۸۷۰ دانشجوی گلستانی در ۶ ماه دوم سال در اردوهای جهادی شرکت کردند

گزارشگر یک/گلستان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی سپاه نینوا گلستان گفت: طی ۶ ماه دوم سال جاری، ۸۷۰ دانشجوی گلستانی در قالب ۲۵ کاروان جهادی در اردوهای جهادی شرکت کردند.

جواد فرامرزی در گفتگو با خبرنگار گزارشگر یک اظهار کرد: طی ۶ ماه دوم سال تعداد ۸۷۰ نفر از دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر استان در قالب ۲۵ کاروان جهادی به روستاهای محروم و مناطق حاشیه‌ای شهرها  اعزام شده و به محرومان خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان جهادگر در سه حوزه بهداشت و درمان، عمرانی و آموزشی به یاری محرومان شتافتند، افزود: در حوزه بهداشت و درمان جهادگران به خدمات مامایی، دندانپزشکی، غربالگری و بهداشت محیط پرداختند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی ادامه داد: دانشجویان جهادگر در حوزه آموزشی با توجه به عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل بیماری کرونا کلاس‌های تقویتی و کمک درسی برگزار کردند و در کنار آن کلاس‌های هنری نظیر گلدوزی و خیاطی نیز در مناطق محروم دایر کردند.

فرامرزی کمک به زیباسازی و خدمات عمرانی در مدارس مناطق محروم را از دیگر فعالیت دانشجویان جهادگر عنوان کرد و افزود: دانشجویان علاقه‌مند به خدمت‌رسانی در حوزه عمرانی علاوه بر بهبود وضعیت مدارس با ساخت سرویس‌های بهداشتی، دیوارچینی منازل محرومان و همچنین کمک به خدمات آبرسانی در مناطق محروم به کمک نیازمندان رفتند.

وی به اردوی سه روزه ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان در اسفندماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در آخرین اقدام جهادگران دانشجو، اردو جهادی درمانی، فرهنگی و آموزشی به مدت سه روز در روستای «وحدت اسلامی» آق قلا با حضور بیش از ۱۰۰ نفر دانشجو، پزشک و دندانپزشک با هدف تحقق عدالت اجتماعی و آشنایی دانشجویان با فرهنگ جهادی برگزار و به بیش از ۷۰۰ نفر از مردم روستا خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل