هزینه شستشوی نمای ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

مزایای شستشوی نما و انواع آن

کفسابی یکی از مزایای مهم نماشویی ترمیم سنگ نمای ساختمان است که ترک خورده ویا در طول سالها از بین رفته است. یکی از عمده مشکلاتی که در صورت به تعویق انداختن نماشویی دوره ای رخ می دهد. ریزش سنگ های نما و از بین رفتن کیفیت ان است زیرا الودگی هوا. جرم و وجود الاینده ها باعث میشود تا سنگ ها شکننده شده و با گذر زمان هزینه ترمیم افزایش یابد. در این ویدیو با شستشوی نما بدون داربست بصورت کامل آشنا خواهید شد!

انواع نماشویی ( شستشو نما ) و روند کار

به طور کلی نماشویی با دستگاه سندبلاست (واتر سندبلاست) ،واتر جت  و… انجام میشود. و افراد با توجه  به وضعیت ساختمان از روش های زیر برای نماشویی ساختمان استفاده می کنند:

لازم به ذکر است که نماشویی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست زیرا علاوه بر حساسیت کار، تجربه و احتیاط لازمه کار است. افرادی که عملیات نماشویی را انجام می دهند باید دارای تخصص باشند. در روش های که ذکر شد،استفاده از داربست امنیت بالاتری نسبت به دو روش فوق دارد زیرا علاوه بر تکیه گاهی که داربست ایجاد می کند. یک کمربند محافظ نیز به کار گرفته می شود تا تعادل به وسیله کمربند حفظ شود.

روش های نماشویی

در نماشویی سه روش به کار گرفته میشود که به اختصار توضیح خواهیم داد:

در روش اول شست شو با اب انجام میشود زیرا جرم و کثیفی زیادی وجود ندارد و با استفاده از اب، نما زیبایی خود را به دست می اورد.

در روش بعدی استفاده از اب و سیلیس است که لکه ها و جرم های سخت را با ان شست شو می کنند. روش سوم که کارایی ان برای از بین بردن ماسه شسته و تمیزی گرانیت و برخی از سنگ ها می باشد. در ان از اسید استفاده میشود و در اصطلاح به ان اسیدشویی می گویند.

هزینه و قیمت شستشو نما ساختمان

تعرفه و قیمت شستشوی نما به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش به چند مورد از ان اشاره می کنیم. البته لازم به ذکر است که برای تعیین دقیق قیمت نیاز به حضور در محل می باشد. اولین مسئله که در این بحث مطرح است موضوع ارتفاع می باشد به گونه ای که باید مشخص گردد. که برای شستشو نما نیاز به داربست است یا نیز می توان عملیات نماشویی را انجام داد. و یا اینکه ارتفاع ساختمان در چه میزانی است که این موارد در بحث قیمت گذاری شست شوی نما موثر است. یکی از مهمترین مواردی که در تعرفه و قیمت نماشویی موثر است .

بحث سنگ مصرفی در نمای ساختمان است که متناسب با ان قیمت نماشویی ساختمان تعیین میشود. و با حضور در محل و بررسی ان و مواد مورد نیاز برای شست وشوی نما پروژه مربوطه با توافق طرفین شروع میشود. وجود اب و همچنین برق سه فاز در ساختمانی که قرار است نماشویی انجام شود حائز اهمیت می باشد.

 قیمت نماشویی ساختمان

بحث دیگری که در قیمت نماشویی تاثیر زیادی دارد بحث میزان کثیفی و عمر سنگ است که این مورد نیز در تعیین قیمت شست شوی نما بررسی شده و کارفرما با تایید موارد ذکر شده موافقت خود را اعلام می کند. یکی از مواردی که باید در موضوع قیمت شستشوی نما به ان اشاره کنیم بحث ترمیم سنگ نما می باشد که تاثیر به سزایی در امر هزینه و تعرفه شست شوی نمای ساختمان دارد و در صورت تایید کارفرما می توان سنگ هایی که در گذر زمان از بین رفته اند. یا کیفیت خود را از دست داده اند را کاملا ترمیم کرد.

اما نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که شست و شوی نما و پیچ روپلاک کردن سنگ نما یک امر ضروری به حساب می اید و قیمتی که برای نماشویی و پیچ رولپلاک تعیین می شود بسیار به صرفه و مناسب است و پس از پایان کار علاوه بر اطمینان از محکم شدن سنگ نما. به وسیله نماشویی ذو تمیزی بی نظیر نما به وسیله شست شو با مواد و دستگاه مخصوص خواهید دید که هزینه نماشویی که پرداخت کرده اید بسیار موثر بوده است.

