دستگاه تصفیه آب ۸ مرحله ای بهتره یا 7 مرحله ای

چالش خرید اینترنتی تصفیه آب که حل شود نوبت به مرحله انتخاب نوع و تعدا مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه اب میرسد . اگر شما هم هنوز نمیدانید فرق دستگاه های 7 مرحله ای با 8 مرحله ای در چیست و اینکه اصلا کدام دستگاه را بهتر است تهیه کنیم در پایان این مطلب به راحتی می توانید تصمیم خود را برای خرید تصفیه آب مناسب نهایی کنید.

کدام دستگاه تصفیه اب مناسب است؟

خرید تصفیه اب مناسب  میبایست متناسب با نیاز ، بودجه و منطقه ای که در آن زندگی می کند باشد. اینکه بخواهیم در میان دستگاه های تصفیه اب کدام را انتخاب کنیم کاملا به خودمان بستگی دارد اما اگر فکر می کنیم که خرید تصفیه اب با تعداد فیلتراسیون محدود(کمتر از 6 ) مشکل آلودگی آب را حل نمیکند بهتر است ریسک ان را نپذیریم. مشاوران و کارشناسان مراکزی چون فراب کالا با پاسخگویی به سوالات شما و نیز سنجی میتوانند شما را برای یک خرید تصفیه اب مناسب راهنمایی کنند.

 مراحل فیلتراسیون دستگاه های تصفیه اب خانگی

خرید تصفیه آب  به یک نیاز ضروری برای هر خانواده ای تبدیل شده است. دستگاه‌های تصفیه آب تضمین می‌کنند که آب آشامیدنی سالم و تمیز در صورت نیاز دریافت می‌کنید تا از بیماری‌های منتقله از طریق آب دور بمانید. انواع مختلفی از فرآیندهای تصفیه آب مانند تصفیه آب اسمز معکوس (RO)، فیلتراسیون اولترا (UF) و ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش (UV) وجود دارد.

 بسته به کیفیت آب باید یک سیستم تصفیه آب را انتخاب کنید. اگرچه در صورت بروز مشکل می توانیم به راحتی با متخصصان خدمات فراب کالا در تماس باشیم، اما دانستن نحوه عملکرد این سیستم ها همیشه مفید است.

فارغ از نوع برند خرید تصفیه اب اسمز معکوس بهترین نوع از د ستگاه های تصفیه اب خانگی ب شمار می رود که روند تصفیه آب آن  شامل مراحل زیر است :

فیلتر شماره یک

اولین فیلتر از جنس پروپرلین بوده و در ابتدای کار رنگ سفیدی دارد .  این فیلتر به منظور جداسازی زنگ آهن و رسوبات و مواد درشتی است که همراه آب هستند تعبیه شده است.  در این مرحله معمولا مواد بزرگتر از 5 میکرون از آب حذف می شوند عمر مفید این فیلتر پس از گذشت حدود 6 ماه تمام شده و به رنگ قهوه ای در می و نیازکند تعویض است.

فیلتر شماره دو

این فیلتر از جنس کربن فعال است که معمولا این کربن ها گیاهی هستند.چرا که استفاده از کرین های صنعتی باعث بروز بیماری خواهند شد. رنگ  سفید این فیلتر ربطی به زمان تعویض آن ندارد. فیلتر کربن فعال ،  با کربن فعالی که دارد با مواد سمی واکنش داده به ان ها میچسبد و آب را پاکسازی میکند. عمر مفید این فیلتر نیز 6 ماه است .

فیلتر شماره سه

این فیلتر  از جنس فلیترمرحله اول بوده با این تفاوت که ذرات بزرگتر از یک میکرون را از آب حذف می کند . عمر مفید این فیلتر نیز حدود 6 ما است .

