اقتصادی

۴۱ زیبای خفته ایرانی در خلیج فارس

در خلیج فارس حدود 95 جزیره وجود دارد که بیش از 40 جزیره در جغرافیای ایران وجود دارد. بیشتر این جزایر زیستگاه گونه های جانوری ، جزایر موروثی و غیرمسکونی است و جزایر ایران زیرساخت های گردشگری دارند.

به گزارش گزارشگر یک ، خلیج فارس منطقه مشترک ایران ، بحرین ، کویت ، عمان ، قطر و عربستان سعودی است. بیشتر این کشورها به ایران تعلق دارند. بحرین ، یک جزیره در خلیج فارس ، دارای هفت جزیره دیگر است. 9 جزیره دیگر در کویت 5 جزیره عمان ، 7 قطر ، 11 عربستان و 16 کشور امارات است. البته بر سر مالکیت جزایر ابوموسی ، تنب ، زاکو و آریانا بین ایران و امارات اختلافاتی وجود دارد ، اما اسناد و موافقت نامه های تاریخی ثابت می کند که ایران مالکیت این جزایر را اثبات می کند.

خلیج فارس ، هرمز ، ابوموسی ، جزایر بزرگ و کوچک تنب ، هندورابی ، لاوان ، هنگام ، ناز ، لارک ، سیری ، جزایر بزرگ و کوچک فارور ، پارسی ، نگین ، خارک ، خارکو ، شیف ، مینو ، خور موسی ، دارا ، صدرا ، تهمادون ، آریانا ، زارکوه ، شیدور ، عباسک ، ام الکرم ، نخیلو ، گرم ، بونه ، آرامگاه کاپیتان ، سه دندان ، مطاف ، میر مهنا ، ام سیلا ، شیخ کارامه ، چراغی ، مرغی سایر جزایر ایران خلیج فارس هستند

نیمی از این جزیره مسکونی است و برخی از آنها دارای امکانات نظامی و نفتی هستند. بیشتر جزایر خالی از سکنه به زیستگاه حیوانات تبدیل شده اند. دسترسی به بیشتر این جزایر دشوار است ، در برخی موارد غیرممکن است ، و گاهی اوقات نیاز به اجازه از استاندار ، محیط زیست ، منابع طبیعی و سایر سازمان ها دارد.

جزیره لاوان ، یکی از پایگاه های نفتی ایران / عکس: شانا

حمل و نقل مسافر بین بیشتر جزایر خلیج فارس با قایق های ماهیگیری انجام می شود ، در حالی که اتوبوس های دریایی و کشتی ها فقط در تعداد محدودی از جزایر از جمله کیش ، قشم ، هرمز و خارک در دسترس هستند. به عنوان مثال ، شما نمی توانید از جزیره کیش به قشم سفر کنید و باید به بندر هرمزگان برگردید و از آنجا به قشم یا هرمز برگردید. برای سفر به جزیره هنگام که نزدیک به جزیره قشم است ، باید به قشم بروید و از آنجا با یک قایق ماهیگیری به جزیره هنگام بروید.

برای گشت و گذار در جزیره ابوموسی می توان از هواپیماهای کوچک استفاده کرد که قرار بود بعد از زمان محمود احمدی نژاد به یک منطقه توریستی تبدیل شود ، اما موفق نشد. می توانید اجازه ورود به ابوموسی را بگیرید. پروازهای متناوب از تهران و بندرعباس به جزایر هارک و سیری انجام می شود ، اما این دو جزیره به همراه لبان محل سکوهای نفتی هستند و از مراکز مهم صادرات نفت هستند ، بنابراین گردشگران و مسافران نمی توانند به این جزیره سفر کنند. و این جزایر بندرت در دسترس گردشگران است.

جزیره کیش

از این 41 جزیره ، فقط کیش و تا حدی قشم آماده گشت و گذار هستند. جزایر هنگام و هرمز که برای جابجایی مسافران نیز مورد استفاده قرار می گیرند ، علی رغم داشتن محل اقامت اساسی ، ضعیف ترین خدمات گردشگری را به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی ارائه می دهند. از طرف دیگر ، فضای ناآماده برخی از جزایر به دلیل محدودیت های نظامی که محدودیت هایی را برای جابجایی و عکاسی از گردشگران ایجاد می کند ، سفر را بسیار دشوار کرده است.

مرکز تحقیقات خلیج فارس (موسسه مطالعات استراتژیک ژئوپلیتیک ، تاریخ و جغرافیای خلیج فارس) با انتقاد از کمبود امکانات و خدمات ، به ویژه در جزایر مسکونی فارس ، از وضعیت جزایر خلیج فارس انتقاد می کند. رونق خلیج فارس ، گردشگری ، تجارت و ثروت. جزایر کشورهای عربی تأکید کردند: جزیره ایران مانند الماس است که می تواند عنصری از رونق تولید ، ثروت و تجارت ، جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه صنعت گردشگری باشد. اما امروز آنها از سو mis مدیریت رنج می برند.

