لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

کدوم بهتره بخرم لپ تاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ؟

اما هنوز هنگام بحث در مورد اینکه تلویزیون یا مانیتور کدام برای بازی کردن و گیمینگ بهتر است باید فاکتور های دیگری هم در نظر گرفت. فروشگاه اینترنتی اعتبارکالا در انتخاب و خرید آنلاینِ کالای دیجیتال (لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت، قطعات کامپیوتری و…) به شما کمک خواهد کرد. ما با تولید و ارائه‌ی محتوای کاربردی، سرگرم‌کننده و بی‌طرف، فرایند خرید را آگاهانه‌تر می‌کنیم تا شما تجربه‌ی خوشی از خرید آنلاین کالای دیجیتال داشته باشید.

می‌توانید با سر زدن به شبکه‌ها اجتماعی ما یا عضویت در خبرنامه از تخفیف‌‌ها، جدیدترین محصولات و آخرین اخبار تکنولوژی باخبر شوید. حافظه SSD یا HDD؟ چرا هر دو نه؟ برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه معمولا با یک حافظه HDD معمولا ۱ ترابایتی عرضه می‌شوند؛

اما اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ یک SSD کوچک هم دارد که به عنوان درایو راه‌اندازی عمل می‌کند. مجموعه‌ای خوب از کلیدهای ماکرو قابل برنامه‌ریزی به شما این امکان را می‌دهد تا متداول‌ترین کارهایی که به بازی انجام می‌دهید را برنامه‌ریزی کنید. معمولا یک نرم‌افزار سفارشی توسط سازنده لپ‌تاپ برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به ویژه در مدل‌های سطح بالا، از فناوری‌هایی پشتیبانی می‌کنند که نمایشگر را با کارت‌های گرافیک همگام‌سازی می‌کنند تا باعث از بین رفتن لگ و سایه در نمایشگر دستگاه شوند. به ندرت ممکن است نمایشگری با این وضوح پیدا کنید؛

اما اگر چنین اتفاقی افتاد، بهتر است که از خرید آن صرف نظر کنید. نمایشگرهای ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ یا 4K، گزینه استانداردی برای اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند؛ اما باز هم لازم است برخی از تنظیمات را کم کنید؛ به خصوص اگر ray tracing را فعال کنید.

ویژگی های لپ تاپ های گیمینگ

سری قبلی GTX دارای عناوینی مانند GTX 1060 و GTX 1070 است که بر اساس معماری پاسکال ساخته شده اند. برخلاف کنسول‌ها که تنها یک ابزار برای بازی را در اختیار شما قرار می‌دهند، تنوع ابزارهایی که می‌توانید به یک سیستم گیمینگ متصل کرده و با آن‌ها بازی کنید بسیار زیاد است.

اگر با سیستم‌های گیمینگ بازی می‌کنید می‌توانید با کلیدهای موس و کی‌برد، کنسول‌های بازی بی‌سیم و سیم‌دار و انواع مختلفی از وسایل مختلف بازی کرده و تجربیات بی‌نظیری کسب کنید. لپ ‌تاپ‌ها از جمله مهمترین وسایل گیمینگ محسوب می‌شوند که در رقابت با کامپیوتر‌های گیمینگ بوده و هستند. اینکه کدام یک از این دو را برای بازی انتخاب کنید تا اندازه زیادی به بودجه، کارایی مورد نظر و شرایط شما بستگی دارد.

ویژگی این ماشین صفحه کلید ۶۸ بیتی و داشتن باتری از جنس کادمیوم نیکل بود. پرینتر ماتریس نقطه‌ای ۲۴ ستون به نام ترجمه گر BASIC و ۱۶KB از RAM همگی نقش مهم در این روند دارند. صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچ این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۴K UHD بوده و صددرصد گستره رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد تا تصاویر را با جزئیات و وضوح رنگی بسیار بالا در برابر چشمان شما قرار دهد.

سیستم خنک‌کنندگی هوشمند ROG در این لپ‌تاپ به بهترین شکل از حرارت بالای قطعات اصلی می‌کاهد و با بهره‌مندی از سیستم Active Aerodynamic این امکان را به شما می‌دهد که برای افزایش میزان هوای ورودی به دستگاه و تهویه بهتر دریچه قرار گرفته در بالای کیبورد را باز کنید. گیمرها نیز از این قائده مستثنی نیستند و با شرایط اقتصادی موجود نمی‌توانند به خواسته‌های خود برسند ولی با شرایط اقساطی برخی فروشگاه‌ها میتوانند به کامپیوتر گیمینگ خود برسند.