فیلتر شماره چهار

فیلتر اسمز معکوس اساس کار تصفیه اب های خانگی بوده و در دستگاه های تصفیه آب به فیلتر ممبران معروف است . این فیلتر با به کار گیری روش اسمز معکوس باعث می شود تنها مولکول های آب خالص از غشای نیمه تراوا رد  شده و آنچه در  خروجی این فیلتر برای ورود به مرحله بعد داریم یک آب با خلوص بسیار بالا باشد. فیلتر ممبران دارای عمر مفید حدود یک تا دو سال است که  این زمان بسته به کیفیت  آب منطقه  متغییر است.

فیلتر شماره پنج دستگاه تصفیه آب

فیلتر پست کربن است . فیلتر پست کرین که از جنس کربن فعال است و مانند فیلتر مرحله دوم و با همان مکانیزم آنچه الودگی تا این مرحله در آب باقی مانده باشد را از آب حذف می ­کند . این فیلتر نیز طول عمر مفیدی بین 7 ماه تا یکسال دارد.

فیلتر ششم

وقتی آب از مراحل فیلتراسیون رد میشود املاح و مواد معدنی مفیدی که در آب وجود دارند از بین می رود  فیلتر مرحله ششم که به مینرال معروف است در این مرحله املاح و مواد معدنی مفید را به آب اضافه میکند. عمر مفید این فیلتر بسته به کیفیت اب منطقه و مقدار آبی که از فیلتر عبور میکند تا حدود 18 ماه متغییر است.

تا این مرحله ، فیلتراسیون برای هر دو مدل دستگاه یکسان است از این به بعد فیلتر های مرحله 7 و 8 را داریم که یکی از  این فیلتر ها قابلیت افزودن مواد معدنی مفید با غلظت مناسب را در آب داشته  و فیلتر دیگر با استفاده از لامپ های UV  موجودات بسیار ریز زنده موجود در آب را از بین میبرد. برخی از فیلتر هایی که در مراحل 7 و یا 8 نصب میشوند به اب خاصیت قلیایی و ضد سرطانی میدهند که این خاصیت طرفداران خاص خودش را دارد.

خرید تصفیه آب 7 یا 8 فیلتره؟

 اینکه شما بخواهید یکی یا هردو این فیلتر ها را به دستگاه تصفیه آب خود اضافه کنید کاملا به نظر شما بستگی دارد. قطعا تفاوت نیاز ها ف بودجه ف شاریط نگهداری و از همه مهم تر میزان آلودگی موجود در آب یک منطقه می تواند در افزودن این فیلتر ها به هنگام خرید تصفیه اب خانگی دخیل باشد.

 اما خوب است بدانید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای به اندازه مطلوب میتواند آلودگی های موجود در آب را بر طرف نماید بنابراین اگر هزینه برایتان یک گزینه مهم است نیازی به خرید تصفیه اب با مراحل بالاتر نخواهید داشت. چرا که علاوه بر هزینه اولیه ای که برای خریدتصفیه آب با تعداد مراحل فیلتراسیون بالاتر می پردازید در دراز مدت برای تعمیر و تعویض فیلتر های تصفیه اب باید هزینه بیشتری پرداخت کیند.

کلام آخر خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب از فراب کالا

خرید تصفیه آب خانگی 7 یا 8 مرحله ای بسته به نیاز و نظر مشتری دارد. اما به اگر تنها به دنبال ییک آب آشامیدنی پاکیزه هستید پیشنهاد میشود از دستگاه های تصفیه اب 7 مرحله ای و یا حتی 6 مرحله ای استفاده کرده و خود را درگیر هزینه اضافی نکیند. البته لازم به ذکر است که هرچه تعداد مراحل فیلتراسیون تصفیه اب بیشتر باشد کیفیت اب بیشتر خواهد بود و شما با خرید تصفیه آب 8 فیلتره از مزایایی چون خاصیت قلیایی بودن وضد سرطانی آب و هم چنین اطمینان ازعاری بودن آب از وجود هر نوع میگروب و موجد زنده در آب بهره مند شوید.

منبع: https://farabkala.com

خروج از نسخه موبایل