کاشت مو در مردان – تاثیرات، نحوه انجام و محدودیت های آن

دلایل ریزش مو در آقایان

هر انسانی به طور تقریبی حدود 50 الی 100 تار موی خود را در طی روز از دست می‌دهد و این تعداد معمولا قابل توجه نیست، زیرا موهای جدید در همان زمان شروع به رشد می‌کنند. ریزش موی دائمی‌زمانی رخ می‌دهد که موهای جدیدی جایگزین موهای ریخته شما نشوند. تا امروز دلایل مختلفی برای ریزش مو در مردان مطرح شده و متعاقبا متدهایی مانند کاشت مو، مزوتراپی و … نیز برای درمان آن در نظر گرفته می‌شود. قبل از اینکه شرایط کاشت موی آقایان را از نظر بگذرانیم لازم است که ابتدا با علل ریزش مو در آن‌ها آشنا شویم؛ از جمله دلایل ریزش مو در آقایان که نیاز به کاشت مو ریش و سبیل در آنان می گردد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الگوی طاسی در مردان چیست ؟

طاسی با الگوی مردانه به ریزش مویی گفته می‌شود که در پوست سر مردان ایجاد می‌شود و موجب عقب رفتن خط موی آن‌ها می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سطح هورمون‌ها در طول زندگی یک مرد (به خصوص با افزایش سنشان) تغییر کند. این نوع ریزش مو که به صورت کچلی خطی (در ناحیه رویش مو) یا طاسی دایره‌ای در بالای سر شروع می‌شود، می‌تواند طی سال‌ها باعث نازک شدن و ریزش مو شود. شاید شما عقیده داشته باشید که برای این مشکل نیازی به درمان ندارید، با این حال گزینه‌های درمانی وجود دارد. به عنوان مثال پیوند مو یکی از راهکارای پرطرفدار است که بسیاری از مردان را به سمت خود می‌کشد. مدل کاشت مو مردانه می‌تواند تا حد زیادی از میزان طاسی سر بکاهد و ظاهری جوانتر را به متقاضیان هدیه بدهد.

درمان الگوی طاسی  در مردان

تاثیر مو در زیبایی مردان بر هیچکس پوشیده نیست و داشتن موهایی پرتراکم موجب افزایش زیبایی ظاهری آن‌ها می‌شود. در این راستا مردان به منظور بازگرداندن حجم مو به سر خود از متدهای خانگی و یا پزشکی استفاده می‌کنند که در ادامه به بهترین و موثرترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کاشت مو برای آقایان در چه مواردی استفاده می شود؟

طاسی با الگوی مردانه (MPB) اکثر آقایان را در برهه‌ای از زندگی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد و برخی را دچار کم پشتی مو و برخی را دچار طاسی می‌کند. از بین این تعداد از مردان، گروهی به ایمپلنت مو روی می‌آورند تا موهای از دست رفته خود را مجددا به دست بیاورند. در حالت کلی عمل کاشت مو در مردان می‌تواند با توجه به اهداف مختلفی انجام شود و می‌تواند مشکلات ذکر شده را به طور شگفت انگیزی برطرف نماید.

کافی است تا با یک پزشک متخصص صحبت کنید تا به راحتی شما را در مورد عمل پیوند مو مردان راهنمایی کند و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. عمل کاشت مو در مردان در مواردی می‌تواند کاربرد دیگر داشته باشد و به منظور ترمیم و یا پوشاندن زخم و اسکار به کار گرفته شود. کاشت طبیعی مو در ناحیه مورد نظر به راحتی می‌تواند باعث پوشاندن اسکار و زخم شده و اعتماد به نفس را به فرد بازگرداند. همچنین در برخی موارد کچلی و طاسی و ریزش مو می‌تواند دلایل ژنتیکی یا ارثی داشته باشد که باز هم عمل زیبایی پیوند مو موثر واقع خواهد شد.

