یا بهبود جریان خون می‌شود.

خروج از نسخه موبایل