امکان انجام بازی‌های چندنفره

همانطور که گفتم لپ تاپ های گیمینگ قیمت بالایی دارند و ما نمیتوانیم در مدت های کوتاه آن را تعویض کنیم. پس باید لپ تاپی خریداری کنید که قابلیت ارتقا داشته باشد، یعنی ظرفیت افزایش حافظه داخلی و رم را داشته باشد. اکثر بازی ها با CPU معمولی نیز می توانند بازی را اجرا کند ولی برای بازی های سنگین با گرافیک بالا ما نیاز به یک GPU قدرتمند داریم.

برای انتخاب مناسب GPU می توانید از کارت گرافیک های شرکت Nvidia با کارت گرافیک های سری GTX و RTX و AMD با محصولات سری Radeon RX استفاده کنید. Xbox Series X کاملاً جدید قدرتمندترین و پر امکانات ترین کنسولی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است.

کمپانی Fairchild یک نوع سرگرمی برای کودکان را روانه بازار کرد و نام خود را Fairchild Video Entertainment System – VES در سال ۱۹۷۶ قرار داد. در ان زمان کنسول‌ها خانگی برای ثبت اطلاعات خود از نوعی وسیله مانند کارتریج استفاده می‌کردند که گویا بعد از مدتی این مخزن‌ها خالی می‌شد و نیاز بود که شارژ مجدد گردند (جوهری در داخل آن‌ها نبود بلکه باید حافظه آن‌ها خالی می‌شد).

در این سال اکثر کمپانی‌ها به دلیل استفاده از سیستم تراشه RCA کمپانی Fairchild ورشکسته شدند و تبدیل به محلی برای خرید و فروش کنسول‌های دست دوم شدند. تنها Atari و Magnavox به عنوان کنسول‌های خانگی ساخت و فروش خود را حفظ کردند.

لپ تاپ گیمینگ msi مدل GP75-10SDK Leopard با پردازنده‌ی نسل جدید اینتل، Core i H با فرکانس پردازنده‌ی 2.6 تا 5.0 گیگاهرتز و 12 مگابایت کش، یک لپ‌تاپ قدرتمند برای انجام بازی‌های متنوع روز دنیا است. رم این دستگاه 16 گیگابایت از نوع DDR4 بوده و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع NVMe دارد. جود این هارد سرعت بوت دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش داده است. تراشه GeForce GTX 1660TI GDDR6 با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی اطلاعات گرافیکی را پردازش کرده و قدرت بسیار بالایی دارد.

بدون شک پلی استیشن 5 انحصاری های بزرگی چون اسپایدرمن 2، GOD OF WAR 2، بازی Horizon Zero Dawn 2 و بسیاری دیگر خواهد داشت که هریک دارای گیم پلی بهبودیافته و گرافیکی پویا هستند. بنابراین در بحث بازی باکیفیت و انحصاری برجسته، بی شک پلی استیشن 5 موفق است و توانسته با این ویژگی مثبت طرفداران بسیار کسب کند. پی سی هم تا دلت بخواد انحصاری داره (که خیلیاشون واقعا عالی هستن) و حتی اگه کسی راضی نباشه میتونه انحصاری های مایکروسافت رو بازی کنه.

MSI نرم‌افزار Dragon Center خود را دارد که اخیرا طراحی جدیدی را شاهده بوده است. این نرم‌افزار نظارت بر سیستم، چندین پروفایل عملکردی، کنترل فن‌ها و سفارشی کردن نور پس‌زمینه کیبورد را در اختیار شما قرار می‌دهد. شارژدهی بالای 6 ساعته لپ تاپ گیمینگ ایسر ؛ مشخصه‌ای که در بیشتر لپ تاپ های گیمینگ به چشم نمی‌خورد ولی این لپ تاپ از آن مشخصه بسیار خوب برخوردار است. بررسی توان و شارژدهی باتری لپ تاپ علاوه براینکه در لپ تاپ های گیمینگ اهمیت دارد، باید در گوشی‌های گیمینگ هم مورد سنجش قرار گیرد.

