چگونه پشتیبان سایت شویم ؟ | نکات کاربردی
۱. مشاوره تخصصی وردپرس
بعد از اینکه تجربه خوبی در راه اندازی و مدیریت چند وب سایت بدست آوردی و به شرطی که مشتریان از شما راضی باشند، میتوانی بابت مشاوره به افراد جدید و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان هزینه دریافت کنی و از درآمد آن لذت ببری.
۲. پاکسازی سایتهای ویروسی
حدود ۴۰ درصد کل سایتهای دنیا با وردپرس طراحی می شوند، پس بهترین هدف برای هکرها بوده و بابت همین تعداد خیلی زیادی از سایتهای وردپرس روزانه هک میشوند. به همین خاطر نیاز دارند از کدهای مخرب هکر پاکسازی شوند و اگر تو بتوانی این کار را در کنار خدمات سئو سایت در اصفهان انجام دهی، قطعاً درآمد مناسبی خواهی داشت.
۳. سرویس افزایش سرعت سایت
گوگل سایتهایی که کند هستند و بالای ۳ ثانیه بارگزاری و نمایش داده می شوند را به رتبه های پایین تر در نتایج خود می آورد چون می خواهد کاربر خود را راضی نگه دارد. طی آماری که شرکت آمازون بدست آورده، کاربران بین ۵ تا ۷ ثانیه تصمیم می گیرند از سایت شما استفاده کنند یا استفاده نکنند، که اگر سایت با سرعت پایین نمایش داده شود به سرعت از آن سایت خارج شده و سایت دیگری را باز می کنند. پس این نیاز به ، بسیار پر تقاضا شده و می توان بخوبی از این مهارت کسب درآمد کرد.
۴. افزونه نویسی وردپرس
در ایران سایتهای زیادی طراحی شده اند که هر چه بیشتر رشد کنند، بیشتر به (پلاگین نویسی وردپرس) نیاز پیدا می کنند و درآمدهای خیلی خوبی می توان از این دست سایتها داشت چون مثل سایتهای تازه کار نبوده و می دانند که برای توسعه سایتشان باید هزینه کنند.
۵. راه اندازی سرویس امنیتی برای سایتها
همانطور که در بخشهای قبلی گفتم به دلیل محبوبیت وردپرس، هکرها ترجیح می دهند که سایتهای وردپرسی که فراگیرتر هستند را هک کنند و طبق تجربه من خیلی از سایتها اصلاً بحث امنیت را جدی نگرفته و بابت همین مورد به راحتی هک می شوند، پس نیاز دارند به فردی که سرویس امنیت را به آنها ارائه دهد. تو میتوانی در کنارش سایتهای تخصصیتری را طراحی کنی که این موضوع تو را از ۹۰٪ افرادی که در این حوزه فعالند متمایز میکند . واقعیت این است که تعداد ” پشتیبانهای سایت ” در برابر نیازی که این بازار دارد واقعاً کم هستند و این در حالیست که اگر سایتهایی مانند جابینجا و … را چک کنی، خیلی زود متوجه میشوی که تعداد آگهیهای استخدام پشتیبان سایت هر روز داره بیشتر و بیشتر میشود.
پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت به چند دسته متفاوت با توجه به نوع وبسایت تقسیم می شود، که می توان به پشتیبانی وب سایت شرکتی، پشتیبانی وب سایت فروشگاهی، پشتیبانی وب سایت محتوایی و پشتیبانی وب سایت شخصی اشاره کرد. که هر کدام از وبسایت ها با توجه به ویژگی ها و نوع وب سایت می تواند برخی از موارد و وظایف پشتیبان متفاوت باشد که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.
برای آنکه بدانیم چگونه پشتیبان شویم و یک سایت شرکتی را در نظر داشته باشیم، ابتدا لازم است بدانید که پشتیبانی وب سایت شرکتی پیچیدگی کمتری در برابر وب سایت های فروشگاهی و یا خدماتی دارند و موارد مختلفی از جمله رفع مشکلات وب سایت، به روز رسانی محتوا، پیگیری جهت رفع مشکلات احتمالی هنگام نمایش محتوا و غیره که با توجه به هدف و زمینه کاری هر شرکتی پشتیبانی وبسایت شرکت نیز متفاوت می باشد.
پشتیبانی وب سایت فروشگاهی و هزینه سئو سایت اصفهان به مواردی همچون پشتیبانی فنی، مدیریت محصولات و کالاهای موجود در وب سایت، بررسی قیمت های محصولات، به روز بودن محصولات فروشگاه و مواردی از این دسته را شامل می شود. برای پشتیبانی یک سایت، لازم است این نکته را حتماً بدانید که در پشتیبانی وبسایت محتوایی یکی از موارد بسیار مهم تولید محتوای قوی است که برای این مسئله به یک تیم یا افراد بسیار قوی و کاربلد جهت تولید محتوای با کیفیت نیاز است.