نماشویی و سطوح با واترجت، واتر سندبلاست

یکی از روشهای مرسوم برای نماشویی شستشوی نما و سطوح با واترجت، واتر سندبلاست است نمای ساختمان به علت قرار گرفتن در معرض بارندگی ،باد،آلودگی هوا و … کثیف می شود و از لحاظ بصری تاثیر منفی روی بینندگان (شهروندان) می گذارد. که در ذیل به روش های مختلف نماشویی جهت پاکسازی نما و … می پردازیم .

انواع دستگاه واتر جت : کارواش نما

 خدمات کفسابی و کفسابی پارکینگ راپل نماشویی:

شستشو نما بصورت دستی ( نماشویی با طناب ) مخصوص شستن نماها و شستن سطوح صیغلی و درخشان مانند نماهای فریم لس ( شیشه ای ) ،نمای کرتین وال ،نمای کامپوزیت ،نمای اچ پی ال و … که به وسیله محلول آب و سرکه صنعتی ،الکل و مواد اسیدی و قلیایی به فراخور سطوح مربوطه و با T مخصوص و دستمال نانو یا پنبه ای صورت می پذیرد .

نماشویی ساختمان با روش های نوین

نماشویی ساختمان به مجموعه اقدامات برای نظافت نما و لایهبرداری از روی نما گفته می شود. حتی گاهی بعد از اتمام ساختمان، چهره ساختمان به علت وجود لکه های ناشی از سیمان و ملات زیبا به نظر نمی رسد، که خدمات نماشویی ساختمان در این مرحله باید انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. نماشویی ساختمان یک کار لوکس نیست و برای اکثر ساختمان ها با نمای شیشه، کامپوزیت، سنگ و غیره انجام می شود.در خدمات نماشویی ساختمان، انواع نماشویی با طناب (نماشوییبا راپل) و نماشویی بدون داربست، شستشوی نما با واترجت براساس شرایط ساختمان و قیمت نماشویی ساختمان ارائه می شوند

. نماشویی نمای شیشه ای از جمله مواردی است که هر چند سال یکبار باید انجامشود. اما کدام شرکت نماشویی خدمات بهتری ارائه میدهد؟ نماشویی ساختمان را به کدام شرکت بسپاریم و هزینه نماشوییساختمان چقدر است؟ اینها از جمله سوالاتی هستند که به کرات در این زمینه مطرح می شوند که در ادامه به تمام این موارد پاسخ می دهیم. همچنین در ادامه توضیحاتی در ارتباط با نظافت انواع نما و قیمت نماشویی ساختمان خواهیم پرداخت.

نماشویی انواع نماهای ساختمانی چگونه انجام می شود؟

نماشویی نمای آجری

نمای آجری بر خلافنمای شیشه و کامپوزیت شفافیت ندارد. متاسفانه نمای آجری مقاومت کمتری درمقابل گرما و سرما دارد و بر اثر رخنه مواد اسیدی در آنها، خیلی زود دچار ترک هایریزی می شوند. شاید این ترک ها به راحتی قابل دیدن نباشند، اما در حالت کلی بانفوذ آلودگی در آنها نمای ساختمان تیره به نظر می رسد و باید به شستشوی نمای آجری پرداخت.

نما شویی ساختمان رامی توان با مواد مختلفی مانند پودر، آب و مواد اسیدی انجام داد که قیمت نماشویی ساختمان را تغییر می دهد. اما آیا از عواقب نماشوییآجر با مواد اسیدی باخبرید؟ بهترین راه شستن نمای آجری با واترجت وسیلیس یا واتر سند بلاست است که کمترین آسیبی به بافت نما وارد نمی کند و در عینحال تمام آلودگی ها را از بین می برد.

شستشوی نمای سنگی ساختمان

نماشویی سنگ که از پر درخواست ترینموارد شستشوی نما است، که در کل به 2 دسته تقسیم می شوند. نماشوییسنگ نما گرانیت، سنگ براق و صیقلی و نماشویی سنگ غیر صیقلی یاتراولین. این خدمات توسط دستگاه واترجت انجام می شود. در صورتوجود لکه های روغنی و جرم زیاد در نمای ساختمان سنگی تراولین، به وسیله دستگاهواترجت آلودگی ها از بین نخواهد رفت و باید از روش واتر سندبلاست استفاده نمود.

نماشویی ساختمان سنگی در واقع با سه روش قابل انجاماست. شستشوی نمای سنگی با آب، شستن نمای سنگی با موادشیمیایی و شستشوی نما سنگی با مواد سایشی. بهترین راهنماشویی ساختمان با استفاده از واتر جت و مواد شیمیایی بسیار ملایم استتا کمترین آسیبی به نمای سنگی وارد نشود.

نماشویی نمای شیشه

نماشویی شیشه درساختمانهایی که از نمای یکدست شیشه ای برخوردارند، انجام می شود. نماشویی ساختمان شیشه ای معمولا به وسیله آب و تی انجام می شود.در نماشویی شیشه به علت ظرافت و حساسیت شیشه در بناهای شیشه ای نباید ازدستگاههایی مانند واترجت استفاده نمود.