بهترین لپ‌تاپ‌های پیشنهادی بر اساس قیمت دی

مایکروسافت و اپل محصولاتی دارند که از نظر قیمتی مشابه و حتی گرانتر از یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند هستند ولی جالب است بدانید که اپل و مایکروسافت هیچ لپ‌تاپ گیمینگی تولید نمی‌کنند. این شرکت نیز بخش مخصوص گیمینگ دارد و با نام Predator شناخته می‌شود و محصولاتی سطح بالا و قدرتمند و البته گران قیمت تولید می‌کند.

مدل‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح به آن‌ها Desktop Replacement می‌گویند. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودن آن‌ها حساب نکنید.

در این حالت فعالیت های سیستم عامل افزایش سرعت مناسبی خواهد داشت و می توانید بازی ها را بر روی HDD نصب کنید. توجه داشته باشید که پشتیبانی از اس اس دی های M.2 از نوع NVMe یک ویژگی مهم برای لپ تاپ های گیمینگ محسوب می شود. لپ تاپ های مناسب بازی از دسته لپ تاپ های پرطرفدار بازار هستند که با توجه صفحه نمایش با کیفیت و پردازنده گرافیکی قدرتمند برای خریداران توسط شرکت هایی مثلا ایسوس،لنوو، ایسر،اچ پی، اپلومایکروسافت به بازار عرضه می شوند.

حافظه یک ترابایتی این لپ تاپ با 8 گیگابایت رم به عملکرد پردازنده سرعت بیشتری می‌بخشد و به این ترتیب شما به عنوان یک گیمر مبتدی و یا حتی نیمه‌حرفه‌ای خواهید توانست، بازی‌هایی نسبتاً سنگین را با این لپ تاپ اجرا کنید. در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر لپ تاپ‌ها داشته باشید، می‌توانید به بخش مقالات مقایسه لپ تاپ بیلبیلک مراجعه نمایید. اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ به روز و جدید هستید و دغدغه مالی در خرید لپ تاپ ندارید، لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503QE بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

خرید دستگاه پرفراژ چک دستی و برقی

حتی اگر اهل بازی‌های کامپیوتری نیستید، ممکن است انتخاب یک لپ‌تاپ گیمینگ به سود شما باشد چراکه اغلب این لپ‌تاپ‌ها از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌های متوسط موجود در بازار برخوردارند. یک لپ تاپ گیمینگ از بهترین سخت‌افزارهای موجود در زمان ساخت بهره می‌برد و در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا از رده خارج شود و شما نیاز به یک لپ‌تاپ دیگر داشته باشید.

اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کامپیوتر مخصوص بازی نیست و از آنجایی که بسیار کار حرفه‌ای دیگری را هم می‌توانید با آن انجام دهید، طبیعی است که قدرت سخت افزاری بیشتری داشته باشد. همان‌طور که مطرح شد کنسول‌های بازی محدود هستند و توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند خیلی راحت بازی‌های‌شان را برای این کنسول‌ها بهینه کنند. به همین خاطر شما تا آخر آن نسل کنسول باز هم قادر به اجرای تمامی بازی‌ها بر روی کنسول خود هستید.

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که آن‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودنشان حساب نکنید.

لپ تاپ‌های مخصوص بازی بخش مهمی از سهم بازار لپ تاپ را برای تولید کنندگان به ارمغان آورده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها مدت‌هاست که طرفداران خاص خود را در بین کاربران لپ‌تاپ دارند و مخاطبانی فراتر از شیفتگان بازی‌های کامپیوتر دارند. یعنی تنها پردازنده یک سیستم کامپیوتری، تقریبا با یک کنسول کامل هم‌قیمت خواهد بود.

شاید ۳۰-۴۰$ بازی برای کسی که تو خود امریکا هست پول زیادی نباشه ولی وقتی دلار به تومان تبدیل میشه قیمت نجومی میره بالا و با دخل و خرج همه ایرانی ها نمیخوره ۱۲۰تومن برای بازی پول بدن. پی سی هم انحصاری های خودش رو داره و سبک اول شخص رو پی سی لذت بخش تره.

ناگفته نماند که کنسولا هم از قابلیت صرفأ بازی خارج شدن و سرگرمی های متنوعی رو ارائه میدن. تو Pc شما ازادی عمل داری و هر کاری میکنی ولی کنسول فقط برای گیم و یه سری کار جزیی هست. من خودم کامپیوتر دارم و میخوام همین چند روز اینده ارتقا بدمش ولی باز هم دو دل هستم.