بهترین روش کاشت مو در مردان

کاشت مو در مردان یک عمل جراحی است که طی آن موها از ناحیه‌ای از سر که هنوز رشد سالم دارد برداشته می‌شوند و به قسمتی از پوست سر که رشد موی کمی دارد یا بدون مو باقی مانده است، پیوند زده می‌شود. برای پیوند موی موفق، باید موهای سالم کافی برای “قرض گرفتن یا استخراج کردن” روی سر خود داشته باشید؛ بدیهی است که اگر ناحیه طاسی بزرگتر از ناحیه پوشیده از مو باشد، احتمالاً ایمپلنت مو راه حل مناسبی برای درمان طاسی سر نیست. برای تعیین بهترین روش کاشت مو در مردان بهتر است آشنایی جزئی با هر یک از آن‌ها کسب کنیم.  رایج‌ترین این متدها عبارت هستند از:

کاشت مو به روش FUT

 طی این روش یک نوار کم ضخامت و نسبتا بزرگ به صورت بیضوی از ناحیه اهدا کننده (غالبا در پشت سر) برداشته می شود که باعث باقی ماندن یک نوار نازک سفید بر روی سر می‌گردد که البته با رشد موهای اطراف اسکار، در آینده پوشیده خواهد شد. هزینه کمتری نسبت به روش‌های مشابه مخصوصا روش FUE دارد، اما مزیتش این است که نیازی به تراشیدن موی سر ندارد.

کاشت مو FIT

 به این متد FUE نیز گفته می‌شود که روشی استاندارد و پیشرفته است و پس از پایان، جای هیچ زخمی باقی نمی‌گذارد زیرا نیازی به بخیه زدن ندارد. پزشکان با استفاده از FUE هر بار یک فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده سر فرد (معمولا از ناحیه پشت سر) خارج کرده و سپس گرافت‌ها را به مناطق کم پشت یا طاس سر پیوند زده می‌زنند. این روش به صورت سرپایی طی 1 جلسه چند ساعته انجام می‌گیرد و طی آن حدود 800 الی 1000 واحد فولیکول مو در یک جلسه استخراج و پیوند زده می‌شود.

کاشت مو SUT

 به طور کلی کاشت مو به روش SUT همانند متد FUE است و تنها تفاوتشان در این است که این روش توسط یک دستگاه اتوماتیک و قلمی شکل اقدام به استخراج و پیوند حدود 3500 الی 10000 فولیکول مو می‌‌نماید. تعداد گرافت ذکر شده به منظور رفع کچلی‌های گسترده سر بسیار کاربردی می‌باشد.

کاشت مو میکروگرافت

طی پیوند مو به روش میکروگرافت که از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کاشت مو است، پزشک از یک هولدینگ برقی به منظور استخراج فولیکول‌های مو از منطقه بانک مو استفاده می‌کند. غالبا برای انجام این روش ناحیه پشت سر را به عنوان بانک مو انتخاب می‌نمایند. روش میکروگرافت نسخه نیمه خودکاری است که از متد FUE پیروی می‌نماید و از فناوری متعلق به Venus Treatments بهره می‌برد. طی این روش فولیکول‌های مو توسط یک ابزار مخصوص که دارای قدرت مکش است از پوست سر خارج می‌شوند و به این ترتیب جراح نیازی به ایجاد برش در منطقه طاسی برای کاشت فولیکول‌های جدید مو ندارد.

همان طور که گفته شد تمامی روش‌های مذکور دارای یکسری نکات مثبت و منفی هستند که تصمیم‌گیری باید با توجه به شرایط و انتظارات بیمار با مشورت پزشک متخصص انجام شود. اما در حالت کلی کاشت مو FUE و کاشت مو به روش میکروگرافت را می‌توان در لیست بهترین روش کاشت مو در مردان قرار داد. زیرا مردان با توجه به موقعیت و شرایط کاری که دارند نمی‌توانند دوره نقاهت طولانی و ایجاد عوارض جانبی نظیر اسکار و زخم را تحمل کنند؛ و این دو روش دقیقا چیزی هستند که مردان بدون کمتری اذیتی می‌توانند به ظاهر زیبا و مورد نظر خود برسند.

برگرفته از: ورا کلینیک در استانبول

خروج از نسخه موبایل