نماشویی نمای کامپوزیت

معمولا ساختمانهای اداری در مرکز شهر که بسیار پر تردد و شلوغ هستند نمای کامپوزیت دارند. این نمایکامپوزیت یا نمای آلومینیومی مقاومت بالایی دارند ولی متاسفانه آلودگی را نشان میدهند. در صورت عدم نماشویی کامپوزیت در طولانی مدت، جرم و آلودگی بهداخل بافت نما نفوذ می کند به طوری که با نماشویی از بین نمی رود و دوبارهباید رنگ آمیزی شود.

انواع روش های شستن نمای ساختمان

نظافت نمایساختمان با روش های مختلفی انجام می شود. انتخاب روش شستن نمای ساختمان به موارد متعددی بستگی دارد. مواردی مانند جنس نما، ارتفاع نما،ایرادات نما و میزان کهنگی نما در انتخاب روش نظافت نمای بیرونیساختمان تاثیر دارد. در ادامه انواع روش های نماشویی ساختمان میپردازیم.

نماشویی باداربست

نماشویی با داربست یکی از روش های قدیمی و سنتی است کهفضای بیشتری اشغال می کند و به مراتب از امنیت کمتری برایافراد نماشور برخوردار است. در ساختمان هایی که دارای برآمدگی ها یاپیشانی باشند از شستشوی نما با داربست استفاده می شود. کیفیت و دقتنماشویی در این مدل بیشتر است و قیمت نماشویی ساختمان نیز بالاتر می شود.

یکی دیگر از روش هایپرکاربرد نماشویی با طناب است. در شستشوی نمای ساختمان بدونداربست، روش کار به این صورت است که فرد یا افرادی با استفاده از طنابی که دربالای ساختمان بسته و کاملا محکم شده، نماشویی با طناب را انجام میدهند. طناب مورد استفاده در این روش با طناب های معمولی کاملا تفاوت دارد وبسیار با دوام و مقاوم تر است. نماشویی ساختمان با راپل بایدتوسط راپل کار ماهر و با رعایت تمام نکات ایمنی انجام شود.

شستشوی نمای ساختمان با دستگاه واترجت

مرسوم ترینروش، نماشویی با واترجت است. برای نماشویی با طناب از واترجتبرای از بین بردن گرد وغبار نما استفاده می‌شود، این روش برای شستشوی نمای سیمانیو سنگی بسیار رایج است. البته بسته به نوع نما، ممکن است از وسایل دیگری نیز درکنار واتر جت استفاده نمود. به طور مثال در نماشویی کامپوزیت ازاسفنج و تی لاستیکی هم استفاده می‌شود.

شستشوی نما باسندبلاست

شستشوی نما باسندبلاست روشی نوین در حوزه نماشویی ساختمان است. در مواردی که میزان آلودگیسطح نما بسیار زیاد است و با دستگاه واتر جت نمی توان تمام آلودگی ها را از بینبرد، اقدام به نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست می کنند.

نماشویی ساختمان با آب و سیلیس

اگر ساختمان دارایجرم های سخت و لکه های قدیمی باشد بهتر است این روش انتخاب شود تا آثار به جایمانده از آلاینده ها به خوبی بر طرف شود. سیلیس ۲ دهم با آب و هوا ترکیب شده و بادستگاه واترجت روی نما پاشش می شود. فشار زیاد واترجت و سیلیس موجب از بین بردنلکه های سخت و جرم های قدیمی روی نما می شود. شستشوی نمای ساختمان آجر سهسانتی با سیلیس بهترین راه برای از بین بردن تیرگی های نمای ساختمان است.

اسید شویی نمای ساختمان

با این روش می توانتمیزی و جلای بسیاری از سنگ های ساختمانی را بهبود بخشید. اسید شویی در تغییر ظاهرنما و حفظ زیبایی آن بسیار موثر است و از این رو در ساختمان هایی که بسیار کثیفهستند استفاده می شود. کار با اسید برای افرادی که در این زمینه تجربه ای ندارندبسیار خطرناک است. تیم حرفه ای نماشویی مدرن ساب متخصص در شستشوی نمایساختمان با واترجت، سیلیس و اسیدهای شوینده است.

نماشویی ساختمان با نانو

در ساختمانهایی که امکان شستشو نما کامپوزیت با واترجت نمی باشد. نماشویی با مواد نانو پیشنهاد می شود. مواد نانو شوینده های خود تمیز شونده هستند، این نوع مواد بدون آسیببه جنس کامپوزیت، هر گونه آلودگی را از روی سطح جدا می کند.