ایسوس در این لپ تاپ گیمینگ، از پردازنده شرکت AMD سری Ryzen 9 برای افزایش قدرت عملکرد آن استفاده کرده است. ایسوس در کنار پردازنده قدرتمند AMD، لپ تاپ ROG Zephyrus G15 GA503QE را مجهز به حافظه مجزای 4 گیگابایتی کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti نموده تا به کاربر تجربه لذت بخشی از سرعت و عملکرد بازی‌ها القا کند.

از آنجا که پردازنده‌ی گرافیکی مهم‌ترین قسمت یک لپ‌تاپ گیمینگ است، بیایید اول پردازنده‌ی گرافیکی را انتخاب کنیم و با توجه به کارت گرافیک انتخاب شده به لپ تاپ‌های گیمینگ مناسب برسیم. در حال حاضر معقول ترین انتخاب پردازنده‌های گرافیکی GEFORCE GTX1050 و GEFORCE GTX1050Ti هستند که GEFORCE GTX1050Ti عملکرد بهتری دارد.

همان طور که گفته شد این کارت گرافیک به خوبی از عهده‌ی اجرای جدیدترین بازی‌های کامپیوتری بر می‌آید. پس از جستجو در بین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار سه مدل لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس که از محبوب‌ترین تولید کننده‌های لپ‌تاپ گیمینگ است را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر سه لپ‌تاپ از کارت گرافیک GEFORCE GTX1050Ti بهره برده‌اند.

اما در کامپیوتر به این شکل نیست و شما برای تجربه بازی‌های آنلاین رایگان نیازی به هیچ اکانتی ندارید و به‌معنای واقعی می‌توانید بازی‌ها را به صورت آنلاین تجربه کنید. البته در سال‌های اخیر شاهد رویکردهای متفاوتی از شرکت‌های تولیدکننده بازی بودیم.

برای مثال مایکروسافت با معرفی سرویس Game Pass به کاربران ویندوز هم اجازه داد که بازی‌های انحصاری کنسول اکس‌باکس را روی ویندوز هم تجربه کنند. همچنین سونی هم بین یک تا دو سال پس از عرضه‌ی برخی از بازی‌های انحصاری خود، به‌صورت رسمی نسخه‌ی ویندوز بازی‌هایش را هم عرضه کرد. از همین رو در بخش تنوع بازی، بازی‌های کامپیوتری وضعیت بهتری دارند.

بررسی تبلت هواوی میت پد 10 4 ؛ همه کاره برای خانواده

با این حال، انتظار می‌رود که طیف جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی مجزای AMD نیز اواخر امسال برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شود. تو مقاله فوق العاده عالی مقایسه لپ تاپ های گیمینگ تون با آیتم های مهم تو خرید لپ تاهای گیمینگ آشنا شدم . خوشحالیم مقایسه لپ تاپ های گیمینگ مورد پسند شما بوده و تونستید ازش استفاده کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بخش لپ‌تاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود. بیشتر گیمرها می‌دانند که پی‌سی‌های بزرگ عموما از دستگاه‌های کوچک‌تر و فشرده‌تر، سریع‌تر هستند.

متاسفانه لپ تاپ ROG Strix G15 Advantage Edition فاقد وب‌کم است و هرچند صفحه نمایش خوبی دارد اما نسبتا کم‌نور است. به هر حال اگر به دنبال یکی از بهترین لپ تاپ های تماما ای‌ام‌دی گیمینگ با مقدار زیادی نور RGB می‌گردید، این لپ‌تاپ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. Umpcsاین نوع از لپ‌تاپ‌ها دارای اندازه کوچکی هستند و در نتیجه قابلیت جابجایی راحت تری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

پس از ایجاد اتصال اکنون می توانید به سرعت جریان بین دو دستگاه را شروع کنید. پس از این فرآیند شما باید کارت ضبط ویدئو را با استفاده از پورت USB به لپ تاپ خود متصل نمایید. با یک مجموعه نصب کارت های ویدیویی ایجاد می شوند و برنامه به عنوان پای برای تنظیم و نصب کارآمد است.