فراموش نکنید به دلیل این که بازدید و ترافیک این وب سایت ها به نسبت باقی وب سایت های دیگر بالا می باشد پس یک پشتیبان سایت با توجه به این مسائل نیاز است تا با بررسی تمام موارد تشخیص دهد که هاستینگ وب سایت از کدام شرکت ارائه دهنده تهیه شود. پشتیبان یک وب سایت شخصی نیز نیاز به برنامه ریزی و عمل به برنامه ریزی ها به صورت منظم دارد اما لازم به ذکر است که پشتیبانی یک سایت شخصی در مقابل وب سایت های فروشگاهی آسان تر و چالش های کمتری دارد. در نظر داشته باشید که شخصی که پشتیبانی یک سایت را بر عهده دارد، جهت پشتیبانی یک سایت شخصی علاوه بر تولید محتوا، پیگیری کامنت ها، بررسی مشکلات فنی وب سایت و بسیاری از موارد دیگر را نیز بر عهده دارد.
پشتیبان سایت چه کسی است؟
به تمام خدمات و کارهایی را که جهت کنترل و پیگیری یک کسب و کار انجام می شود پشتیبانی می گویند. حال در وب سایت ها نیز پس از ایجاد وب سایت قطعاً به مرور زمان و با روی کار آمدن آن وبسایت در زمینه کاری خود نیاز به آپدیت و رفع برخی مشکلات و همچنین تولید محتوای جدید و یا رفع بسیاری از مشکلات فنی نیاز به شخصی است تا به صورت روزانه تمام موارد مهم و دارای ارزش برای یک وب سایت را بررسی کند.
و اگر هر بخشی که در حیطه وظایف او می باشد دچار خطا و یا اشکالی بود آن را سریعاً رفع کرده و یا به افراد مربوطه اطلاع دهد تا در جهت رفع آن برآیند. مسائلی مانند مشکلات فنی از جمله ارزیابی کدهای وب سایت، تولید محتوای مستمر، سئو و بهینه سازی وب سایت و… یک پشتیبان نیاز است.
۴ وظیفه پرکاربرد در پشتیبانی سایت
همانطور که در بخش وظایف پشتیبان وب سایت متوجه شدیم که پشتیبانی وبسایت بخش های مختلفی را شامل می شود و هر بخشی از وب سایت و پشتیبانی نیاز دارد. پس در ادامه به حوزههای مختلف پشتیبانی و این که موارد پشتیبانی چیست می پردازیم.
۱٫خدمات پشتیبانی فنی سایت
از موارد مهم در پشتیبانی یک سایت می توان به خدمات پشتیبانی فنی اشاره کرد که رفع مشکلات و خطاهای احتمالی وبسایت، بررسی مسائل امنیتی وب سایت در این دسته قرار دارد همچنین یک پشتیبان وظیفه تا دارد تا در وب سایت های فروشگاهی نیز نسبت به این مسئله اطمینان حاصل کند که تمام مسائل مربوط به خرید و پرداخت بدون هیچ ایراد و نقصی در حال فعالیت می باشد.
۲٫پشتیبانی بخش محتوایی سایت
یکی دیگر از مسائل و بخش های مهم در پشتیبانی سایت میتوان به پشتیبانی محتوایی سایت اشاره کرد زیرا به وسیله محتوای خوب و باکیفیت می توان ترافیک وب سایت خود را افزایش داد و نیاز است تا شخص پشتیبان نظارت مستمر به این بخش از وبسایت داشته باشد، زیرا مطالب بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به ویرایش و به روز رسانی محتوایی دارند که این بخش نیز از وظایف پشتیبانی محتوایی وبسایت است که کنترل شده و به بخش تولید محتوا اعلام میگردد.
۳٫پشتیبانی بخش طراحی و گرافیکی وب سایت
یکی دیگر از مواردی که یک سایت را برگزیده می کند فعالیت پیوسته آن و پویا بودن آن می باشد و در پشتیبانی وب سایت یکی از وظایف پشتیبان وب سایت می توان به پشتیبانی از بخش طراحی و گرافیکی اشاره کرد که نیاز است تا به مناسبت ها توجه شود و در زمان مناسبتهای خاص و یا دیگر مسائل نسبت به تولید پوسترها و بنرهای مخصوص در وبسایت اقدام شود. همچنین علاوه بر این می توان به این مسئله اشاره کرد که پشتیبانی وظیفه دارد تا تصاویر وب سایت در بخش های مختلف را بررسی کرده و در صورت پایین بودن کیفیت تصاویر و یا لود نشدن تصاویر برای کاربران مسئله را سریعاً رفع کند.
۴٫پشتیبانی بخش سئو و بهینه سازی سایت
برخی از شرکت ها و سازمان ها از یک پشتیبان سایت انتظار آشنایی با مسائل سئو و درک مفاهیم اولیه آن را نیز دارند، از این رو برخی از این وظایف پشتیبان وب سایت که در این زمینه انتظار می رود را میتوان به مواردی مانند بررسی ، بررسی پیدا کردن صفحات دارای خطای ۴۰۴ و لینک های شکسته شده و همچنین برنامه ریزی جهت و غیره را در این زمینه تا حدودی آشنا باشد.
