6 بیماری که به لطف واکسن ها تقریباً فراموش کرده اید

ایمن سازی از کودک شما در برابر این 14 بیماری که زمانی در ایالات متحده رایج بود محافظت می کند. خواص گل پونه

  1. فلج اطفال (Polio)

فلج اطفال یک بیماری عفونی فلج کننده و بالقوه کشنده است که توسط ویروس فلج اطفال ایجاد می شود. این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و می تواند به مغز و نخاع فرد مبتلا حمله کند و باعث فلج شود. فلج اطفال در ایالات متحده با واکسیناسیون از بین رفت و استفاده مداوم از واکسن فلج اطفال این کشور را عاری از فلج اطفال نگه داشته است. اما فلج اطفال هنوز در برخی از کشورهای دیگر یک تهدید است. اطمینان از واکسینه شدن نوزادان و کودکان بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت فلج اطفال است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما با واکسن فلج اطفال محافظت می شود.

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما چهار دوز از واکسن فلج اطفال (که IPV نیز نامیده می شود) دریافت کند. کودک شما در هر یک از سنین زیر به یک دوز نیاز دارد: 1-2 ماهگی، 4 ماهگی، 12-23 ماهگی و 4-6 سالگی.

  1. کزاز (Tetanus)

کزاز باعث سفتی دردناک عضلات و قفل شدن فک می شود و می تواند کشنده باشد. والدین معمولاً هر بار که ما خود را روی چیزی فلزی می‌خریدیم، می‌تراشیم، می‌کوبیم یا تکه تکه می‌کنیم، درباره کزاز به بچه‌ها هشدار می‌دهند. امروزه واکسن کزاز بخشی از یک واکسن مبارزه با بیماری به نام DTaP است که محافظت در برابر کزاز، دیفتری و سیاه سرفه (سیاه سرفه) را فراهم می کند.

 

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما پنج دوز از واکسن DTaP را برای بهترین محافظت دریافت کند. کودک شما در هر یک از سنین زیر به یک دوز نیاز دارد: 1-2 ماهگی، 4 ماهگی، 6 ماهگی، 12-23 ماهگی و 4-6 سالگی.

  1. آنفولانزا (The Flu (Influenza))

آنفولانزا یک بیماری تنفسی است که توسط ویروس آنفولانزا ایجاد می شود که بینی، گلو و ریه ها را درگیر می کند. آنفولانزا بر اساس سیستم ایمنی، سن و سلامت افراد می تواند متفاوت باشد. آیا می دانستید آنفولانزا برای کودکان در هر سنی می تواند خطرناک باشد؟ علائم آنفولانزا در کودکان می تواند شامل سرفه، تب، درد، خستگی، استفراغ و اسهال باشد. هر سال در ایالات متحده، در غیر این صورت کودکان سالم در بیمارستان بستری می شوند یا بر اثر عوارض آنفولانزا جان خود را از دست می دهند. CDC تخمین می زند که از سال 2010، بستری شدن در بیمارستان های مرتبط با آنفولانزا در میان کودکان کمتر از 5 سال از 7000 تا 26000 در ایالات متحده متغیر بوده است.

این مهم است که بدانید کودکان کمتر از 6 ماه بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا در بیمارستان هستند، اما برای دریافت واکسن آنفولانزا بسیار کوچک هستند. بهترین راه برای محافظت از نوزادان در برابر آنفولانزا این است که مادر در دوران بارداری واکسن آنفولانزا بزند و تمام مراقبان و نزدیکان نوزاد واکسینه شوند. هر فرد ۶ ماهه و بالاتر هر سال نیاز به واکسن آنفولانزا دارد.

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما از سن 6 ماهگی هر سال واکسن آنفولانزا را دریافت کند. کودکان زیر 9 سال که برای اولین بار واکسینه می شوند به دو نوبت واکسن آنفولانزا به فاصله حداقل 28 روز نیاز دارند.

  1. هپاتیت B (Hepatitis B)

آیا می دانستید که سالانه بیش از 780000 نفر در سراسر جهان بر اثر عوارض هپاتیت B جان خود را از دست می دهند؟ هپاتیت B از طریق خون یا سایر مایعات بدن پخش می شود. این به ویژه برای نوزادان خطرناک است، زیرا ویروس هپاتیت B می تواند در طول تولد از مادر آلوده به کودک منتقل شود. از هر 10 نوزادی که از مادرشان به آن مبتلا می شوند، 9 نفر به طور مزمن مبتلا می شوند، به همین دلیل است که نوزادان باید اولین دوز واکسن هپاتیت B را بلافاصله پس از تولد دریافت کنند. همه زنان باردار باید آزمایش شوند و همه نوزادان باید واکسینه شوند.

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما سه دوز واکسن هپاتیت B را برای بهترین محافظت دریافت کند. به طور معمول، کودک شما در هر یک از سنین زیر به یک دوز نیاز دارد: اندکی پس از تولد، 1-2 ماهگی و 6 ماهگی.

  1. هپاتیت A (Hepatitis A)

واکسن هپاتیت A در سال 1995 ساخته شد و از آن زمان به بعد تعداد موارد ابتلا را در ایالات متحده به طور چشمگیری کاهش داده است. هپاتیت A یک بیماری مسری کبدی است و از طریق تماس فرد به فرد یا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود. واکسیناسیون علیه هپاتیت A یک راه خوب برای کمک به کودک شما بدون هپاتیت A و سالم ماندن است!

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما دو دوز واکسن هپاتیت A را دریافت کند. کودک شما در هر یک از سنین زیر به یک دوز نیاز دارد: 12 تا 23 ماهگی و 6 ماه پس از آخرین دوز.

  1. سرخجه (Rubella)

سرخجه از طریق سرفه و عطسه منتقل می شود. به ویژه برای یک زن باردار و کودک در حال رشد او خطرناک است. اگر یک زن باردار واکسینه نشده به سرخجه مبتلا شود، ممکن است سقط جنین داشته باشد یا نوزادش بلافاصله پس از تولد بمیرد. همچنین، او می تواند این بیماری را به کودک در حال رشد خود منتقل کند که می تواند به نقایص مادرزادی جدی مبتلا شود. مطمئن شوید که شما و فرزندتان در برابر سرخجه با واکسیناسیون طبق برنامه در امان هستید. درمان آبریزش بینی

پزشکان توصیه می کنند که کودک شما دو واکسن واکسن MMR را تزریق کند. کودک شما باید یک دوز در هر یک از سنین زیر دریافت کند: 12-23 ماهگی و 4-6 سالگی.

خروج از نسخه موبایل