نماشویی ارزان آیا امکان پذیر است؟

پروسه نماشویی ساختمان باید با دقت فراوان و رعایت نکات ایمنی انجام شود تا نتیجه کار موثرباشد. نماشویی ارزان شعار بسیاری از شرکت های نماشویی ساختمان است. اما هیچ ارزانی تعجب آوری بی دلیل نیست. استفاده از موادشوینده نا مناسب و تجهیزات غیر استاندارد می توانند به نمای ساختمان آسیب برسانند.با کمک از شرکت نماشویی ساختمان مدرن ساب می توانید با مناسبترین قیمت شستشوی نمای ساختمان از این خدمات استفاده کنید.

قیمت نماشویی ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت نماشویی ساختمان به موارد متعددی بستگی دارد.براورد قیمت نماشویی ساختمان بر اساس جنس نما تعیین می شود.همچنین هزینه شستشوی ساختمان به ارتفاع ساختمان و میزانآلودگی سطح نیز وابسته می باشد. مورد بعدی روش نماشویی است که تاثیر بسیار زیادیبر قیمت نماشویی ساختمان دارد. به طور مثال قیمت نماشویی با طناب قطعا با قیمت نماشویی با داربست تفاوت دارد. همچنین در صورت استفاده ازمواد شوینده قوی به علت اینکه مراحل پاکسازی بیشتر می شود معمولا نرخ نماشوییساختمان بالاتر می رود.

مورد بعدی مساحت سطح مورد نظر است. طبعا هرچه مساحتنما بیشتر باشد قیمت نماشویی با طناب نیز افزایش پیدا می کند. بااستفاده از نماشویی مدرن ساب قبل از هر تصمیمی می توانید با متخصصین ما مشورتکنید و از قیمت نماشویی ساختمان و تعیین بهترین روش شستشو مطلعشوید و سپس انتخاب کنید.

داربست می تواندهزینه اضافی داشته باشد .کارشناسان با حضور در محل و دیدن نوع سنگهای به کار رفته در ساختمان نیز قیمت نماشویی ساختمان را محاسبه میکنند. مواد مورد نیاز برای نماشویی ساختمان که قبلا شرح داده شد کاملابه صورت توافقی انتخاب می شود که البته بر قیمت نماشویی با طناب تاثیرگذاراست. بدیهی است شستشوی نمای ساختمان با آب و یا اسیدشویی تفاوت قیمتبیشتری خواهند داشت. برخی از مهم ترین عوامل در تغییر قیمت نماشویی ساختمان عبارتند از:

قیمت نماشویی ساختمان های قدیمی با سایر موارد تفاوت دارد. کثیفی وآلودگی ساختمان های قدیمی بیش از ساختمان های جدید است و از طرفی عمر سنگ و شکستگیسنگ نما نیز در نظر گرفته می شود. در اکثر ساختمان های قدیمی نیاز به ترمیم است کههمراه با نماشویی با کارفرما توافق شود. برای انتخاب بهترین شیوه شستشوی نمایساختمان با ما تماس بگیرید. تیم حرفه ای نماشویی ساختمان با حضور در محل و مشاورهرایگان، راهنمایی لازم را برای انجام کار ارائه داده و قیمت نهایی را اعلام می کند

هزینه خدمات نماشویی تخصصی و حرفه ای

نماشویی ساختمان با واترجت و نماشویی ساختمان با طناب (نماشویی با راپل) از جمله رایج‌ ترین روش‌ های نماشویی است که مخصوصا در شهرهای بزرگ مورد استقبال قرار گرفته است. نمای ساختمان‌ ها به مرور زمان به دلیل آلودگی و تغییرات جوی آلوده و فرسوده می‌ شوند و به همین خاطر به تدریج زیبایی خود را از دست می‌ دهند. نماشویی ساختمان روشی است که در آن با استفاده از واترجت یا با طناب، نمای ساختمان درست مثل روز اول زیبا و تمیز می‌ شود.

کیفیت نماشویی اهمیت زیادی دارد و تخصص شرکت نماشویی می‌تواند نتیجه را به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر دهد. اینطور نیست که هر جا هزینه کمتری از مشتری بگیرد، لزوما صرفه بهتری داشته باشد. زیرا یک نماشویی بی کیفیت، نتیجه ای جز پشیمانی ندارد. شرکت های غیرمعتبر نماشویی نه تنها نمی توانند نمای ساختمان را به خوبی تمیز کنند، بلکه حتی ممکن است به سازه آن نیز آسیب وارد کنند. به همین خاطر نباید گول تعرفه های پایین برخی شرکت های غیرمعتبر را خورد. هزینه نماشویی هم ساختمان به عوامل متعددی وابسته است که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم.

چه خدماتی در نماشویی ساختمان ارائه می‌شود؟

از جمله مهمترین که در مجموعه اسپارد ارائه می شود، می‌ توان به این موارد اشاره کرد:

خروج از نسخه موبایل