چگونه می توانیم پشتیبان سایت شویم؟
همانطور که ابتدای مقاله به آن اشاره شد با زیاد شدن تعداد وبسایت ها افراد زیادی به دنبال این هستند که بدانن چگونه می توان تبدیل به یک پشتیبان برای وبسایت شویم و حتی بسیاری از افراد میخواهند پشتیبانی وب سایت خود را نیز بر عهده بگیرند. بنابراین برای آن که به یک پشتیبان تبدیل شویم نیاز است تا با توجه به وظایفی که دارد تمام مهارت های لازم را در بخشهای مختلف کسب کنیم. ابتدا دانش خود را بررسی کنید تا بدانید چه میزان با آنچه که باید فاصله دارید و با توجه به آنچه که پیش تر در بخش موارد پشتیبانی سایت چیست آموختیم و یا در بخش وظایف پشتیبان چیست با آن آشنا شدیم، بدانید چه مواردی نقاط قوت و چه مواردی نقاط ضعف شما میباشد.
به عنوان مثال برای آنکه پشتیبان یک سایت شوید نیاز است تا در مرحله اول بدانید با بخش های مختلف یک وب سایت وردپرس چگونه می توان کار کرد در صورت بروز مشکل چگونه میتوان آن را رفع کرد و همچنین تمامی افزونه هایی که لازم است بر روی وردپرس نصب شود را به خوبی بشناسید و از آخرین آپدیت ها مطلع باشید و یا در سیستم مدیریت محتوای نیاز است با بخش های مختلف آن آشنا باشید.
همچنین لازم است تا با بخشهای فنی و کدنویسی وب سایت، که می توانید با استفاده از مقاله چگونه طراح سایت شویم در وب سایت خانم سین و یا جهت پشتیبانی مسائل گرافیکی مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید و با ابزار های رایج که در این زمینه استفاده میشود آشنا باشید. می توان جهت آنکه بدانیم چگونه می توانیم پشتیبانی یک سایت را بر عهده بگیریم ابتدا از آموزش های رایگان زمینه آغاز کرده و سپس به سراغ آموزش های تخصصی در بخش های مختلف برویم تا تمامی موارد و نکات مختلف و بسیار مهم و جزئی در این زمینه را بیاموزیم.
پشتیبان سایت وردپرس
همانطور که پیش تر توضیح داده شد یک پشتیبان سایت وردپرس نیاز است تا با افزونه های رایج وردپرس و همچنین افزونه هایی که محبوب هستند آشنایی داشته باشد و زمانی که نیاز است بخشی از وبسایت توسط افزونه ها تغییر کنند باید علم و اطلاعات در این زمینه داشته باشد که چه کاری توسط چه افزونه ای قابل انجام است.
اهمیت پشتیبانی سایت
همانطور که پیشتر نیز گفته شد پس از طراحی سایت و استفاده متناوب از آن ممکن است وب سایت با اختلالاتی روبرو شود و یا دچار مشکلاتی شود که از جانب ما پیش بینی نشده باشد و یا هیچ ایده و راه حلی برای رفع آن نداشته باشیم. از این رو به یک پشتیبان سایت نیاز است تا در همه شرایط بتواند وبسایت را زیر نظر گرفته و در صورت بروز هرگونه مشکل در جهت رفع آن برآید، زیرا رفع مشکلات وب سایت در کمترین مدت زمان و برگرداندن آن به روال عادی و قرار دادن آن در دسترس افراد و کاربران یکی از مسائل مهم در سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
موارد مهم پشتیبانی سایت
یک پشتیبان علاوه بر تمام مهارت هایی که دارد نیاز است تا شرایط روحی جهت تبدیل به یک پشتیبان موفق را نیز دارا باشد. پس اگر قصد دارید در این راه قدم بردارید و به دنبال این هستید لازم است که برخی از ویژگی ها مانند، بینیاز از توانایی حل مسئله، فعال بودن هنگام بروز مشکل، داشتن روحیه کار تیمی و کار کردن با اعضای گروه و علاقه به آموزش و یادگیری و همچنین به روز رسانی اطلاعات و دانش خود در زمینه کاری را در روحیات خود جستجو کنید تا در نهایت تصمیم بگیرید که برای این شغل مناسب هستید یا خیر؟ آنگاه به سراغ ادامه مسیر بروید.
پشتیبانی سایت پس از طراحی وبسایت از مهم ترین بخش هایی است که حتماً نیاز است تا به آن با اهمیت پرداخته شود، زیر را با داشتن یک شخص منظم و متعهد و همچنین دارای علم و دانش لازم در این زمینه میتوان تمام نگرانیهای خود را در رابطه با بروز مشکلات وب سایت رفع کنیم. در این مقاله چگونه پشتیبان سایت شویم تلاش شد تا با موارد مختلف پشتیبانی و انواع زمینه ها و ظایف متنوع پشتیبان سایت آشنا شوید. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید حتماً با ما به اشتراک بگذارید.