به طور کلی ، این گزارش می گوید که ساکنان خلیج فارس با بسیاری از مسائل اقتصادی ، آموزشی ، فرهنگی ، رفاهی و بهداشتی روبرو هستند. ساکنان برخی از این جزایر ، با وجود ایجاد پایگاه های نفتی و دریایی ، سرشار از بیکاری و فقر هستند و از ابتدایی ترین امکانات خود محروم هستند و مشاغل برخی از جزایر به ماهیگیری محدود می شود.

جزیره خارگ (خارگ)

مرکز مطالعات خلیج فارس خاطرنشان می کند که فقط اندازه جزیره قشم در ایران بزرگتر از 22 کشور مستقل در جهان است. ایران باید 2665 میلیارد دلار هزینه كند تا فقط یك جزیره انسان ساز قشم مانند (بدون ویژگی های طبیعی) در خلیج فارس بسازد.

این اتاق فکر برای غلبه بر توسعه و وضعیت نامطلوب رفاهی جزایر خلیج فارس ، پیشنهادها و برنامه های موجود و واقع گرایانه ای را آماده کرده است.

اساسی ترین نیاز ساکنان جزیره آب آشامیدنی و برق است. بدون وجود آب آشامیدنی سالم ، پروژه های عمرانی و رفاهی نمی توانند موفق شوند. امروز ، جزیره آبادان در کوشستان ، پس از هشت سال جنگ و ویرانی توسط جنگ ، متأسفانه هنوز فاقد آب آشامیدنی کافی و ساخت و ساز و رفاه کافی است.

کمک به ماهیگیران جزیره و تأمین امکانات زندگی برای آنها ، تنها منبع درآمد ماهیگیری و میگو است. برای این منظور ، شرکت Fisheries Co. ، Ltd. باید نتایج تلاش خود را هر روز خریداری کرده و به صورت روزانه یا ماهانه آن را پرداخت کند. ایجاد یک مرکز بهداشتی بسته بندی شده برای استاندارد کردن ماهیگیری دریایی می تواند به فروش آن کمک کند و همچنین به عنوان پلی برای صادرات به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس عمل کند.

ساختن انبار یخچال برای محافظت از غذاهای دریایی ماهیگیران جزیره می تواند مقرون به صرفه باشد. زیرا ماهیگیران ماهی های خود را در یخچال نگهداری می كنند كه این امر راه بسته بندی و صادرات به مناطق دیگر را باز می كند.

اشتغال یکی از عوامل اساسی در ایجاد رفاه اجتماعی در این جزیره است. ساخت کارخانه بسته بندی و تبرید محلی یکی از پیشنهادات ایجاد اشتغال در این جزیره است. اقدامات دیگر با هدف استخدام نیروهای بومی در منطقه شامل ساخت کشتی های کوچک و تعمیر قایق های ماهیگیری است.

موقعیت جزیره را تخمین بزنید و یک اسکله مناسب برای آن مکان ایجاد کنید. ساخت اسکله های چوبی جامد مناسب برای توقف ماهیگیران و کشتی ها و ساخت بنادر تجاری و سوخت گیری برای کشتی های عظیم.

ساخت یک منطقه ویژه گردشگری در این جزیره. بسیاری از گردشگران تمایل دارند که به راحتی به جزایر موجود در دریا سفر کنند که گران نیستند. سفرهای گردشگری به جزایری مانند کیش و قشم با برنامه ریزی مناسب و ایجاد پارک های دریایی ، سواحل ، هتل ها و متل ها ، فضاهای توریستی با ورودی های مناسب ، زندگی و شکوفایی جزیره ، گردش سرمایه تقریباً هزینه بر است. می توان آن را به حرکت درآورد.

گردشگری دریایی یکی از مهمترین زیرشاخه های صنعت گردشگری است که در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر ، بخش خصوصی می خواهد در جزایر خلیج فارس برای ارتقا promote گردشگری در منطقه سرمایه گذاری کند. با این وجود علی رغم اینکه کشورمان از سواحل زیبایی در شمال و جنوب برخوردار است ، اما کمبود امکانات و امکانات لازم برای گردشگری ، حمل و نقل دریایی و مجتمع های تفریحی دریایی در این ساحل دریایی باعث شده است که گردشگران داخلی و خارجی درخواست استفاده کنند. سفر دریایی بدون جواب. ایجاد تورهای گشت و گذار در دریا برای اسکی ، غواصی و موارد دیگر در این جزیره می تواند رونق و شکوفایی منطقه را به همراه داشته باشد.

جزیره کور موسی

جزیره لارک

جزیره ابوموسی

جزیره مارو در نزدیکی لبان (سیدور)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا