ساخت جکوزی چقدر هزینه دارد؟

هزینه ساخت جکوزی در ویلا

ساخت یک جکوزی خانگی باعث مجلل شدن خانه شما خواهد شد؛ همچنین به شما این امکان را می دهد تا در آب گرم ریلکس کنید و به استراحت بپردازید. هزینه ساخت جکوزی خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله آنها می توان به اندازه جکوزی، مواد داخلی و خارجی، ویژگی ها و سفارشی سازی هایی که می توانید به جکوزی اضافه کنید اشاره کرد.

شما می توانید برای برآورد هزینه ساخت جکوزی در ویلا، از کارشناسان و پیمانکاران محلی کمک بگیرید. به صورت کلی قیمت ساخت جکوزی خانگی می تواند از جکوزی هایی که در اماکن عمومی ساخته می شوند بیشتر شود، چرا که افرادی که قصد ساخت جکوزی برای محیط منزل خود را دارند، ترجیح می دهند از بهترین مصالح برای ساخت جکوزی استفاده کنند.

عوامل موثر بر  خرید زیردوشی و هزینه ساخت جکوزی خانگی

نصب و یا ساخت یک جکوزی، نیازمند برنامه ریزی و آماده کردن مکان مورد نظر برای احداث جکوزی می باشد. در کنار تمامی این ها، ممکن است هنگام ساخت جکوزی، ایده های خلاقانه ای به ذهنتان برسد که می توانید آنها را در حین احداث جکوزی پیاده سازی کنید. به عنوان یک صاحب خانه، بهتر است قبل از شروع به ساخت جکوزی در ویلا یا خانه خود و خرید زیردوشی، به پارامترهایی که در هزینه ساخت جکوزی خانگی نقش دارند فکر کنید. در ادامه با برخی از این عوامل آشنا خواهیم شد.

بودجه شما چقدر است؟

اولین قدم برای ساخت یا نصب جکوزی، تعیین بودجه می باشد. جکوزی ها در اندازه ها و سطوح کیفی مختلفی تولید می شوند. اگر بودجه شما پایین تر است، می توانید برای ساخت جکوزی خانگی از متریال ارزان تر استفاده کنید یا از نصب برخی تجهیزات چشم پوشی نمایید.

چقدر فضا برای جکوزی در دسترس دارید؟

برای اجرا جکوزی، به اندازه حیاط خود و جایی که می خواهید جکوزی در آن قرار گیرد فکر کنید. زمانی که فضای مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید اندازه و شکل مناسبی برای جکوزی خود در نظر بگیرید.

آیا در حال حاضر استخر دارید؟

صاحبان خانه هایی که استخر دارند، در بسیاری از مواقع دوست دارند که جکوزی خود را در مجاورت استخر نصب کنند تا محوطه اطراف استخر کامل شود. در مقابل، برخی دیگر دوست دارند به طور همزمان به ساخت استخر و جکوزی بپردازند؛ در این موارد باید دقت کنید که بودجه کافی برای ساخت استخر در اختیار داشته باشید، اما اگر قصد ندارید که استخر بسازید و فقط یک جکوزی برای شما کافی است، می توانید طرح های مستقلی برای اجرا جکوزی خانگی در نظر بگیرید؛ همچنین می توانید با نصب جکوزی پیش ساخته، هزینه ساخت جکوزی خانگی را کمتر کنید.

چه متریالی را برای ساخت جکوزی ترجیح می دهید؟

انتخاب متریال مناسب می تواند در هزینه ساخت جکوزی خانگی تاثیر گذار باشد. برخی دوست دارند از سنگ های طبیعی یا پوسته آجری برای ساخت جکوزی خانگی خود استفاده کنند. همچنین محوطه سازی فضای اطراف جکوزی، از جمله پارامترهایی است که در هزینه ساخت جکوزی در ویلا تاثیر گذار خواهد بود.

آرتیا آکادمی با ، استخر و ویلا مدرن در کنار شما خواهد بود. این تیم با چندین سال تجربه در زمینه های ذکر شده، آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

فواید ساخت جکوزی

داشتن یک جکوزی در ویلا، می تواند رویای افراد زیادی باشد؛ همچنین استفاده از جکوزی مزایای زیادی دارد که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

مراحل ساخت جکوزی

مراحل ساخت جکوزی و استخر تا حدی به یکدیگر شباهت دارند به همین دلیل می توان به صورت همزمان اقدام به ساخت استخر و جکوزی کنید، اما نکاتی در مراحل ساخت جکوزی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

طراحی نقشه جکوزی

اولین مرحله در ساخت جکوزی خانگی، طراحی آن است. در نظر گرفتن طرحی مناسب، هم در و هم در ساخت جکوزی، جزء جدا ناپذیر کار می باشد. به صورت کلی، در طراحی جکوزی، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ برای مثال، فضایی که برای ساخت جکوزی در اختیار دارید، یکی از عواملی است که می تواند در نوع طراحی نقشه جکوزی تاثیر گذار باشد. به این نکته توجه کنید که هر چقدر طراحی جکوزی شما پیچیده تر باشد می تواند باعث افزایش هزینه ساخت جکوزی خانگی شود.

خاک برداری

گام بعدی برای ساخت جکوزی خانگی، خاکبرداری است که این مرحله نیز در ساخت استخر یکسان می باشد. در این بخش با توجه به ارتفاع استانداری که برای جکوزی در نظر گرفته شده، پیمانکاران اقدام به گودبرداری خواهند کرد. همچنین باید به این مسئله توجه کنید که عمدتآ جکوزی ها از شیب های ملایمی برخوردارند که هنگام گودبرداری باید به آن توجه شود.

بتن ریزی

در این مرحله بعد از اینکه فرایندهای آماده سازی جکوزی انجام شد، پیمانکاران اقدام به بتن ریزی در مکان مورد نظر می کنند. بتن ریزی جکوزی باید طوری باشد که تمامی حفره های داخل جکوزی پر شود و اصولا بعد از یک هفته از عملیات بتن ریزی، سایر کارها انجام خواهد گرفت.

آب بندی جکوزی

آخرین مرحله از ساخت جکوزی خانگی، عایق بندی جکوزی است. با توجه به اینکه جکوزی ها محیط های مرطوبی هستند، معمولا در معرض آسیب قرار خواهند گرفت؛ به همین دلیل استفاده از متریال مناسب برای آب بندی جکوزی، مهمترین کاری است که باید انجام دهید.

انواع تجهیزات جکوزی

تجهیزات جکوزی از ملزوماتی هستند که باید هنگام ساخت یا نصب جکوزی به آنها توجه کنید. در این بخش قصد داریم با انواع تجهیزات جکوزی ها آشنا شویم.

فیلتر تصفیه جکوزی

چه در استخر و چه در جکوزی، فیلترها یکی از مهمترین تجهیزاتی هستند که وظیفه تمیز نگه داشتن جکوزی را بر عهده دارند. فیلترها در انواع مختلفی وجود دارند که شما می توانید یکی از آنها را با توجه به اندازه جکوزی خود انتخاب نمایید.

پمپ جکوزی

یکی از تجهیزات ضروری در جکوزی ها، پمپ ها می باشند که برای جریان داشتن آب مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ ها قدرت بسیاری زیادی دارند که باعث می شوند سایر اجزا نیز به فعالیت خود ادامه دهند تا همه چیز در حالت عادی قرار بگیرد.

جت جکوزی

از جمله تجهیزات جکوزی که وظیفه بیرون راندن مخلوطی از آب و هوا را با فشار زیاد بر عهده دارد، جت های جکوزی می باشند. این جت ها که از دو قطعه اصلی پایه و سرِ جت تشکیل شده است، در انواع مختلف وجود دارند و  با سایز بندی گوناگون در بازار موجود می باشند.

هیتر جکوزی

هیتر جکوزی وظیفه گرم کردن آب درون جکوزی را بر عهده دارد؛ این هیترها انواع مختلفی دارند که نوع برقی آنها به دلیل کاربری ساده و حجم کمی که دارد، بیشتر از سایر هیترها مورد استفاده می باشند. یکی از نکاتی که در انتخاب هیتر جکوزی باید مورد توجه قرار گیرد، ابعاد جکوزی است، چرا که بر اساس ابعاد جکوزی شما هیتر انتخاب خواهد شد.

تجهیزات روشنایی جکوزی

روشنایی جکوزی و استفاده از نورپردازی های خلاقانه، از جمله کارهایی است که در زمان ساخت جکوزی مورد استفاده قرار میگیرند. این دسته از تجهیزات جکوزی که بیشتر جنبه زیبایی دارند بیشتر در جکوزی های خانگی مورد توجه می باشند.

برای کاهش هزینه ساخت جکوزی خانگی چه کنیم؟

به منظور کاهش قیمت ساخت جکوزی در ویلا، روش های متعددی وجود دارند که می توانید در ساخت و نگهداری جکوزی ها استفاده کنید؛ برای مثال، برای ساخت جکوزی خانگی، می توانید از متریال با کیفیت اما با قیمت کم استفاده نمایید؛ همچنین برای مجهز کردن جکوزی خود می توانید برخی از تجهیزات غیر ضروری را در نظر نگیرید یا برای تمیز کردن جکوزی خودتان وقت بگذارید. برای دریافت اطلاعات کلی از عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت جکوزی خانگی، می توانید با کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت کنید تا آنها روش هایی را برای کاهش هزینه های ساخت جکوزی در ویلا به شما پیشنهاد دهند

جهت اطمینان از ماندگاری و کارکرد درست مجموعه تاسیسات استخر، سونا یا جکوزی در دوره های منظم باید آن ها را تعمیر و سرویس کرد. عوامل و فعالیت های گسترده ای در برآورد هزینه ساخت استخر شنا و تعمیر آن تاثیرگذار هستند و همین مسئله باعث تنوع قیمت این خدمات نیز می شود. در ادامه عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر را بررسی می کنیم:

ابعاد استخر

ابعاد استخر در تعیین هزینه ساخت استخر خانگی بسیار تاثیرگذار است. ابعاد استخر عامل اصلی در تعیین خاک برداری فضای استخر، تعداد آرماتورها، حجم بتن و سیمان مصرفی، هزینه ی مصالح مورد استفاده در نما و دیواره ها و میزان مصرف آب استخر است.

لوله کشی و تاسیسات

 از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت و تعمیر استخر و سونا و جکوزی وضعیت لوله ها و تاسیسات است. مراقبت از لوله ها مانع بروز پوسیدگی و ترک جداره ی لوله ها و در نهایت افزایش عمر مفید آن ها می شود. علاوه بر آن برای برآورد هزینه ساخت استخر شنا و سرویس آن باید تجهیزاتی نظیر پمپ ها، فیلتر شیرهای وروردی و خروجی آب، بلوئر هوادهی استخر و اسکیمر یا دریچه ی توری جداسازی ذرات درشت ناخالصی آب را نیز در نظر گرفت.

مصالح مورد استفاده

استفاده از مصالحی نظیر سرامیک به جای رنگ، یا آجر به جای بتن و سیمان تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری محیط استخر و البته هزینه ساخت استخر خانگی دارند. برای مثال هزینه ساخت استخر بتنی به نسبت سایر مصالح بسیار به صرفه تر است. استفاده از بتن و سیمان یا رنگ آمیزی استخر این موقعیت را فراهم می آورد که در مواقع ضروری، تعمیرات جزئی را بدون کمک نیروی متخصص و هزینه ی کمتری به انجام برسانیم.

تجهیزات متفرقه

در برآورد هزینه ساخت استخر کشاورزی یا محاسبه هزینه ساخت استخر شنا سرپوشیده بهتر است تهیه و نگهداری از تجهیزات تفریحی نظیر نردبان، سکوی شیرجه و تخت ها، اسباب بازی ها و تجهیزات درمانی را هم در نظر داشت.

تغییر فصول و شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی شهر محل ساخت و قرار گرفتن استخر در فضای آزاد یا سرپوشیده، تغییر فصول (استفاده نکردن از استخر در فصول سرد و مراقبت های ضروری آن) و تاثیرات دما و رطوبت بر تجهیزات و سازه ی استخر از فاکتورهای مهم اثرگذار بر هزینه ساخت استخر باغ یا هزینه ساخت استخر خانگی کوچک است.

نمای استخر

رنگ آمیزی مجدد یا کاشی کاری دیواره های داخلی استخر که طیف گسترده ای از رنگ و طرح های متنوع برای سلیقه و شرایط محیطی متفاوت محل استخر دارند یا حتی استفاده از شیشه برای نما بخشی به استخر، تاثیر چشمگیری بر هزینه ساخت استخر دارد. هزینه ساخت استخر شیشه ای نسبت به سایر مصالح بسیار بیشتر است.

تست عوامل شیمیایی آب استخر

در تعیین هزینه ساخت استخر ارزان آزمایش و اندازه گیری پارامترهای شیمیایی آب استخر با توجه به تاثیر آب بر محیط و مصالح، از اولویت های ضروری است. PH آب برای استخر های شنای خانگی حدود 2.7 تعیین شده است. تنظیم PH آب نه فقط برای محافظت از مصالح و دیواره های استخر که برای حفظ بهداشت آب استخر و سلامت پوست و چشم شناگران نیز بسیار مهم است.

به منظور مراقبت از استخر و تاسیسات آن و همچنین سلامت شناگران، دمای آب استخر نباید کمتر از 22 و بیشتر از 28 درجه ی سانتی گراد باشد و دمای محیط باید 2 تا 3 درجه بیشتر از دمای آب تنظیم شود و ذرات معلق و مواد کلوئیدی آب باید به حداقل برسند.

رسوب زدایی از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت و تعمیر استخر و سونا و جکوزی است که به دو روش شامل استفاده از تجهیزات حرفه ای و امواج رادیواکتیو یا استفاده از مواد شیمیایی می شود. امواج رادیواکتیو شاید باعث افزایش قیمت ساخت استخر شوند، ولی از روش های سبز و بهینه به شمار می رود. اما برای دست یابی به هزینه ساخت استخر ارزان می توان با مواد شیمیایی رسوبات را به حداقل رساند.

برای کاهش قیمت جکوزی خانگی ارزان چه کنیم؟

به منظور کاهش قیمت ساخت استخر و قیمت سونا و جکوزی خانگی و نگهداری از آن ها با هزینه ی ارزان تر روش های بسیار ساده ای نظیر اندازه گیری و پاک سازی عوامل میکروبی موجود در آب استخر نظیر باکتری ها و جلبک ها به طور منظم و دوه ای توصیه می شوند و برای پاکسازی ارزان تر آب استخر استفاده از روش های گند زدایی با کلر و ید بسیار پر کاربرد است. البته در نظر داشته باشید که کنترل جهت تابش نور خورشید، دمای آب و محیط و استفاده از تمام نقاط استخر در کاهش رشد جلبک ها و کاهش هزینه های تعمیر و سرویس تاثیر بسیاری دارد که منجر به کاهش نهایی برآورد هزینه ساخت استخر شنا می شود.

برای آگاهی از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت و تعمیر استخر و سونا و جکوزی می توان با متخصصین این امر مشورت کرد و قراردادهای دوره ای تنظیم کرد تا در هر فصل در محل حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند، اما انجام یک سری نکات و مراقبت ها در کاهش هزینه ساخت استخر خانگی سر پوشیده و هزینه تعمیر و افزایش عمر آن

منبع گروه صنعتی فرس

خروج از نسخه موبایل