در این مقاله ما چندین روش را توضیح می دهیم که به شما در ایجاد اتصال برای استفاده از صفحه نمایش لپ تاپ به عنوان مانیتور برای PS5 کمک می کند. لازم به ذکر است که به دلیل محدودیت حافظه داخلی،در برخی از مواقع به احتمال زیاد نیاز به خرید کارت جداگانه microSD برای این کنسول خواهید داشت.لیست بازی هایی که در این کنسول پشتیبانی می شود شامل Legend of Zelda ، Pikachu و سایر Pokemon ، میکی موس، Super Mario است.

البته همیشه برنده را نباید صرفا از روی تعداد بازی‌ها مشخص کرد، بلکه کیفیت آن‌ها هم اهمیت دارد. اما به صورت کلی تعداد بازی‌هایی که برای کامپیوتر و سیستم‌عامل‌های کامپیوتری مانند ویندوز ساخته شده‌اند بسیار بیشتر تعداد بازی‌های کنسولی هستند.

از طرف دیگر مارکت‌ها یا همان فروشگاه‌های بیشتری را هم می‌توانید برای نصب بازی بر روی ویندوز در دسترس داشته باشید. در پلی استیشن شما مجبور به استفاده از فروشگاه اختصاصی پلی استیشن هستید. در اکس‌باکس هم تنها از استور مایکروسافت می‌توانید بازی‌ها را خریداری، دانلود و نصب کنید.

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید. برای این منظور باید به گزینه System Software Update بروید که در دسته تنظیمات موجود است. از این مرحله شما قادر هستید نرم افزار را به صورت دستی به روز کنید.

برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ عمر باتری بیشتری دارند؛ اما اغلب آن‌ها نمایشگر خوبی ندارند و قطعا شما نمی‌خواهید بازی‌ها را روی یک نمایشگر تاریک، کم‌نور یا نامناسب اجرا کنید. در این تست تلاش شده است تا سخت افزارهایی هم رده و مشابه یکدگیر انتخاب شوند.

در آزمون‌های فوق، سیستم دسکتاپ به طور متوسط تا 10 درصد سریع‌تر از لپ تاپ گیمینگ ظاهر شده و این در حالی است که قیمت آن بین 15 تا 18 درصد بیشتر بود. بطور خلاصه، این بازی‌های مدنظر شما هستند که سخت افزار مورد نیاز شما برای بازی کردن را تعیین می‌کنند و می‌توانند به شما در انتخاب میان پی‌سی و لپ‌تاپ برای بازی کمک کنند.

گیمرهایی که بازی‌های سنگین و با افکت‌های فراوان را در نظر داشته باشند قطعا خرید مدل‌های پی‌سی قدرتمند را ترجیح خواهند داد اما بازی‌هایی که گرافیک سبک‌تری دارند روی هر دوی این گزینه‌ها به راحتی قابل استفاده خواهند بود. به طور طبیعی، مشخصات هر رایانه ای که می خواهید بخرید یا اسمبل کنید، فقط با بودجه شما محدود است ، اما ما می توانیم برخی از مؤلفه های اصلی را که قابل مقایسه با آنچه PS5 ارائه می دهد، تجزیه کنیم.

شاید مهم‌ترین بخش مقایسه کنسول بازی با کامپیوتر که همه‌ی معادلات را به‌هم بزند، به این بخش بستگی دارد. شما به‌هیچ عنوان نمی‌توانید با قیمت مشابه کنسول (یعنی در بیشترین حالت 499 دلار) یک تجربه‌ی مشابه با کامپیوتر داشته باشید. برای اجرای بازی‌ها با کیفیتی مشابه شاید تا دو برابر این هزینه را باید برای سیستم گیمینگ خود درنظر بگیرید، زیرا همان‌طور که بارها مطرح شد کامپیوتر صرفا برای بازی نیست و شما باید قطعات دیگری را هم برای بستن یک پکیج کامل برای اجرای کارهای مختلف تهیه کنید.

در مقایسه کنسول بازی و کامپیوتر شخصی باید به یک نکته‌ی دیگر هم اشاره کنیم که به تجربه‌ی بازی کردن بر می‌گردد. از آنجایی که کنسول‌های بازی صرفا برای بازی کردن ساخته شده‌اند، شما حس و حال بهتری در هنگام بازی کردن با آن‌ها خواهید داشت.

خروج از نسخه موبایل